کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟ - دارالترجمه رسمی پارسیس
کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

زبان زیبای اسپانیایی در حال حاضر در رتبه دوم زبان‌های جهان پس از زبان ماندرین چینی قرار دارد. بروزترین آمار در رتبه‌بندی زبان‌های جهان مربوط به دانشنامه معتبر جهان با نام اِتنولوگ خواهد بود. امروزه اسپانیایی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های جهان بوده که جزء شش زبان رسمی سازمان ملل متحد نیز به‌حساب می‌آید. اجازه دهید بدون هیچ مقدمه‌ای به سراغ کشورهایی که به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند برویم. در انتها به تاریخچه گسترش زبان اسپانیایی و اینکه چه تعداد از افراد سراسر جهان به این زبان صحبت می‌کنند نگاه خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چند نفر در جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند؟

طبق آخرین آمار تا سال 2022 حدود 548 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. این رقم اعلام‌شده شامل گویشوران بومی و غیربومی می‌باشد بااین‌حال این ارقام رسمی و ثبت‌شده است اما ممکن است آمارهای غیررسمی بسیار بیشتر باشد. برای مثال هرساله افراد زیادی هستند که به دنبال یادگیری زبان اسپانیایی می‌باشند و یا اینکه برخی برای مدتی اسپانیایی را یاد گرفته و سپس به دنبال آموزش زبان دیگر می‌روند. همه این موارد در کنار هم می‌تواند آمار رسمی و غیررسمی تعداد گویشوران اسپانیایی در جهان را متفاوت نماید. اسپانیایی به لطف رتبه بالای خود در لیست برترین زبان‌های جهان به‌عنوان رتبه سوم بیشترین زبان‌های موردمطالعه در جهان نیز پس از زبان انگلیسی و فرانسوی قرار می‌گیرد. حال تصور کنید اگر همین امروز به دنبال یادگیری اسپانیایی باشید چه قدر می‌توانید دوست جدید پیدا کنید و با افراد مختلف در سراسر جهان صحبت کنید.

فهرست کامل کشورهای اسپانیایی زبان

به‌طور رسمی و بر طبق آمارهای ارائه‌شده در سایت ویکی‌پدیا حدود 20 کشور در جهان به اسپانیایی صحبت می‌کنند. کشورهایی ازجمله آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، گینه استوایی، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اسپانیا، اروگوئه، ونزوئلا.

در این لیست گینه استوایی آورده شده اما به‌عنوان زبان مادری شناخته نمی‌شود. از طرفی جالب است بدانید کشور مکزیک رتبه اول را به خود اختصاص داده است و خود کشور اسپانیا در رتبه سوم می‌باشد. وقتی میگوییم کشور اسپانیایی‌زبان منظور کشوری است که در آن اسپانیایی به‌عنوان زبان رسمی مطرح خواهد بود و برای مثال در کشور آمریکا با اینکه بسیاری از مردم آن به اسپانیایی صحبت می‌کنند اما اسپانیایی در آمریکا به‌عنوان زبان رسمی نیست؛ اما در این 20 کشور که در بالا ذکر شد به‌عنوان زبان رسمی و یا یکی از زبان‌های رسمی آن به‌حساب می‌آید.

نکته: اگر نیاز به ترجمه اسپانیایی هم به‌صورت رسمی و هم تخصصی دارید لازم به ذکر است این خدمات در دارالترجمه رسمی پارسیس قابل انجام است.

کشورهای اسپانیایی زبان

کشورهای اسپانیایی زبان

حال اجازه دهید در ادامه کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم و کشورهای اسپانیایی‌زبان را بر اساس قاره‌ها در جهان تقسیم‌بندی کنیم.

کشورهای اسپانیایی زبان در آمریکای جنوبی

ازآنجایی‌که در قاره آمریکا بیشترین تعداد از لیست کشورهای اسپانیایی‌زبان قرار دارند بهتر است جستجوی خود را ابتدا در آمریکا جنوبی شروع کنیم. از حدود 13 کشور در قاره آمریکای جنوبی حدود 9 کشور اسپانیایی‌زبان خواهند بود. در لیست زیر کشورهای اسپانیایی‌زبان آمریکای جنوبی را بر پایه درصد جمعیت معرفی کردیم:

  • آرژانتین — 98%
  • بولیوی — 83٪
  • شیلی – 96٪
  • کلمبیا – 99٪
  • اکوادور – 96٪
  • پاراگوئه – 68٪
  • پرو — 87%
  • اروگوئه – 98٪
  • ونزوئلا – 97٪

کشورهای اسپانیایی زبان در آمریکای مرکزی

در حدود 7 کشور آمریکای مرکزی تنها Belize زبان اسپانیایی را به‌عنوان زبان رسمی خود نمی‌شناسد بااین‌حال اکثر مردم این کشور می‌توانند به زبان اسپانیایی صحبت کنند؛ بنابراین اگر قصد سفر و یا مهاجرت به آمریکای مرکزی رادارید بد نیست بدانید صحبت کردم به زبان اسپانیایی قطعاً مفید است.

  • کاستاریکا – 99٪
  • السالوادور — 100% (به‌طور دقیق 99.7)
  • گواتمالا — 78٪
  • هندوراس — 99%
  • نیکاراگوئه – 97٪
  • پاناما – 92٪

همان‌طور که گفتیم درصدهای ذکرشده مربوط به درصد جمعیتی است که به اسپانیایی صحبت می‌کنند.

کشورهای اسپانیایی زبان در آمریکای شمالی

زبان اسپانیایی از قرن‌ها پیش به اینجا آورده شده است. از طرفی کشور مکزیک به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای اسپانیایی‌زبان در جهان شناخته می‌شود. یک‌چیز خارق‌العاده دیگر در اینجا وجود دارد و آن این است که دولت مکزیک حدود 68 زبان ملی دارد شاید باورتان نشود اما 63 مورد از آن‌ها به‌عنوان زبان بومی هستند به‌عنوان‌مثال Nahuatl، Yucatec Maya، Zapotec، Mixtec، Mayo، Yaqui، Tzeltal، Tzotzil، Chol، Totonac، Purépecha به‌عنوان برخی از زبان‌های بومی مکزیک خواهند بود.

  • مکزیک – 97٪ (درصد کل جمعیت اسپانیایی صحبت می‌کنند)

کشورهای اسپانیایی‌زبان در دریای کارائیب

هرچند مکزیک به‌عنوان کشوری است که بیشترین جمعیت اسپانیایی‌زبان را در جهان دارد اما کوبا کشوری است که به‌طور دقیق بیشترین درصد صحبت اسپانیایی را به خود اختصاص داده است یعنی جمعیت این کشور از مکزیک کمتر است اما نرخ تکلم در آن بالاتر است.

  • کوبا – 100٪ (به‌طور دقیق 99.8)
  • جمهوری دومینیکن – 98٪
  • پورتوریکو – 99٪

کشورهای اسپانیایی‌زبان در اروپا

ما در لیست نهایی خود وارد اروپای غربی می‌شویم در کشور اصلی اسپانیا حدود 92 درصد از کل جمعیت آن به اسپانیایی صحبت می‌کنند و در لیست رتبه‌بندی در رتبه 3 پس از مکزیک و کلمبیا قرار دارد. دلیل آن‌ها بیشتر به خاطر درصد جمعیت آن بوده و اینکه تعداد قابل‌توجهی از مردم کشور اسپانیا به زبان کاتالانی صحبت خواهند کرد.

  • اسپانیا – 92٪ (درصد کل جمعیت اسپانیایی صحبت می‌کنند)

کشورهای اسپانیایی زبان در قاره آفریقا

تنها کشور اسپانیایی‌زبان در قاره آفریقا گینه استوایی است. اگر علاقه‌مند به رشته تاریخ باشید مسلماً به این موضوع می‌رسید که گینه استوایی قبلاً به‌عنوان مستعمره اسپانیا بود و ازاین‌رو اسپانیایی به‌عنوان زبان مادری در اینجا نبوده و تنها مردم آن به اسپانیایی صحبت می‌کنند.

  • گینه استوایی – 74٪ (درصد کل جمعیت اسپانیایی صحبت می‌کنند)
نقشه کشورهای اسپانیایی زبان در قاره آمریکا

نقشه کشورهای اسپانیایی زبان در قاره آمریکا

کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها اسپانیایی نمی‌باشد

برخی کشورها هستند که به اسپانیایی صحبت می‌کنند اما اسپانیایی در آن کشورها به‌عنوان زبان رسمی به‌حساب نمی‌آیند. دلیل اینکه این کشورها به اسپانیایی صحبت می‌کنند این است در زمان قدیم دولت اسپانیا زمانی به‌صورت یک امپراتور بسیار قدرتمند بود که به‌راحتی در برخی کشورها نفوذ خود را گسترش داد. دلیل دیگر این است که مردم اسپانیا عاشق سفر و مهاجرت هستند و به همین دلیل زبان خود را به دیگر کشورها منتقل کردند. بهترین مثال دراین‌بین ایالات‌متحده خواهد بود که در آن بیش از 41 میلیون نفر به زبان مادری اسپانیایی صحبت می‌کنند. مثال‌هایی از کشورهایی دیگر شامل Belize، فیلیپین، جبل‌الطارق و آندورا خواهند بود.

نکته: اگر می‌خواهید با لهجه‌ های زبان اسپانیایی بیشتر آشنا شوید بد نیست مطلب مربوط به تعداد لهجه‌های اسپانیایی در جهان را نیز مطالعه نمایید.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه این زبان تا این حد در بین کشورهای جهان گسترش پیداکرده است بایستی علاقه‌مند به تاریخ باشید. برای مثال با سفر به چند قرن گذشته و خواندن وقایع کریستف کلمب می‌توانید اطلاعات خوبی در این مورد به دست آورید. زبان اسپانیایی نیز مانند انگلیسی و فرانسوی به لطف قدرت امپراتوری خود بسیار گسترش یافت و این اتفاق از قرن 18 میلادی آغاز گردید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مدارک برای سفارت آلمان به همراه تاییدات
نوشتهٔ بعدی
چرا در ترجمه رسمی نیاز به ارائه اصل مدارک خواهد بود؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست