بازاریابی محتوا در صنعت ترجمه - دارالترجمه رسمی پارسیس
بازاریابی محتوا در صنعت ترجمه

بازاریابی محتوا در صنعت ترجمه

بازاریابی محتوا یکی از اصلی‌ترین روش‌های اصلی هر برند و شغل سرچشمه می‌گیرد که از صنعت ترجمه مستثنی نخواهد بود. بازاریابی محتوا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های برای جذب آگهی و ترغیب مشتریان برای چشم‌انداز بالاتر در فروش با ایجاد پست‌های محتوای وبلاگ و یا سایت و همچنین شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

بااین‌وجود هرچند بازاریابی محتوا می‌توانید نتایج درخشانی را به همراه داشته باشد اما برخی از بازاریابان برای موفقیت بیشتر می‌تواند از روش‌های زیر استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا یا Content Marketing شامل تمام اقدام بازاریابی به جهت فروش بیشتر و شناختن برند برای رسید به اهداف تعالی بوده که برای انواع محتوای سایت؛ وبلاگ، ایمیل، اینفوگرافیک ها و همچنین کتاب‌های الکترونیکی خواهد بود. اما این تعریف همه ماجرا نیست. زیرا خلق یک محتوای عالی به برندهای تجاری کمک می‌کند تا نام تجاری خود را به‌عنوان یک رقیب بزرگ در عرصه رقابی تثبیت نمایند.

پرسونای خریدار و پرسونای کاربر

تولید محتوا نباید همه چیز باشد. زیرا مهم‌تر از آن باید درک رستی از شناخت مخاطب و مشتری ایده‌آل خود داشته باشید. درست در همین مرحله است که شما بایستی به‌خوبی به آمار تحلیلی خود نگاهی بیندازید و ببینید رفتار مشتریان در ازای ایجاد محصول در سایت شما چگونه خواهد بود. شناخت پرسونای کاربر و مشتریان در بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا اهداف مشتری را بشناسید. به‌عبارت‌دیگر باید برای این سؤال پاسخی داشته باشید که چه چیزی باعث می‌شود محصول شما بیشتر از بقیه افراد مفید به نظر برسد؟

حالا اجازه دهید کمی در مورد بازاریابی محتوا در صنعت ترجمه صحبت کنیم. هنگام جستجوی کلمات کلیدی سایت‌های ترجمه اگر کسی کلمه دارالترجمه را جستجو کرد آیا واقعاً به چه خدماتی نیاز دارد؟ درک کنید چرا از این چشم‌اندازها و آمارها مقدار مشخصی بر اساس آمارهای تحلیلی از موتورهای جستجو افراد به دنبال جستجوی کلمه دارالترجمه هستند.

این نوع درک همان چیزی است که افراد بیشتری را به سمت وب‌سایت شما سوق می‌دهد. البته تا زمانی که آن را در محتوای خود بگنجانید.

محتوای شما

مشتریان شما از چه چیزی لذت می‌برند؟ چرا آنها به خدمات ترجمه نیاز دارند؟ و عمدتاً آنها چگونه در موتورهای جستجو به دنبال ترجمه زبان‌های مختلف خواهند بود. اگر به‌عنوان‌مثال اهداف و چشم‌انداز شما در حوزه خدمات ترجمه مقاله و یا مقاله‌نویسی به زبان‌های مختلف اهمیت می‌دهد. اینجا است که بایستی تمرکز کنید که مشتریان درواقع به دنبال چه مقاله خواهند بود.

اگر مثلاً آنها به دنبال مترجم انگلیسی‌به‌فارسی در تهران هستند این کلمه کلیدی است که شما بایستی در محتواهای خود در سایت تولید نمایید.

بهینه‌سازی برای سئو

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم باید بدانیم که چگونه انواع محتوای متنی می‌تواند منجر به جذب مخاطب و در نتیجه فروش بیشتر و علاقه کاربران شود. به همین دلیل بایستی به اصول چگونگی نیاز صنعت ترجمه به محتوای موردعلاقه موتورهای جستجو آشنا باشیم. در اینجاست که سئو رنگ و بوی دیگر به خود می‌گیرد. ایجاد محتوایی که موتورهای جستجو از جمله موتور جستجو گوگل متوجه آن می‌شوند بهترین راه برای جذب افراد بیشتر به وب‌سایت شما خواهد بود. همچنین کاملاً مقرون‌به‌صرفه است زیرا کاملاً ایده رایگان و با ارزشی است.

اگر می‌خواهید در بازاریابی محتوا موفق باشید برای رتبه‌بندی سریع پست‌های خود از کلامت کلیدی معروف و با حجم جستجوی زیاد اما رقابت کم استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که از کلمه کلیدی خد در عنوان پست و در توضیحات متای سایت استفاده نمایید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی و عدم به‌کاربردن جملات تکرار گونه و طولانی محتواهای کسل‌کننده را همواره می‌کند و برای کاربران شما لذت‌بخش‌تر خواهند کرد.

محتوایی که منجر به تولید شود

اگر بازاریابی محتوا فقط مربوط به پست‌ها بود، بنابراین هرگاه یک بازاریاب تلاش می‌کرد پست موفقی ایجاد کند، نتیجه نمی‌داد. هیچ روشی بهتر از دانستن خوزه تجارت و صنعت و نیاز مشتریان نخواهد بود.

برای مثال اگر در صنعت ترجمه فعالیت دارید برای اینکه بتوانید در عرصه رقابت موفق شوید بهتر است ابتدا به دنبال زبانی باشید که مردم به دنبال ترجمه آن هستند برای مثال ترجمه انگلیسی و یا ترجمه آلمانی خود می‌تواند مثال واضحی در صنعت ترجمه باشد. این دو زبان به نسبت برخی زبان‌ها جذب مخاطب بیشتری دارند و افراد بیشتری به دنبال ترجمه این زبان‌ها خواهند بود.

اگر تنواستید هدف و خواسته مشتریان را به‌خوبی در بازار ترجمه شناسایی کنید مطمئن باشید راه درستی را پیموده‌اید. بازاریابی محتوا در صنعت ترجمه انتقال درست مخاطبین هدف شما برای فروش بیشتر خدمات خواهد بود. در بحث بازاریابی محتوا در هر صنعتی از جمله صنعت ترجمه کلمه CTA به‌صورت تحت‌اللفظی به معنایی انتقال مخاطب به هدف یا همان Call To Action خواهد بود که مثلاً برای سایت‌های فروشگاهی دکمه خرید یا دکمه افزودن به سبد خرید و یا برای سایت‌های دارالترجمه ثبت سفارش ترجمه مثالی عینی از این تکنیک CTA خواهد بود.

حال، فرض کنید که شما محتوای خود را ایجاد کرده‌اید و از طریق سایت بیشترین تعداد درخواست‌ها را گرفته‌اید. چه کاری می‌توانید بعد از آن انجام دهید؟

توزیع محتوا

تلاش شما در ساخت مطلبی مانند پست‌های وبلاگ، فیلم‌ها، اینفوگرافیک ها، پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی، حتی عناصر تعاملی مانند بازی‌ها همگی بی‌فایده خواهد بود اگر کانالی نباشد که بتوانید آنها را توزیع کنید. این به این معنی است اگر حتی در پله‌های ترقی در کلمات کلیدی ترجمه بالا باشید اما نتوانید بهترین خدمات را ارائه دهید تلاش بیهوده کرده‌اید.

شما می‌توانید برای توزیع جذاب محتوای خود از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی بهره ببرید تا بتوانید اخبار و اطلاعاتی منتشر کنید که موردعلاقه کاربران باشد. به‌عنوان‌مثال بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام و فیس‌بوک می‌تواند حکم معدن طلا را داشته باشد. به اشتراک‌گذاری پست‌ها در اینستاگرام و یا فیس‌بوک برای تجارت ترجمه مفید خواهد بود. شما می‌توانید از مخاطبین خود بخواهید تا پست‌های شما را به اشتراک گذاشته و بین مخاطبین خود منتشر نمایند.

هرچه تعامل بیشتر باشد. الگوریتم موتورهای جستجو واکنش بهتری نشان خواهند داد و این امر برای تمامی شبکه‌های اجتماعی کاملاً صدق می‌کند.

در تکنیک توزیع محتوا اگر یکی از پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی بسیار درخشان‌تر و پرمخاطب شما می‌توانید آن را بارهاوبارها به اشتراک بگذارید اما این امر در موتورهای جستجو برای پست‌های سایت قابل‌قبول نیست و به‌عنوان پست‌های تکراری شناخته می‌شود.

استفاده از اینفوگرافی ها در سایت زمانی که در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شوند عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. ارسال محتواهای این‌چنینی در سایت‌های چون Medium و یا نوشتن مقاله برای لینکدین و لینک‌دهی‌های داخلی به سایت برای شما بسیار مفید خواهد بود.

با این روش‌ها دریافت بک لینک مناسب و قوی روش مناسبی را برای اهداف شما به ارمغان می‌آورد. این امر باعث خواهد شد افراد بیشتری به‌صورت ارگانیک از وب‌سایت شما بازدید کرده و مطالب شما مطالعه نمایند.

موارد بالا منجر به این می‌شود که موتورهای جستجو شما را به‌عنوان یک منبع ارزشمند و آگاهی روزافزون در نظر بگیرند و اقتدار شما را در بخش ترجمه‌ها تثبیت کنند. در کنار آن شما می‌توانید یک خبرنامه پیامکی و یا ایمیلی تدارک ببیند این عمل به بازگشت سرمایه شما کمک بی‌شماری خواهد کرد.

ارسال خبرنامه برای مشتریانی که همواره به دنبال خدمات شما هستند به‌عنوان یک خبر ناخواسته نیست زیرا آنها این ایمیل را رها نمی‌کنند و شما می‌دانید که آنها چه انتظاری دارند. به‌شرط ایجاد محتوای مفید و آموزنده، بازاریابی محتوا می‌تواند به همه صنایع از جمله صنعت ترجمه کمک کند.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه سایت به ایتالیایی
نوشتهٔ بعدی
گردهمایی آنلاین و حضوری مترجمان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست