انواع زبان های رایج در کشور آمریکا - دارالترجمه رسمی پارسیس
انواع زبان های رایج در کشور آمریکا

انواع زبان های رایج در کشور آمریکا

کشور ایالات‌متحده امروزه به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح و پیشرفته جهان به‌حساب می‌آید که در مناطق مختلف آن انواع مختلفی از فرهنگ‌ها، مذاهب و ملیت‌های مختلف زندگی می‌کنند. در کشور آمریکا باورهای متفاوت، عقاید و آرزوهای مختلفی به‌طور غیرقابل وصفی در بین مردمان آن موج می‌زند. جالب است بدانید امروزه در کشور آمریکا بیش از حدود 340 زبان گفتگو خواهد شد که هرکدام توسط اقوام مختلفی به این کشور آورده شده است؛ اما روی صحبت ما با کسانی است که بیشترین نرخ تکلم را در کشور امریکا به ثبت رسانده‌اند. اگر بخواهیم بر روی نقشه کشور امریکا زوم کنیم گستردگی انواع زبان های رایج آمریکا را خواهیم دید. ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس به معرفی انواع زبان‌های رایج در کشور آمریکا خواهیم پرداخت.

زبان های رایج در ایالت متحده

زبان انگلیسی در آمریکا

زبان انگلیسی در آمریکا

زبان انگلیسی (254 میلیون زبان مادری)

شاید برایتان جالب باشد بااینکه زبان انگلیسی در کشور آمریکا به‌عنوان یکی از زبان‌های پر تکلم به‌حساب می‌آید که نرخ جمعیتی بی‌شماری دارد اما به‌عنوان زبان رسمی ایالت متحده به‌حساب نخواهد آمد. این جنگ‌ودعوا بر سر به ثبت رساندن زبان رسمی از سال‌های بسیار دور تا به امروز بر سر آمریکا سایه افکنده است. بسیاری از سیاسیون ممکن است انگلیسی را قبول داشته و بخواهند آن را زبان رسمی معرفی کنند اما برخی دیگر نیز زبان مهاجران را قبول دارند. لذا علی‌رغم فقدان زبان رسمی انگلیسی در سطح فدرال بیش از نیمی از ایالات‌متحده قوانینی را تصویب کردن که متمایل به انگلیسی خواهد بود.

زبان اسپانیایی (حدود 43 میلیون زبان مادری)

هرچند که تعداد گویشوران زبان اسپانیایی در مقایسه با انگلیسی در کشور آمریکا بسیار کم می‌باشد اما اسپانیایی به‌عنوان یکی از زبان‌هایی است که به‌سرعت در حال رشد در کشورها دیگر ازجمله آمریکا خواهد بود. طبق بررسی‌های انجام‌شده در اندیشکده Pew Research Center واقع در واشنگتن، دی. سی بین سال‌های 1980 میلادی تا سال 2013 زبان اسپانیایی حدود 233 درصد رشد قطعی داشته است.

انجام خدمات ترجمه رسمی اسپانیایی و غیررسمی در دارالترجمه اسپانیایی

زبان چینی در کشور آمریکا

زبان چینی در کشور آمریکا

چینی (حدود 2.900.000 گویشور زبان مادری)

منظور از زبان چینی تمامی گویش‌ها ازجمله کانتونی، ماندارین و غیره خواهد بود. درست است که نسبت به نرخ رشد جمعیت کشور چین، چینی زبان‌هایی که در آمریکا زندگی می‌کنند بسیار کم هستند اما همین تعداد باعث شده اهمیت این زبان در امریکا بالا باشد. کشور آمریکا چیزی حدود 1 میلیون دلار بودجه را برای رشد این زبان و به‌نوعی تدریس این زبان در آمریکا هزینه می‌کند و سیاسیون اعتقاد دارد که ارتباط با کشور چین چه ازلحاظ اقتصادی و چه ازلحاظ فرهنگی بسیار مؤثر است. آن‌ها چینی‌ها را محرک اقتصاد می‌دانند و همکاری‌های خوبی را نیز با آن‌ها خواهند داشت.

برای مثال هم‌اکنون در کشور آمریکا چیزی حدود 12 محله چینی وجود دارند که دلیل آن‌هم مسئله مهاجرت به آمریکا خواهد بود. برخی از شهرهایی که چینی‌ها میزبان می‌باشد ازجمله شهر نیویورک و سانفرانسیسکو خانه قدیمی برای چینی‌ها خواهد بود.

انجام خدمات ترجمه رسمی چینی و غیررسمی در دارالترجمه چینی

زبان تاگالوگ (حدود 1.610.000 گویشور)

زبان تاگالوگ به‌عنوان یکی از زبان‌های کشور فیلیپین مطرح می‌باشد که در آمریکا نیز توسط فیلیپینی‌ها صحبت می‌شود. هرچند ممکن است نام زبان تاگالوگ را کمتر شنیده باشید اما درواقع این زبان نیز به‌عنوان یکی از زبان‌های چندگانه در ایالت متحده آمریکا به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید حدود 43 درصد از مردم فیلیپین در کشور آمریکا زندگی می‌کنند و بیشترین جمعیت را در منطقه هاوایی و نزدیک شهر نیویورک خواهند داشت.

زبان ویتنامی (حدود 1.400.000 گویشور)

تعداد مردم بومی زبان ویتنامی نیز در کشور آمریکا تنها مقداری کمتر از زبان مردم فیلیپین است. طبق آمار بیش از حدود 300 هزار مهاجر ویتنامی بین سال‌های 2000 تا 2014 وارد خاک آمریکا شده‌اند به همین خاطر است که رئیس‌جمهور ایالات‌متحده اخیراً در برابر پذیرش مهاجران منع قانونی اعمال کرده است. بسیاری از آن‌ها بیشتر پس از جنگ ویتنام درخواست پناهندگی نموده‌اند. امروزه اکثر ویتنامی‌ها در کالیفرنیا ساکن شده است و به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.

زبان کریول فرانسوی و زبان فرانسوی

این زبان‌ها نیز در حدود 1 میلیون گویشور در کشور آمریکا را به خود اختصاص می دهد. فرانسوی کریول که به‌عنوان ترکیبی از زبان فرانسه و آفریقایی است به‌عنوان ششمین زبان پرمخاطب در کشور آمریکا و به عنوان زبان های رایج آمریکا شناخته می‌شود.

زبان آلمانی در کشور آمریکا

زبان آلمانی در کشور آمریکا

زبان آلمانی

تعداد گویشوران زبان آلمانی در کشور آمریکا تقریباً برابر با زبان فرانسوی خواهد بود اما مقداری کمتر در نظر گرفته‌شده است به همین خاطر در این لیست از زبان‌های رایج ایالات‌متحده آمریکا در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد؛ اما این زبان در 3 دهه اخیر حدود 30 درصد افزایش داشته و این نشان از نرخ مهاجرت آلمانی‌ها به آمریکا خواهد بود.

زبان کره‌ای

کره‌ای نیز ازجمله زبان‌های صحبت شده در کشور آمریکا به‌حساب می‌آیند که توسط مردم کشور کره در مناطقی چون شهر نیویورک، شیکاگو و حتی واشنگتن دی سی را شامل می‌شود.

زبان روسی

این زبان نیز در کشور ایالات‌متحده هرساله نرخ رشد قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است. طبق آمار ویکی‌پدیا در بخش زبان های رایج آمریکا از سال 1980 میلادی روسی در ایالات‌متحده حدود 390 درصد رشد داشته است و این به این معنا است که اگر این رشد همچنان ادامه پیدا کند نرخ روسی زبانان در آمریکا افزایش زیادی خواهد داشت. در حال حاضر بیشترین نرخ گویشوران روسی در آمریکا در مناطق شیکاگو، نیویورک و سانفرانسیسکو خواهد بود.

زبان ایتالیایی

ایتالیایی نیز به‌عنوان یکی دیگر از زبان‌های تکلم شده در کشور آمریکا بوده که در این لیست از مقاله ما جای خواهد گرفت. زبان ایتالیایی در آمریکا آن‌چنان‌که بایدوشاید رشد قابل‌توجهی نداشته و چیزی حدود 700 هزار نفر و یا حتی ممکن است کمتر از آن در مناطقی چون شیکاگو، بوستون و حتی نیویورک ساکن هستند.

پرتغالی

و اما زبان پرتغالی به نسبت زبان ایتالیایی از سال 1980 میلادی به بعد تقریباً 2 برابر شده است. چیزی حدود 600 هزار نفر در حال حاضر در آمریکا هستند که به این زبان تکلم می‌کنند. لازم به ذکر است اکثریت آن‌ها در شهر نیویورک، میامی و حتی بوستون زندگی می‌کنند.

نتیجه‌گیری:

امیدواریم این لیست از زبان‌های رایج ایالات‌متحده به شما عزیزان کمک کند تا بتوانید به اهداف خود برسید. ازآنجایی‌که در هر کشور به دلیل تفاوت‌های زبانی فرهنگ متفاوتی نیز وجود دارد. لذا کشور آمریکا به دلیل اینکه نرخ بالای مهاجرت را در بین سایر کشورهای دیگر در اختیار دارد می‌تواند فرهنگ و آیین متنوعی را پذیرا باشد. جالب است بدانید بااین‌همه تفاوت و گستردگی زبان‌ها در آمریکا اما همچنان این کشور زبان رسمی را در اختیار ندارد.

نوشتهٔ پیشین
راهکار های تبدیل‌شدن به یک نویسنده حرفه ای
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی گواهی های صادره از سازمان فنی و حرفه ای

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست