ترجمه زبان گرجی - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه زبان گرجی

ترجمه زبان گرجی

ترجمه زبان گرجی

ترجمه زبان گرجی

ترجمه زبان گرجی

ترجمه زبان گرجی پارسیس    ترجمه رسمی گرجی ، ترجمه اسناد عادی و ترجمه شفاهی از زبان گرجی به سایر زبان ها قابل انجام است.

زبان گرجی یکی از ده زبان قدیمی دنیا است که هنوز گویشور دارد ، زبان  گرجی (ქართული ენა )زبان مردم کشور گرجستان می باشد . زبان گرجی با گویشگرانی کمتر از هفت میلیون نفر به غیر از کشور گرجستان ، در نواحی مرزی کشورهای ایران ، ارمنستان ، اوکراین ، ترکیه و جمهوری آذربایجان کاربرد روزانه در زندگی مردم دارد .

زبان گرجی که از دسته زبان های کارتولی قفقازی است و به گرجی کارتولی اِنا شهرت دارد با یک فرهنگ خاص بومی آمیخته شده تا جایی که میتوان فرهنگ مردم گرجی را ، بنا به آثار به جا مانده ؛ تمدن گرجی نامید  .

دارالترجمه رسمی گرجی پارسیس

دپارتمان ترجمه زبان گرجی پارسیس  علاوه بر ترجمه رسمی گرجی ، ترجمه اسناد عادی و ترجمه شفاهی از زبان گرجی به فارسی و از فارسی به گرجی و از گرجی به سایر زبانهای را به کیفیت بالا ارائه می نماید .

آشنایی مختصر  با زبان گرجی

تنها کافی است بدانیم که خط گرجی صد سال پیش از میلاد به فرمان پادشاه گرجستان شکل گرفته و با الفبای امروز گرجی  که   آسُمْتاوْرولی گفته میشود ، تقریباً تفاوت چندانی نداشته است . سی و سه حرف (۳۳ حرف )  الفبا دارد که پنج حرف (تعداد ۵ حرف )  مصوت هستند . این زبان بنا به فرهنگ تربیتی مردمان گرجی ، که میهن پرستی و تعصب زبان و عشق به دین پدری ؛ از اصول اولیه اخلاق مردمانش به شمار میرود ، بعد از گسترش مسیحیت به عنوان یکی از زبانهای کلیسایی محسوب گشته و مردم گرجستان ضمن حفظ و پاسداری از آیین مسیحیت ، در گسترش آن کمر همت بستند و کلیساهایی در فلسطین و ایران و ارمنستان برپا داشتند و جوانان خود را سالها برای کسب علوم دینی به بیزانس میفرستادند .

ریشه زبان گرجی  

ریشه و پایه زبان گرجی را نه تنها در قفقاز بلکه در همنشینی با تمدن های بزرگ کنار خودش ، باید دانست . که این مهم با درایت تبدیل به زبان و خط مجزا و خاصی شده است . گرجی ها که خود را از نژاد کارتل و کارتولس می دانند ، افسانه هایی از تاریخ تمدن شکل گیری گرجستان امروزی دارند و سالهای زیادی را در مبارزه و دفاع در برابر حمله مغول بوده اند . همین فرهنگ کافی است تا ملتی ریشه های زبانش را حفظ کند و از گزند ورود واژگان غیر به زبان گرجی ممانعت ورزد .

تاثیرات زبان گرجی  

از مهمترین تاثیرات زبان گرجی درزبان فارسی را نمیتوان در قالب کلمات یافت . چون این دسته از مردم قفقاز بنا به سرسختی های اجدادی همیشه از واژگان خود بهره میبردند ، اما خدمت گرجی ها در گسترش آیین مسیح به ایران و اصفهان هم رسید . تا جایی که ما نژاد گرجی در اصفهان داریم . هرچند خیلی از گرجی های ایران مسلمان وشیعه هستند اما در فریدون شهر و بوئین میاندشت هنوز گرجی تکلم میکنند و مینویسند . و آنچه از تاثیر زبان ما بر زبان گرجی بتوان استنتاج نمود هم  شامل این اتفاق است که مردمان گرجی چنان عملگرا بودند که تاثیر زبانی را زیاد نمی پسندیدند .

نوشتار زبان گرجی 

اگر اسناد تاریخی درست باشد قدیمی‌ترین سنگنبشته‌های گرجی در یکی کلیسای تاریخی با نام بولنیسی  بوده که تاریخ نگارش و کتابت آن در حدود ۴۹۲ میلادی به خط گرجی نگاشته شده است . هرچند آثار سفالی سده ی پیش از میلاد که کلماتی گرجی بر آن نقش بسته حکایت از تاریخ نگارش گرجی ها دارد  اما  وجود منظومه حماسی پلنگینه پوش که اثری فاخر همچون شاهنامه ی فارسی می باشد و در قرن دوازدهم میلادی تاریخ نگارش دارد و به پنجاه زبان دنیا ترجمه شده ، بیشتر حاکی از روحیه ی خلاق در ادبیات نوشتاری گرجی است .

گسترش استفاده از زبان گرجی  

جهان امروز و گستردگی ارتباطات انسان را وادار میسازد بنا به نیاز بقای بشر با دنیا ی پیرامون خود ارتباطات بیشتری داشته باشند و یکی از شاخصه های ارتباطات با دیگر اقوام و کشورها ، زبان و ترجمه می باشد . امروزه ایرانیان زیادی برای زندگی و تحصیل در جامعه ای متفاوت و نزدیک ایران ، کشور گرجستان را انتخاب کرده اند . گرجستان بنا به داشتن مراتع سرسبز فراوان و منابع معدنی بکر ، به دلیل جمعیت پایین آماده گسترش تجارت در دنیای امروز می باشد . این تجارت بر اصل اطلاع از احوال و زبان یکدیگر مسخّر میگردد . این بی بدیل ترین دلیل شروع گسترش استفاده از ترجمه گرجی می باشد .

جایگاه کنونی زبان گرجی در ایران و جهان

آنچه در سنت ترجمه اعمال میگردد ترجمه یکسری مدارک از یک زبان به زبان دیگر می باشد . اما آنچه در دارالترجمه رسمی گرجی پارسیس شکل میگیرد ، استفاده تخصصی از زبان گرجی در جهت حفظ خط تبادل فرهنگی در اسناد مورد ترجمه و کلمات ؛ در ترجمه ی شفاهی می باشد .

ما نه تنها موکداً شما را در داشتن برترین ترجمه یاری می دهیم ، بلکه با خدمات خاص خود بهترین  مشاور شما در امور گرجستان می باشیم . گرجستان و زبان گرجی که در حدفاصل دو دریای خزر و سیاه ، به عنوان نقطه ای ژئوپلتیک در دنیای غرب به حساب آمده در انتظار پیوستن به اتحادیه ی اروپاست و بنا به زیرساخت های منابع انسانی اش آمادگی جهش اقتصادی دارد . همه این کلمات گستره ی کوچکی از برهان جایگاه زبان گرجی در مراودات آتی تجار و دولتمردان موفق می باشد .

از سویی دیگر کشور گرجستان آماده دستیابی به منابع نزدیک خود در توسعه است و علیرغم دسترسی به دریای سیاه باز هم میتواند از منابع ارزان و وافرکشورهایی چون ایران بهره برداری نماید و این خودش به اهمیت ترجمه گرجی در مراودات آتی می افزاید و از طرفی دیگر گرجستان میتواند نقش ترانزیت تجاری را با دیگر کشورها برای ایرانیان ایفا نماید . بطوریکه مدیران توانمند ایرانی با مدد مترجمین متخصص پارسیس ، نیاز اقتصادی گرجستان را از طریق دریای سیاه و دیگر نقاط دنیا فراهم آورند . در جذابیت مقوله استفاده از ترجمه ی گرجی هرچه بگوییم کم گفته ایم .

برای توضیحات بیشتر و استفاده از خدمات این دپارتمان بخش ثبت سفارش ترجمه زبان گرجی   را استفاده فرمایید  .

نوشتهٔ پیشین
ترجمه زبان ترکی استانبولی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه زبان سوئدی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست