بهترین نرم افزارهای ویراستار - دارالترجمه رسمی پارسیس
بهترین نرم افزارهای ویراستار

بهترین نرم افزارهای ویراستار

امروزه ویرایش متن برای مخاطبین در هر حوزه تخصصی اهمیت بالایی دارد. ازآنجاکه خطا و اشتباهات در هر زمینه ممکن است رخ دهد؛ بنابراین ویراستاری از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تکنیکی است که بایستی که نویسنده و یا محتوا نویس به آن واقف باشد. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان از گروه‌های توسعه سایت گرفته تا ناشران کتاب‌های تخصصی نیاز به تکنیک‌های روز برای ویرایش متن و به‌نوعی بازنویسی خواهند داشت.

پاکنویس کردن برای هر متون تخصصی یک الزام است بنابراین درصورتی‌که به محتوا اهمیت می‌دهیم بایستی از هر ابزاری که می‌تواند در محتواهای انگلیسی و یا هر زبان دیگر ازجمله زبان شیرین فارسی کمک شایانی کند بهره ببریم. ما در این مقاله با موضوع بهترین نرم افزارهای ویراستار چند نمونه نرم‌افزار خارجی ویرایش متن و ایرانی را معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نرم افزار تصحیح متن Grammarly

اگر به‌عنوان یک محقق نیازمند نگارش تخصصی برخی پروژه‌های خود به زبان خارجی ازجمله انگلیسی می‌باشید. یکی از بهترین نرم افزارهای ویراستار متن و اصلاح علائم نگارشی در مقالات انگلیسی، نرم‌افزار گرامرلی خواهد بود. این نرم‌افزار به‌نوعی با اصلاح خطاها و دستور زبان‌ها درصدد است یک متن دقیق و حساب‌شده به شما داده تا به‌نوعی به اصلاح گرامر واژگان بپردازد. جالب است بدانید بسیاری از مترجمان تخصصی که اقدام به ترجمه می‌نمایند درصورتی‌که نیاز داشته باشند تا مقالات خود را ویراستاری کنند Grammarly بسیار به کارشان خواهد آمد.

نرم افزار ProWriting Aid

این نرم افزار به‌عنوان یکی دیگر از مواردی است که باعث تقویت نوشتار شما خواهد شد. طبق شعار سایت این نرم‌افزار دستور زبان و وام‌واژه‌های تخصصی متون را در کلاس جهانی و با ارائه گزارش دقیق بررسی می‌کند. جای تعجب نیست برای استفاده از این نرم‌افزار بایستی حتماً به اینترنت متصل باشید. هوش مصنوعی قدرتمند زمانی که به شبکه جهانی اینترنت متصل می‌شود، قادر است خطایابی آنلاین را بر اساس بروزترین ویرایش‌ها انجام دهد.

نرم افزار ویرایش متن Hemingway Editor

نرم‌افزار ویرایش متن همینگوی نشات گرفته از نام نویسنده مشهور ارنست همینگوی در ایالات‌متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات اقتباس‌شده است. این برنامه جملات طولانی و پیچیده را موردبررسی قرار می‌دهد و از طرفی به‌نوعی با برجسته کردن متون خطاهای رایج را بررسی می‌کند. برای مثال اگر بخشی از جملات زردرنگ بود بایستی آن را خلاصه کنیم. اگر قرمز بود به این معنی است که جملات شما کمی متراکم و درهم‌تنیده شده است.

یا از طرفی اگر برخی کلات انگلیسی شما به رنگ بنفش بوده به این معنی است که برخی پیشنهادات برای یک کلمه خلاصه‌تر به نویسندگان داده می‌شود؛ اما نرم‌افزار Hemingway مانند Grammarly به‌صورت عمقی وارد اصلاحات نگارشی نمی‌شود بلکه به‌نوعی کل متن را ارزیابی کرده و برخی پیشنهادات را برای بهبود متن ارائه می‌دهد.

اما نکته جالب این نرم‌افزار این است که به‌جای اینکه به کار نویسندگان تخصصی و حرفه‌ای که به دنبال نگارش مقاله‌های علمی و یا کتاب‌های تخصصی باشند بیشتر به کار سئو کاران و یا افرادی که اقدام به تولید محتوای تخصصی می‌کنند خواهند خود؛ بنابراین انتخاب خیلی هوشمندانه برای ویراستاری مقالات تخصصی نخواهد بود. یکی از ویژگی‌های که ممکن است موردتوجه قرار گیرد کار کردن با این نرم‌افزار به‌صورت آفلاین می‌باشد.

نرم‌افزار ویراستیار

نرم‌افزار فارسی ویرایش متن با نام ویراستیار به‌عنوان یک افزونه خوب برای نرم‌افزار Microsoft Word بوده که پس از نصب بر روی آن می‌توانیم به‌صورت آفلاین از قابلیت‌های ویرایش متن بر اساس اصول سئو بهره ببریم. لازم به ذکر است استفاده از نرم‌افزار ویراستیار کاملاً رایگان و متن‌باز بوده که با سرعت بسیار بالایی قابلیت خطایابی و اصلاح نگارشی را دارا است. امروزه نرم‌افزار virastyar تنها برای نسخه‌های قدیمی Word ازجمله 2003 تا 2013 کاربرد دارند؛ اما اگر می‌خواهید برای نسخه‌های جدیدتر این نرم‌افزار را نصب کنید راهکاری هستند که می‌توانید با نصب و تغییر در رجیستری سیستم آن را حتی بر روی نسخه 2019 نصب بفرمایید. غلط‌یاب املایی ویراستیار علاوه بر کارایی و سرعت خوبی که در اختیار دارد قادر به انجام برخی موارد زیر خواهد بود.

  • پیوسته نویسی
  • ارائه لیست‌های پیشنهاد واژه‌ها
  • اصلاح غلط‌های املایی
  • اصلاح فاصله در میان واژه‌های هدف
  • امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و اصلاح نکردن آن

نرم افزار پاکنویس

پاکنویس به‌عنوان یک نرم‌افزار جدید و توسعه‌یافته نرم‌افزار قبلی یعنی همان ویراستیار فارسی خواهد بود. به دلیل نیاز به به‌روزرسانی درداده اطلاعات، پاکنویس امروزه به شما کمک می‌کند تا اصول بهینه نویسی و استاندارد محتوایی را رعایت کرده و سهمی در تولید یک محتوای نوشتاری خوب خصوصاً به‌عنوان یک مدیر سایت داشته باشید.

طبق شعاری که سایت پاکنویس مطرح می‌کند ممکن است بیش از 10 هزار نفر کاربر از این افزونه Word استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این نرم‌افزار این است که به‌صورت نسخه آزمایشی بوده و تنها بر اساس آنلاین بوده شما در دسترس است. دقت اصلاح متون کمی بهتر از نرم‌افزار ویراستیار بوده و اینکه کاربران می‌توانند واژه‌های پیشنهاد خود را برای برنامه نویسان این نرم‌افزار ارسال کرده تا در نسخه‌های جدید کلمات جدید گنجانده شود.

جمع بندی

ما در این مقاله به معرفی چندین نرم‌افزار ویرایش متن پرداختیم. لازم به ذکر است در این مقاله با موضوع بهترین نرم افزارهای ویراستار سعی کردیم بی‌طرفانه برخی از خصوصیات آن‌ها را بیان کنیم. اگر به‌عنوان یک محتوا نویس و یا ویراستار نرم‌افزار مناسبی می‌شناسید که ازقلم‌افتاده خوشحال خواهیم شد تا آن‌ها را از بخش نظرات برای ما ارسال نموده تا در لیست خود بروز رسانی کنیم.

نوشتهٔ پیشین
بهترین افزونه های ترجمه برای گوگل کروم
نوشتهٔ بعدی
ترجمه مقاله روسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • نرم افزار ویراویراست کاملا مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده شده و علاوه بر غلط های املایی غلط های معنایی رو هم میگیره. علاوه بر اینکه خطاهای نگارشی رو تصحیح میکنه میتونه به صورت هوشمند علائم نگارشی رو هم بگذاره. در کل تیم حرفه ای هم دارن.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست