زبان های رسمی کشور سوئیس چیست؟ - دارالترجمه رسمی پارسیس
زبان های رسمی کشور سوئیس چیست؟

زبان های رسمی کشور سوئیس چیست؟

اگر قصد سفر به کشور سوئیس را دارید ممکن است همه‌چیز برای شما کمی پیچیده به نظر برسد. از همه جالب‌تر اینکه کشور سوئیس زبان واحدی ندارد. کشور سوئیس در جهان به‌عنوان یک کشوری است که تمامی فرهنگ‌ها و زبان‌ها در آن ترکیب‌شده و به‌نوعی این تنوع و هماهنگی در کنار هم باعث پیشرفت این کشور شده است. سوئیس چهار زبان رسمی در جهان را دارد.

ازجمله زبان‌هایی که در این کشور صحبت می‌شود شامل زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش خواهد بود. افرادی که به این زبان‌های صحبت می‌کنند معمولاً در گوشه و کنار این کشور ساکن شده بافرهنگ‌های یکدیگر کاملاً منطبق شده‌اند. درصورتی‌که علاقه‌مند به مطالعه این مطلب هستید با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با مناطقی که به هریک از این زبان‌ها صحبت می‌کنند آشنا کنیم.

زبان آلمانی در سوئیس

صحبت به زبان آلمانی در کشور سوئیس نسبت به سایر زبان‌ها بیشتر است. حدود 60 درصد از مردم کشور سوئیس به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. آلمانی سوئیسی به‌نوعی ترکیبی از گویش‌های آلمانی است که علاوه بر کشور سوئیس در شمال ایتالیا نیز صحبت می‌شود. در زبان آلمانی سوئیس کلمات انگلیسی بیشتر نقش دارند درصورتی‌که در آلمانی تنها این کلمات بر روی الفبا نقش ایفا می‌کنند. مثلاً در آلمانی سوئیسی به کلمه کامپیوتر Computer می‌گویند و به زبان آلمانی استاندارد Rechner خواهند گفت.

بیشتر بدانید: خدمات ترجمه آلمانی در دارالترجمه پارسیس

فرانسوی سوئیسی

فرانسوی به‌عنوان یکی دیگر زبان‌های کشور سوئیس خواهد بود. زبان فرانسه در قسمت غربی کشور سوئیس تکلم می‌شود یعنی دقیقاً نزدیک به خود کشور فرانسه؛ بنابراین زبان فرانسوی سوئیسی تقریباً شبیه به زبان فرانسوی رسمی خواهد بود. این زبان به‌عنوان دومین زبان شایع در کشور سوئیس بوده که تقریباً حدود 20 درصد از مردم این کشور به این زبان تکلم می‌کنند؛ بنابراین درصورتی‌که قصد مسافرت به سوئیس رادارید و می‌خواهید از شهرهای چون لوزان و یا ژنو دیدن کنید بیشتر این زبان‌ها را خواهید دید.

ایتالیایی سوئیسی

این زبان نیز یکی دیگر از زبان‌های مشترک در کشور سوئیس است که توسط حدود 350 هزار نفر صحبت خواهد شد. جالب است بدانید ایتالیایی سوئیسی به‌نوعی اقتباس‌شده از دو زبان آلمانی و فرانسه در کشور سوئیس بوده اما تفاوت زیادی با زبان ایتالیایی استاندارد نخواهد داشت. تنها تفاوت ممکن است در نوع گویش باشد.

رومانشی در سوئیس

به‌عنوان آخرین رده‌بندی زبان‌ها،  رومانشی کوچک‌ترین زبان ملی در کشور سوئیس است. لازم به ذکر است زبان رومانش از سال 1996 به رسیمت شناخته‌شده است. تعداد سخنوران این زبان در کشور Switzerland حدود 37000 نفر خواهد بود. از طرفی این زبان به‌عنوان زبان رسمی جنوب شرقی کانتون شناخته خواهد شد. امروزه این زبان را به‌عنوان یک‌زبان عاشقانه نیز نام می‌برند که بخش عمده‌ای از وام‌واژه‌های خود را از زبان آلمانی اقتباس نموده است. بنابراین اکثریت جامعه رومانش زبان صحبت به زبان دیگر سوئیس را به‌خوبی درک می‌کنند و برای آن‌ها نیز آسان است.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مقاله روسی
نوشتهٔ بعدی
نرم افزار ترجمه بابیلون

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست