آموزش زبان روسی - دارالترجمه رسمی پارسیس

آموزش زبان روسی 

آموزش زبان روسی به شما کمک می کنید تا با دستور زبان و واژگان و اصطلاحات پرکاربرد زبان روسی آشنا شود ما در دارالترجمه روسی با شما هستیم .

آموزش رایگان روسی

یادگیری زبان روسی نیاز به گرفتن ویزای روسیه و خرید بلیط برای مسکو پایتخت روسیه نیست .ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا اعداد  و برخی کلمات روسی را یادبگیرید همچنین یک نمونه پادکست صوتی را منتشر میکنیم تا نمونه تلفظ زبان روسی بشنوید.

در اینجا می توانید دروس رایگان گرامر , کلمات و اصطلاحات پرکاربرد روسی را یادبگیرید  برای یادگیری اصطلاحات پرکاربرد روسی کلیک کنید .

چقدر زبان روسی را خوب می شناسید ؟ آیا تا به حال با فرهنگ مردم کشور روسیه آشنا شده اید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

کشور روسیه

کشور روسیه

آشنایی با کشور روسیه

روسیه سرزمین فوق العاده است. اگر بخواهیم دقیق تر به موضوع نگاه کنیم روسیه دومین کشور پهناور جهان است .

تقریبا دو برابر قلمرو کشور کانادا این کشور در ل منطقه شما آسیا و حدود بخش های شرقی اروپا قرار دارد و حدود 11 منطقه زمانی را شامل میشود و دارای طیف وسیعی از آب و هوا و محیط ها و شکل های زمینی گوناگون است .

روسیه حاوی طولانی ترین رودخانه اروپا ، ولگا و بزرگترین دریاچه آن ، لادوگا است. روسیه همچنین در عمیق ترین دریاچه جهان ، بایکال قرار دارد و این کشور کمترین درجه حرارت جهان را در خارج از قطب های شمالی و جنوبی ثبت کرده است.

ساکنان روسیه کاملاً متنوع هستند. بیشتر آنها قومی روس هستند ، اما بیش از 120 گروه قومی دیگر نیز حضور دارند که به بسیاری از زبانها صحبت می کنند و از سنت های مذهبی و فرهنگی ناموزون پیروی می کنند.

بیشتر جمعیت روسیه در بخش اروپایی این کشور به ویژه در منطقه حاصلخیز اطراف مسکو ، یا همان پایتخت روسیه  متمرکز است. مسکو و سن پترزبورگ (لنینگراد سابق) دو نقطه از مهم ترین مرکز فرهنگی و مالی در روسیه هستند و از دیدنی ترین شهرهای جهان به شمار می آیند. روسها در آسیا نیز پرجمعیت هستند. با شروع قرن 17 میلادی ، و به ویژه قرن  20 میلادی  یک جریان مداوم از قومی روس ها و مردم روسی زبان به شرق سیبری نقل مکان کردند ، جایی که در حال حاضر شهرهایی مانند Vladivostok و Irkutsk شکوفا می شوند.

آب و هوای روسیه بسیار شدید است ، و زمستان هایی سرد و بسیار شدیدی را تجربه میکند. اگرچه آب و هوا لایه ای از دشواری را به زندگی روزمره می بخشد ، اما این سرزمین منبع غنی از محصولات و مواد از جمله ذخایر عظیم نفت ، گاز و فلزات گرانبها است. در حقیقت ، بخش اعظم تاریخ روسیه حکایت سخت و طاقت فرسا از حکام بسیار ثروتمند و قدرتمند بر توده عظیمی از هموطنان فقیر و ناتوان آنها است.

1000 کلمه متداول روسی

معمولا یکی از تکنیک های برتر در آموزش زبان روسی یادگیری کلمات متداول روسی است که تاثیر بسزایی را در تسلط شما بر یادگیری و آموزش زبان روسی خواهد گذاشت .کلمات منتخب با مثالی از جملات روسی , توضیحات و سایر اطلاعات مفید از جمله تاثیرات مستقیم بر یادگیری و ترجمه زبان روسی خواهد بود .

در این پست ما بخشی از کلمات متداول زبان روسی را درج خواهیم کرد در کنار آنها ترجمه انگلیسی نیز توسط دپارتمان ترجمه انگلیسی تهیه شده و توسط بخش مدیریت محتوای سایت پارسیس کاملا اختصاصی درج گردیده است .

طبق تجزیه و تحلیل آماری متون معاصر زبان روسی , دانستن کلمات 1000 تایی از کلمات متداول روسی باعث میشود نزدیک به 65 درصد کلمات روسی را در کنار هم قرار دهید و درک زبان خود را برای تسلط کامل آموزش زبان روسی تقویت کنید .

 

RankRussian wordEnglish translationPart of speech
1.и and, thoughconjunction
2.в in, atpreposition
3.не notparticle
4.он hepronoun
5.на on, it, at, topreposition
6.я Ipronoun
7.что what, that, whyсonjunction, pronoun
8.тот thatadjective, pronoun
9.быть to beverb
10.с with, and, from, ofpreposition
11.а while, and, butconjunction
12.весь all, everythingpron, noun
13.это that, this, itpronoun
14.как how, what, as, likeadverb, conj
15.она shepronoun
16.по on, along, bypreposition
17.но butconjunction, noun
18.они theypronoun
19.к to, for, bypreposition
20.у by, with, ofpreposition
21.ты you, thoupronoun
22.из from, of, inpreposition
23.мы wepronoun
24.за behind, over, at, afterpreposition
25.вы youpronoun
26.так so, thus, thenadverb
27.же and, as for, but, sameconj, particle
28.от from, of, forpreposition
29.сказать to say, to speakverb
30.этот thispronoun
31.который which, who, thatpronoun
32.мочь be ableverb
33.человек man, personnoun
34.о of, about, againstpreposition
35.один one, some, alonecardinal number, pronoun
36.ещё still, yetadverb
37.бы wouldparticle
38.такой such, so, somepronoun
39.только only, merely, butadverb, conj
40.себя myself, himself, herselfpron, particle
41.своё one’s own, my, ourpronoun, noun
42.какой what, which, howpronoun
43.когда when, while, asadverb, conj
44.уже already, by nowadverb
45.для for, topreposition
46.вот here, there, this is, that’sparticle
47.кто who, that, somepronoun
48.да yes, butconj, particle
49.говорить to say, to tell, to speakverb
50.год yearnoun

 

 پادکست زبان روسی

کلمه روسی “давай” ممکن است کوتاه به نظر برسد اما معانی زیادی دارد ، از “بیایید” شروع کنید ، مانند “بیایید این کار را بکنیم” تا “بیا!” ، “خوب ، مطمئن” و “خداحافظ!”

یادگیری زبان روسی

اگر می خواهید روسی بیاموزید پس به جای مناسب رسیده اید! ما یک دوره رایگان آنلاین زبان روسی را برای همه ارائه می دهیم. تمام دروس روسی ما رایگان است و ما قصد داریم آن را ادامه دهیم. ما فایل های صوتی و تصویری ضبط شده توسط گویندگان بومی روسی داریم. سایت ما در بحث آموزش ترجمه روسی در حال رشد است و ما در حال اضافه کردن ویژگی های بیشتر برای کمک به شما در یادگیری صحبت به زبان روسی هستیم.

اهداف یادگیری و آموزش زبان روسی :

اهداف یادگیری و آموزش زبان روسی میتواند برای هر شخص هدف های خاصی باشد اگر برای اقامت و یا تعطیلات به کشور روسیه می روید و یا برای قصد تجارت و یا ثبت شرکت در روسیه قصد خروج دارید شما میتوانید از خدمات مختلف زبان روسی بهره مند گردید .

در یادگیری زبان روسی شما میتوانید با کسب مهارت در ترجمه زبان تا حدودی از پس خورد برآیید اما اگر قصد اقامت دائم نداشته باشید و فقط بخواهید جهت کارهای اقتصادی و یا شرکت در نمایشگاه های بین المللی شرکت نمایید استفاده از خدمات مترجم شفاهی روسی ما می تواند راهگشای اهدف والای شما باشد .

امروزه دلایل زیادی وجود دارد که مردم عاشق یادگیری روسی هستند. این کشور یکی از ثروتمندترین و جوانترین زبانهای جهان است. صرف نظر از دلیل ، به شما اطمینان می دهیم که ارزش تلاش دارد. ما همه چیزهایی را که لازم است برای یادگیری در اینجا شروع کنید ، داریم.

 

در  این آموزش  ما الفبای روسی را یاد خواهید گرفت. اگر می توانید کلمات و نام مکان ها را نام ببرید  ، در هنگام سفر در روسیه یک مزیت بزرگ دارید. ممکن است کلمات روسی وجود داشته باشد که شبیه به انگلیسی باشند اما فقط متفاوت به نظر می رسند.

اگر الفبای روسی را می دانید می توانید علائم ، فهرست ها و نام مکان ها را نیز بخوانید. این ممکن است شما را متعجب کند که یاد بگیرید که الفبای روسی آسان است! بر خلاف انگلیسی ، الفبای روسی برای هر صدا یک حرف دارد.

 

بسیاری از مردم فکر می کنند دستور زبان روسی پیچیده است. این سخت تر از زبان های دیگر مانند فرانسه یا آلمانی نیست. اگر میخواهید آموزش زبان آلمانی را یاد بگیرید کلیک کنید .

ما اصول اولیه دستور زبان را بدون آموزش خیلی تکنیکال به شما نشان خواهیم داد ، فقط برخی از قوانین اساسی این است که شما را در مسیر درست  گام بردارید .

ما تمام تلاش خود را می کنیم تا چنین مفاهیم را به روشنی توضیح دهیم. سایت ما هرچند دارالترجمه است اما سعی کردیم بتوانید  به سرعت به اطلاعاتی که در حوزه آموزش زبان کمی مختصر توضیح مفیدی دهیم .

آموزش الفبای روسی 

الفبای روسی نیز به الفبای سیریلیک معروف است. در حروف الفبای روسی 33 حرف وجود دارد. 11 مصوت ، 20 صامت و 2 علامت تلفظ. این همان چیزی است که الفبای روسی به نظر می رسد (به ترتیب فرهنگ لغت).

 

А، Б، В، Г، Д، Е، Ё، Ж، З، И، Й، К، Л، М، Н، О، П، Р، С، Т، У، Ф، Х، Ц، Ч، Ш ، Щ ، Ъ ، Ы ، Ь ، Э ، Ю ،

 

شما می توانید هر زمان که بخواهید این درس را فرا بگیرید، وقتی آمادگی یادگیری زبان روسی را دارید ، این درس را به سادگی کامل کنید. داشتن یک مرور کلی در مورد الفبای روسی مفید است زیرا برخی از حروف با اشکال چاپی متفاوت هستند. ما با معرفی الفبای یک حرف در یک زمان شروع می کنیم. پس از آن نگاهی به برخی از کلمات و عبارات نوشته شده به زبان روسی می اندازیم.

پادکست صوتی روسی 

برای کمک به یادگیری روسی ، این درس دارای صدا است. برای گوش دادن  به پادکست صوتی آموزش زبان روسی  در زیر گوش فرا دهید .

Today we celebrate the International Women’s Day in Russia. It’s one of my favourite holidays 🙂    Here are the lyrics: Number 1: Женский день 8 Марта Поздравления принёс: Вы достойны бриллиантов,

 

لیست 20 تایی اعداد روسی به همراه تلفظ

  1. один (ah-DEEN) m, одна (ahd-NAH) f, одно (ahd-NOH) n
  2. два (DVA) mn, две (DVYEH) f
  3. три (TREE)
  4. четыре (che-TIR-ree)
  5. пять (pyat)
  6. шесть (shest)
  7. семь (syem)
  8. восемь (VOH-syem)
  9. девять (DYEH-vyat)
  10. десять (DYEH-syat)
  11. одиннадцать (ah-DEEN-nad-sat)
  12. двенадцать (dvye-NAHD-sat)
  13. тринадцать (tree-NAHD-sat)
  14. четырнадцать (che-TIR-nad-sat)
  15. пятнадцать (pyat-NAHD-sat)
  16. шестнадцать (shest-NAHD-sat)
  17. семнадцать (syem-NAHD-sat)
  18. восемнадцать (vah-syem-NAHD-sat)
  19. девятнадцать (dye-vyit-NAHD-sat)
  20. двадцать (DVAHD-sat)

آیا یادگیری متن سیریلیک روسی مهم است؟

 

سیریلیک  خط الفبایی است که در امپراتوری یکم بلغارستان طی قرن ۱۰م میلادی به غیر از لاتین نوشته می شد .

به نظر ما یادگیری اسکریپت سیریلیک هنگام یادگیری روسی (یا هر زبان دیگری با استفاده از این اسکریپت) مهم است. حتی اگر فقط  نیاز به صحبت کردن به زبان روسی باشید .

برخی از کتابهای عبارات موجود  و دستور زبان مهم گرامری برای زبان روسی را در خود گنجانده است که میتواند الگوی بسیار مناسبی برای آموزش زبان روسی باشد . جهت مطالعه خدمات ترجمه کتاب روسی نیز میتوانید این مطلب را مطالعه نمایید .

شما می توانید از این موارد و اموزش ها  یاد بگیرید. اما وقتی درباره روسی جدی هستید ، باید با شرکت در اموزشگاه های زبان روسی در ایران که کم هم نیستند پیش زمینه قوی برای یادگیری زبان روسی بدست آورید. بیشتر فرهنگ لغت ها یا دیکشنری آنلاین روسی  نسخه ای را ارائه نمی دهند و ما هیچ نشریه روسی را نمی شناسم که به جای سیریلیک از متن لاتین استفاده کند. اگر در این مورد اطلاع دارید خوشحال میشویم در بخش نظرات ما را یاری کنید .

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه کتاب چینی
نوشتهٔ بعدی
چرا زبان ها منسوخ می شوند

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست