ترجمه زبان تاتاری - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه زبان تاتاری

ترجمه زبان تاتاری

ترجمه زبان تاتاری

ترجمه زبان تاتاری

ترجمه زبان تاتاری

 ترجمه زبان تاتاری دارالترجمه پارسیس توسط  مترجمان حرفه ای با تجربه و آموزش دیده معتبر ارائه  می شود.

مجموعه پارسیس خدمات ترجمه اسناد  از زبان تاتاری به زبان های مختلف و از زبان های مختلف به زبان تاتاری را ارائه  می نماید ؛  که از حمله این خدمات  میتوان به  ترجمه تاتاری به انگلیسی و انگلیسی به تاتاری ؛  ترجمه زبان تاتاری به فارسی و ترجمه زبان فارسی به تاتاری  اشاره نمود .

در سال 1917، روسیه زبان تاتاری را در عمل به عنوان زبان رسمی در جمهوری جامعه گرای Bashkir شوروی اعلام کرد. تاتاری همچنین به عنوان زبان رسمی در ایالت ایدل اورال استفاده می شود.

اگرچه این زبان در مدارس روستایی استفاده می شد، دانش آموزانی تاتاری زبان، شانس زیادی جهت تحصیل در دانشگاه در مقطع آموزش عالی در روسیه را نداشتند. حتی در تاتارستان آموزش عالی به این زبان به علوم انسانی محدود شد.

زبان تاتاری، زبان در معرض خطر نیست چون این زبان، در مناطق روستایی تاتارستان به عنوان زبان اصلی استفاده می شود، با این حال این زبان هنوز اعتبار و شهرت کمی دارد.

تاتاری با سه گویش اصلی صحبت می شود که بیشتر به گویش های فرعی تقسیم می شوند. گویش های اصلی عبارت اند از

غربی( Mishar ot Misar)

میانه( Qazan) و

شرقی ( Siberian)

ادبیات زبان تاتاری بر اساس زبان تاتاری قدیمی و گویش میانه است.

زبان تاتاری نقش بسیار تاثیرگذاری را در توسعه زبان های Finno – Ugric ایفا می کند که در امتداد منطقه Volga River صحبت می شود.

در دارالترجمه رسمی تاتاری پارسیس می توانید خدمات ترجمه زبان تاتاری را با کیفیت بالا برای حوزه های تخصصی  دریافت کنید مثل ترجمه وبسایت، ترجمه اسناد دولتی تاتاری، ترجمه حقوقی و دیگر حوزه ها. ما تمام پروژه های ترجمه زبان را به متخصصان ترجمه زبان تاتاری با تجربه و شایسته می سپاریم و ترجمه دقیق و معتبر را تضمین می کنیم. نرخ های ترجمه ما رقابتی ترین قیمت ها در بازار هستند.

شما می توانید هزینه ترجمه پروژه خود را با استفاده از  بخش ثبت سفارش ترجمه تاتاری از منوی بالایی صفحه اصلی  استعلام کنید. اگر هر سوال یا درخواست دیگری برای خدمات ترجمه دارید، لطفا با ما تماس بگیرید و ما در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم.

زبان تاتاری

تاتار زبانی با ریشه ترکی است که نزدیک به 7 میلیون نفر در کشورهای جمهوری تاتارستان روسیه، و همچنین افغانستان، آذربایجان، بلاروس، چین، استونی، فنلاند، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، لتونی، لیتوانی، مولداوی، تاجیکستان، ترکیه (بخش اروپایی)، ترکمنستان، اوکراین، ایالات متحده آمریکا و ازبکستان به این زبان صحبت می کنند.

تاتار تا کنون الفبای نوشتاری گوناگونی داشته است: قبل از قرن نهم، با الفبای اورخون نوشته شده بود؛ سپس تا سال 1920 با یک نسخه از الفبای عربی ادامه یافت. در بین ال های 1920 تا 1927 نسخه اصلاح شده الفبای عربی که به نام یانا مامورا مورد استفاده قرار گرفت. و از آن زمان با الفبای سیریلیک و تعدادی از نسخه های الفبای لاتین نوشته شده است .

الفبای عربی زبان تاتار

الفبای عربی مورد استفاده تاتار در قرن نهم در سال 1920 به شکل زیر می باشد.

الفبای لاتین تاتار (Jaıalif)

زبان تتاری بین سال های 1920 تا 1927 به شکل نسخه ای از الفبای لاتین مطابق شکل زیر نوشته می شد.

الفبای عربی زبان تاتار

الفبای عربی مورد استفاده تاتار در قرن نهم در سال 1920 به شکل زیر می باشد.

الفبای عربی تاتاری

الفبای عربی تاتاری

نمونه ای از زبان تاتار در الفبای سیریلیک

Барлык кешеләр дә азат һәм үз абруйлары һәм хокуклары ягыннан тиң бупып туапар. Аларга акыл һәм вөҗдан бирелгән һәм бәр-бәрсенә карата туганнарча мөнасәбәттә булырга тиешләр.

نمونه ای از زبان تاتار در الفبای لاتین

Barlıq keşelär dä azat häm üz abruyları häm xoquqları yağınnan tiñ bulıp tualar. Alarğa aqıl häm wöcdan birelgän häm ber-bersenä qarata tuğannarça mönasäbättä bulırğa tieşlär

نوشتهٔ پیشین
نکاتی در باب ترجمه زبان انگلیسی
نوشتهٔ بعدی
Parsis Official Translation Center

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست