مترجم شفاهی صربی - دارالترجمه رسمی پارسیس
مترجم شفاهی صربی

مترجم شفاهی صربی

مترجم شفاهی صربی

مترجم شفاهی صربی قادر است به زبان صربی ترجمه همزمان ارائه دهد ما در دارالترجمه پارسیس خدمات ترجمه شفاهی صربی را ارائه خواهیم داد.

علاوه بر زبان صربی، زبان های دیگر که در این کشور رایج هستند عبارت اند از: رومانیایی و مقدونیه ای. اما زبان بین المللی در این کشور، انگلیسی می باشد. در کشور صربستان دو زبان بیشترین کاربرد را دارند و به طور همزمان استفاده می شوند که زبان اسلاوی و سلتیکی است.

تنها کافی است پس از مطالعه و آگاهی با خدمات متمایز و متنوع پارسیس جهت ثبت سفارشات خود از طریق تماس با ما دارالترجمه پارسیس تماس بگیرید و یا فرم ثبت سفارش ترجمه شفاهی صربی را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما باشید تا در کمترین زمان ممکن مترجم شفاهی صربی خدمت شما  اعزام شود.

ثبت سفارش ترجمه 

 

 

ترجمه شفاهی صربی همزمان

برای کلیه متقاضیانی که نیاز به مترجم شفاهی صربی دارند پیشنهاد می گردد تا با کمک مترجم شفاهی همزمان از این نوع خدمت استفاده نمایند. معمولا بیشترین کاربرد ترجمه شفاهی همزمان برای مراسمات خوش آمدگویی، آشنایی با مهمانان و شرکای تجاری و یا مکالمات حضوری می باشد.

مترجم می تواند با آگاهی داشتن از موضوع اقدام به ترجمه همزمان صربی به فارسی و فارسی به صربی نماید. البته در صورت نیاز متقاضیان می توانند از مترجم شفاهی صربی که علاوه بر این زبان به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و سایر زبان های دیگر مسلط باشد نیز کمک بگیرند.

نکته : خدمات ترجمه شفاهی زبان های خارجه دیگر در دارالترجمه پارسیس دارای بخش های مختلفی است که به صورت نمونه مترجم شفاهی انگلیسی ما تحت عنوان مترجم  همزمان نخبه دپارتمان دارالترجمه انگلیسی , مترجم شفاهی ترکی ما تحت عنوان مترجم همزمان نخبه در دپارتمان دارالترجمه ترکی ,مترجم همزمان نخبه آلمانی ما نیز در دپارتمان دارالترجمه آلمانی ما و سایر دپارتمان های تخصصی ما فعال خواهند بود .

 

 

ترجمه شفاهی صربی آنلاین

ترجمه شفاهی صربستانی آنلاین برای کلیه خدماتی ترجمه شفاهی که در قالب آنلاین و یا از طریق اینترنت صورت می پذیرد ارائه می گردد. برای نمونه اگر جلسات آنلاینی برگزار می شود، می توان از مترجم شفاهی کمک گرفت تا جملات را برای مخاطبینی که در همان لحظه در این جلسات حضور دارند ترجمه نماید.

از طرف دیگر برگزاری کلاس های آموزشی، تورهای مجازی، جلسات تجاری، جلسات فرهنگی، کنفرانس های خبری و ورک شاپ ها به زبان صربی که به صورت ترجمه آنلاین و در قالب برنامه های تحت وب اجرا می گردند و ارائه می شوند، نیاز دارد تا با کمک مترجم شفاهی صربی نسبت به ترجمه و انتقال محتوا به مخاطبین فارسی زبان اقدام شود.

ترجمه شفاهی صربی تلفنی

یکی دیگر از خدمات ترجمه شفاهی در این مجموعه، ترجمه تلفنی صربی است. که یکی از جدیدترین و پر طرفدارترین انواع ترجمه شفاهی می باشد. چرا که نیاز به حضور فیزیکی مترجم ندارد و در هر مکان و با هر مخاطب می توان ارتباط برقرار کرد. در این نوع ترجمه، مترجم با توجه به نیاز متقاضی برای برقراری اتباط و یا انتقال اطلاعات و محتوای شفاهی اقدام می نماید. البته متقاضی باید از قبل با مترجم تلفنی هماهنگ بوده و مطالبی را که نیاز دارد باید به او گوشزد نماید. این روش نسبت به سایر روش ها هزینه­ ی کمتری داشته و در وقت نیز صرفه جویی می گردد.

ترجمه شفاهی صربی تجاری

کلیه موضوعات مربوط به حوزه تجارت و مسائل بازرگانی به وسیله مترجم شفاهی صربی صورت می گیرد. نکته اساسی اینجاست که مترجم شفاهی صربی برای تجارت خود از تحصیل کردگان رشته تجارت و بازرگانی بوده و همچنین نسبت به قوانین و قواعد تجارت بین الملل و بالخصوص کشور صربستان آگاهی دارد. همچنین متقاضیان محترم می توانند در عقد قرارداد ها و تدوین تفاهم نامه نیز از مشاوره و کمک مترجم بهره مند شوند.

ترجمه شفاهی صربی توریستی

کشور صربستان به واسطه برخورداری از طبیعت زیبا، وجود امکانات مناسب، عدم نیاز به ویزا و همچنین هزینه های به مراتب پایین تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی، از مقاصد ایده آل گردشگری برای مسافران ایرانی به شمار می رود.

Street life in Knez Mihailova, the heart of Belgrade's Old Town © Kirill Makarov / Shutterstock

Street life in Knez Mihailova, the heart of Belgrade’s Old Town © Kirill Makarov / Shutterstock

شهر بلگراد به عنوان پایتخت صربستان از جاذبه های توریستی زیادی برخوردار است که برای سلایق مختلف جذاب بشمار می رود. با وجود سایت های تاریخی و گردشگری بسیار زیبا در این کشور، نیاز است تا توریست ها برای آشنایی بیشتر و استفاده بهتر از این مجموعه از یک مترجم شفاهی صربی توریستی کمک بگیرند، این مترجمین نسبت به فرهنگ ، تاریخ و سایر مسائل شهرهای صربستان آگاهی کامل دارند و می توانند به عنوان یک تور لیدر برای گذراندن تعطیلات رویایی در کشور صربستان به متقاضیان کمک نمایند.

همچنین وجود فروشگاهای بزرگ بین المللی در پایتخت صربستان و بازارهای سنتی آن موجب می شود تا توریست ها برای امر خرید و پیدا کردن اجناس مورد نظر خود با قیمت های مناسب از کمک یک فرد آگاه و آشنا با این بازارها که قادر به مکالمه و انجام مراحل خرید باشد استفاده نمایند که بهترین گزینه، کمک گرفتن از یک مترجم شفاهی صربی است که با حضور خود در محل موجب تسهیل روند خرید شود.

ترجمه شفاهی صربی حقوقی

تمامی خدمات حقوقی به زبان صربی توسط مترجمین شفاهی، مترجم رسمی و مترجم کتبی دارالترجمه پارسیس انجام می پذیرد. اگر متقاضیان نیاز به مکاتبات شفاهی برای آگاهی از روند مراحل قانونی جهت اخذ مجوزها و یا certificate های کشور صربستان را دارند می توانند با استخدام مترجم اقدام نمایند. البته در مورد گرفتن اقامت این کشور و یا انتقال سرمایه برای سرمایه گذاری و یا سایر مسائل حقوقی علاوه بر ترجمه شفاهی که در ابتدا کار لازم است باید از کمک و خدمات مترجمین رسمی صربی نیز اسفاده کرد، تا بهترین نتیجه را گرفت.

ترجمه شفاهی صربی نمایشگاهی

این کشور هر ساله میزبان نمایشگاه های متعددی در حوزه های: نفت، گاز، انرژی و کشاورزی می باشد و شرکت در این نمایشگاه ها فرصتی خوبی برای گسترش شبکه کاری، پیدا کردن شرکای تجاری و یا یافت فرصت های اقتصادی است. کمک گرفتن از مترجم شفاهی صربی به عنوان نماینده شرکت جهت حضور در این نمایشگاه ها روشی کاربردی برای به نتیجه رسیدن در امور ذکر شده می باشد.  حتی اگر متقاضیان خواستار این موضوع باشند که برای  جمع آوری اطلاعات از یک نمایشگاه خاص، اقدام به استخدام فردی بنمایند، بدون شک بهترین گزینه استخدام یک فرد مسلط به زبان و البته تحصیلکرده در رشته های مرتبط است.

ترجمه شفاهی صربی علمی

دانشگاه های کشور صربستان نقش بسیار پر رنگی در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این کشور اروپای داشته اند به نحویکه این کشور را به عنوان نامزد کشورهای حوزه یورو معرفی کرده اند. مهمترین دانشگاه های صربستان عبارت اند از:

دانشگاه مگاترند صربستان

دانشگاه مگاترند صربستان

کنسرسیوم متخصص بین المللی Megatrend ، لندن ، یک سازمان مشاوره و آموزشی است که در سال 1980 تاسیس شد ، و این پایه و اساس توسعه گروه آموزشی “Megatrend” در صربستان بود. اولین موسسه در این سیستم دانشکده بازرگانی مگاترند در بلگراد بود که در سال 1989 تاسیس شد.

دانشگاه نووی ساد صربستان

دانشگاه نووی ساد صربستان

دانشگاه نووی ساد در محیط ویژه ای ایجاد شده است که در شهرهای Vojvodina توسط نسل روشنفکران و مؤسسات دارای اهمیت ویژه ملی ایجاد شده است.
امید و آرزوی علمی بزرگ ، چشم اندازها ، ایده ها و دستاوردهای قرنها در زمینه علم و آموزش و پرورش در سال 1960 اتفاق افتاد كه مجمع ملی جمهوری صربستان قانون تأسیس دانشگاه نووی ساد را تصویب كرد كه به موجب آن دانشكده های قبلاً تاسیس شده به یك جامعه دانشگاهی نووی ساد وصل شدند.

The University of Belgrade in Belgrade, the capital of Serbia.

دانشگاه بلگراد

در مورد دانشگاه بلگراد منشاء دانشگاه بلگراد را می توان تا اوایل قرن نوزدهم پیگیری کرد ، هنگامی که دوسیته اوبرادوویچ این کالج را در سال 1808 تاسیس کرد.در 24 سپتامبر 1863 قانون تأسیس مدارس پیشرفته به تصویب رسید. با استفاده از این قانون ، لیسه به دانشگاه تبدیل شد.

کلیه خدمات ترجمه شفاهی برای آن دسته از دانشجویان ، اساتید و محققینی که خواستار ارتباط و ادامه تحصیل و یا انجام پروژه های مشترک با دانشگاه های کشور صربستان می باشند، توسط مترجم شفاهی صربی انجام می پذیرد.

باید به این نکته اشاره شود که، تیم مترجمان شفاهی صربی پارسیس از افراد مسلط به زبان های فارسی، صرب، انگلیسی و سایر زبان های دیگر هستند و با توجه به نیاز و سفارش متقاضیان خدمات خود را ارائه می دهند.

متقاضیان ترجمه شفاهی صربی

شرکت ها، نهاد ها و موسسات بازرگانی و تجاری که برای امر واردات و صادرات خواهان ارتباط با شرکت ها و نهاد های ذیربط در کشور صربستان هستند.

تجار و بازرگانان که قصد مراودات تجاری با کشور صربستان دارند.

اساتید و دانشجویان و محققین که قصد تحصیل و یا همکاری با دانشگاه های کشور صربستان را دارند.

گردشگران و افرادی که خواهان استخدام فردی آشنا برای بازدید از کشور صربستان هستند.

متقاضیانی که خواهان اخذ مدارک و یا گرفتن اطلاعات حقوقی در مورد کشور صربستان هستند.

معرفی کشور صربستان

نام رسمی این کشور، جمهوری صربستان است و در بخش جنوب شرقی اروپا و نزدیک به مرکز آن واقع شده است. مساحت این کشور برابر با 89 کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن کمتر از 9 میلیون نفر و برابر با 8.731.240 نفر بر اساس آمار  شش ماهه اول سال 2019 است. پایتخت آن، بلگراد است و کد بین المللی این کشور برای برقراری تماس تلفنی 00381 است.

پرچم این کشور سه رنگ افقی است و از بالا شامل قرمز، سرمه ای و سفید است که بر روی آن علامت سلطنتی و نشان جنگی دیده می شود.

به دلیل آن که قبل از استقلال، در مجموعه کشور یوگسلاوی قرار داشت، از تنوع جمعیتی برخوردار است. اگرچه صرب ها 83 درصد از کل جمعیت را دربرمی گیرند اما مجارستانی ها، رومی ها، بوسنی ها، کروات ها، اسلوها و برخی از نژادهای دیگر بقیه جمعیت را تشکیل می دهند. دین غالب مردم، ارتدکس مسیحی است.

serbian-dinar

serbian-dinar

پول رایج آن دینار صربی است. کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت، یورو کارت، مستر کارت در این کشور فعال می باشند. به علاوه رانندگی در این کشور از سمت راست است.

تفاوت زمانی آن با زمان ساعت جهانی یک ساعت می باشد. آب و هوای آن در ماه جولای، به عنوان گرمترین ماه سال است که تا 20 درجه سانتیگراد می رسد. در سردترین فصل نیز دمای هوا به صفر درجه می رسد.

 

رود دانوب از این کشور می گذرد و همین امر موجب رونق کشاورزی و تولیدات آن شده است. قلعه دراکولا نیز در این کشور واقع شده است.

از مهم ترین ویژگی هنری این کشور، نقاشی هایی است که در طول قرن ها بر روی دیوارها شده است. از جمله می توان به نقاشی مشهور فرشته سفید اشاره کرد .

ریشه های معماری در این کشور به معماری روم و قبرس بیزانس بازمی گردد که در کاخ ها و کلیساهای آن بسیار مشهودند.

ورزش در بافت اجتماعی صربستان نفوذ عمیقی دارد و مردم به آن بهای زیادی می دهند. از جمله ورزش های پرطرفدار می توان به فوتبال، بسکتبال، تنیس، والیبال، واترپولو و هندبال اشاره داشت.

ذائقه و سبک غذایی مردمان صرب، شبیه به ترکیه، اتریش و مجارستان است. نان در تمامی وعده های غذایی نقش اساسی ایفا می کند. به علاوه گوشت عموما در وعده های غذایی جای دارد. به علاوه نوشیدن قهوه در این کشور بسیار مرسوم است. بنابراین در هر گوشه و کناری کافی شاپ دیده می شود که همواره مشتری دارند.

 

از جمله مشاهیر صرب می توان به ایو آندریچ اشاره کرد که نویسنده ای شهیر و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1961 می باشد.

گردشگران معمولا شهر بلگراد را برای گردش انتخاب می کنند و در فصل گرما از پارک های ملی، درپاچه ها و مناظر طبیعی آن استفاده می کنند. البته در فصل سرما نیز برخی از توریست ها برای گردش در مناطق مرتفع کوهستانی و اسکی کردن به این کشور سفر می نمایند. از جمله پیست اسکی معروف و شناخته شده آن در جهان می توان به کوپانیک اشاره داشت.

به طور کلی مردمان این کشور افرادی شاد و پرسروصدا هستند که از هیجان و جنب و جوش زیادی برخوردارند. آن ها مردمانی جمع گرا هستند و معمولا تمایلی به تنهایی ندارند و ترجیح می دهند کارهای خود را گروهی انجام دهند. همچنین این کشور به عنوان بزرگترین صادر کننده تمشک در دنیا می باشد.

 

نوشتهٔ پیشین
مترجم شفاهی هلندی
نوشتهٔ بعدی
مترجم شفاهی دانمارکی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست