ترجمه زبان باسکی - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه زبان باسکی

ترجمه زبان باسکی

ترجمه زبان باسکی

ترجمه زبان باسکی

ترجمه زبان باسکی

ترجمه زبان باسکی یعنی ترجمه زبان و نوشتار مردمانی که در شمال شرقی اسپانیا و جنوب غربی فرانسه در منطقه معروف باسک زندگی مینمایند .

این زبان علیرغم جغرافیای نزدیکش به اسپانیا و فرانسه ، هیچ تشابهی در واژگان و کلمات با زبان های پیرامون خود ندارد . این زبان با داشتن بیش از یک میلیون نفر گویشگر از کم جمعیت ترین گویش های اروپا و جهان محسوب میگردد و به تاکید زبان شناسان ، جزو دسته زبانهای هندواروپایی محسوب نمیگردد و به ریشه ای ناشناخته از افریقا نسبت داده میشود و زبان اصلی و رسمی منطقه خودمختار باسک شمرده می شود .

خدمات ترجمه باسکی 

ما با توجه به اهمیت  داشتن ارتباط ایران با جهان و قاره اروپا ، به عنوان قلب صنعت و مدیریت دنیای امروز ؛ دپارتمان ترجمه باسکی پارسیس را به شما معرفی می نماییم . ما با پشتوانه زبان شناسان و مترجمان آکادمیک خود برترین ترجمه های باسکی را به انجام می رسانیم و ترجمانی تخصصی در حوزه های صنعت و مدیریت و حتی قراردادهای ورزشی و رسمی ارائه می دهیم و این مهم  از امور جاریه این دپارتمان محسوب میشود .

ما با اعزام مترجم شفاهی باسکی شما را در سفر به باسک یاری میدهیم . و ترجمه باسکی را به زبان فارسی و دیگر زبانهای مورد نیاز شما به صورت فوری ترجمه می نماییم در صورت درخواست هرگونه ترجمه باسکی می توانید از طریق ثبت سفارش ترجمه باسکی اقدام نمایید

خدماتی که در دپارتمان  ترجمه زبان باسکی ارائه می شود عبارت است از :

  • ترجمه متن از زبان باسکی به فارسی
  • ترجمه متن از زبان فارسی به باسکی
  • ترجمه متن از زبان انگلیسی به باسکی
  • ترجمه متن از زبان باسکی به انگلیسی
  • ترجمه شفاهی زبان به صورت همزمان
  • ترجمه شفاهی زبان باسکی به صورت تلفنی
  • حروف چینی و انجام کارهای گرافیکی به زبان باسکی
  • بازاریابی به زبان باسکی
  • سرچ و تحقیق اینترنتی به زبان باسکی و ترجمه نتایج تحقیق به فارسی و انگلیسی

فرهنگ و زبان باسکی

باسک مردمان خاص و پیچیده ای دارد ، آنها علیرغم جمعیت اندکشان غرور ملی و پرچم خود را دارند و سالها با دولت اسپانیا بر مساله خودمختاری مشکلاتی داشته و دارند .

این مردم خاص که قرنها در این منطقه ساکن بوده اند زبانی را گویش میکردند که کسی غیر خودشان بلد نبوده و از دوران نچندان مشخص این زبان و گویش را با خط لاتین به نوشتار تبدیل نمودند .

مردم باسک با اینکه نیمی از جمعیتشان در دیگر نقاط اسپانیا و فرانسه ساکن هستند اما در شیوه زندگی و تفکر خود ، کاملاً متفاوت خود را می دانند . شاید همین سرسختی شان باعث عدم نفوذ دیگر ملتها به این سرزمین شده و زبان باسکی را تماماً بکر نگه داشته است .

نوشتار زبان باسکی

در زبان باسکیکه در منطقه فرانسه و اسپانیای تکلم می شود ؛ ریه ان به زبان  زبان آکوئیتانی می رسد ؛ البته نظریه های متفاوتی در مورد ارتباط پیوندگونه این زبان با زبان های چون قفقازی , ایبریایی و یا بربری به چشم میخورد .

در زبان باسک امروزه از الفبای لاتین با این تلفظ استفاده میگردد

A â    B be   C ze   D de   E e   F efe   G ge   H hatxe    I i   J jota   K ka   L ele   M eme   N ene   Ñ eñe    O

P pe   Q ku   R erre   S ese   T te   U u   V uve   W uvebikoitza   X ixa   Y igrekoa   Z zeta

الفبای تزئینی باسکی

یکی سبک متفاوت از الفابی زبان باسکی امروزی وجود دارد که در طراحی ها و نقاشی ها خصوصا کتیبه های جدید از ان استفاده میگردد این الفبا به صورت 3D  نوشته می شود

کتیبه های باسکی

کتیبه های باسکی


الفبای سه بعدی زبان باسکی

الفبای سه بعدی زبان باسکی

همچنین میتوانید برای دانلود کامل الفبای زبان باسکی آن را در قالب فایل اکسل دریافت کنید

دانلود الفبای زبان باسکی در فایل اکسل 

متن نمونه در زبان باسکی

ما در این بخش نیز یک نمونه پادکست صوتی زبان باسکی تهیه کردیم که ترجمه ان را در زیر مطالعه فرمایید
همه مردان به طور آزادانه، با کرامت و حقوق برابر، متولد می شوند. و چون دانش و آگاهی دارند، باید با یکدیگر به عنوان یک نسل ارتباط برقرار کنند.

 

گستره زبان باسکی

در زبان باسکی بیشتر مفهوم گستره به کلمه ی لزوم تلقی می شود ، جایی که ما بخواهیم از امکانات و مردم باسک استفاده نماییم . آنجا محل وارد شدن ترجمه باسکی می باشد . سرزمینی که بیشترین توریست اسپانیا را به خود جلب می کند و تیم های پر آوازه فوتبال دارد و ده درصد رستوران های برتر دنیا را در خود جای داده است

نوشتهٔ پیشین
What is Official Translation
نوشتهٔ بعدی
فرم ترجمه رسمی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست