یادگیری روزهای هفته به زبان آلمانی - دارالترجمه رسمی پارسیس
یادگیری روزهای هفته به زبان آلمانی

یادگیری روزهای هفته به زبان آلمانی

اگر به‌تازگی قصد یادگیری زبان آلمانی و یا قصد سفر به این کشور رادارید مسلماً بایستی برخی از کلمات پرکاربرد آلمانی را به‌خوبی یاد بگیرید. یکی از این کلمات پرکاربرد یادگیری روزهای هفته از شنبه تا جمعه به زبان آلمانی خواهد بود. ممکن است هنگام ورود به کشور آلمان، دیدن مکان‌های تاریخی برای شما جذاب باشد از طرفی بایستی بدانید که مکان‌های مورد نظر در چه روزهایی باز هستند و خدمات ارائه می‌دهند لذا هنگامی‌که این روزهای هفته را یاد بگیرید می‌توانید درجاهای مختلف از آن کمک بگیرید.

روزهای هفته به آلمانی به همراه تلفظ صحیح

یکی از مهم‌ترین ابزارهای یادگیری یک‌زبان خارجی آشنایی با نحوه درست تلفظ آن است. یادگیری نحوه تلفظ کلمات به آلمانی ممکن است کمی مشکل باشد اما خبر خوب این است که یادگیری روزهای هفته به آلمانی به‌طورکلی ساده خواهند بود. در جدول زیر شما می‌توانید املای صحیح و همچنین الفبای آوانگاری یا IPA روزهای هفته را مشاهده نمایید. همچنین در انتها پادکست صوتی درست تلفظ روزهای هفته به آلمانی را می‌شنوید.

انگلیسیآلمانیفارسیعلائم آوانگاری یا IPA
MondayMontag
روز دوشنبه به آلمانیˈmoːnˌtaːk
TuesdayDienstagروز سه‌شنبه به آلمانیˈdiːnsˌtaːk
WednesdayMittwochروز چهارشنبه به آلمانیˈmɪtˌvɔx
ThursdayDonnerstagپنج شنبه به زبان آلمانیˈdɔnɐsˌtaːk
FridayFreitagروز جمعه در زبان آلمانیˈfʁaɪ̯taːk
SaturdaySamstagشنبه به آلمانیˈzamstaːk
SundaySonntagیکشنبه به آلمانیˈzɔnˌtaːk
در این جدول روز های هفته از روز شنبه تا جمعه به زبان آلمانی به همراه تلفظ آورده شده است.

روز های هفته به آلمانی به همراه تلفظ

روز های هفته به آلمانی به همراه تلفظ

پادکست های روزهای هفته به آلمانی

پادکست تلفظ روز دوشنبه

پادکست تلفظ روز سه شنبه

پادکست تلفظ روز چهارشنبه

پادکست تلفظ روز پنجشنبه

پادکست تلفظ روز جمعه

پادکست تلفظ روز شنبه

پادکست تلفظ روز یکشنبه

دانلود رایگان تقویم سال 2023 به زبان آلمانی

اگر برای تعطیلات خود در آلمان روزشماری می‌کنید؟ اگر می‌خواهید یک برنامه‌ریزی دقیق در سفر خود داشته باشید. این تقویم با فرمت PDF را می‌توانید به‌رایگان دریافت نموده و همچنین از طریق آن روزهای هفته را به خاطر بسپارید.

روزهای هفته به آلمانی

روزهای هفته به آلمانی

4 نکته مهم برای یادگیری و حفظ کردن روزهای هفته به آلمانی

اگر می‌خواهید به‌آسانی روزهای هفته را در ذهن خود داشته باشید بد نیست بدانید روزهای هفته به آلمانی و انگلیسی چند شباهت شگفت‌انگیز باهم دارند که می‌توانیم از آن‌ها به نفع خود استفاده کنیم.

  1. درست مانند زبان انگلیسی که روزهای هفته به کلمه Day یا همان روز ختم می‌شوند در زبان آلمانی نیز همه این روزها به کلمه Tag ختم می‌شوند.
  2. تنها یک استثنا برای روز چهارشنبه به آلمانی یا همان Mittwoch وجود دارد که در اینجا Mitt مخفف کلمه Mittel یا همان وسط بوده و Woch مخفف شده کلمه Woche یا همان هفته است که در کنار هم به معنی وسط هفته ترجمه می‌شود.
  3. کافی است نگاهی به کلمه Montag (دوشنبه)، Freitag (جمعه)، Samstag (شنبه) و Sonntag (یکشنبه) بیندازید این کلمه در زبان آلمانی و انگلیسی به‌قدری شبیه به هم نوشته می‌شوند که یادگیری و به خاطر سپردن آن بسیار آسان است.
  4. کلمه Donnerstag (پنجشنبه) از نام اساطیر نورس به نام دونار گرفته‌شده که در زبان انگلیسی نیز با نام افسانه Thor می‌شناسند.

کاربرد صحیح روزهای هفته در آلمانی در جملات

حال که به‌راحتی توانستیم روزهای هفته به آلمانی را یاد بگیریم نوبت آن رسیده که بدانیم چه طور می‌توانید از آن‌ها به شکل درست در جملات استفاده کنیم. اگر می‌خواهید از روزهای هفته به آلمانی در یک جمله استفاده کنیم بایستی ابتدا چند قانون گرامری را رعایت کنید.

استفاده از حروف بزرگ

روزهای هفته در زبان آلمانی بیشتر اوقات با حروف بزرگ نوشته می‌شوند؛ بنابراین ازآنجاکه ما می‌خواهیم آن را در زبان آلمانی استفاده کنیم این استثنا وجود دارد که با حروف کوچک نوشته شوند با این تفاوت که یک حرف S به انتهای آن اضافه شوند؛ مانند جملات زیر:

  • Ich gehe montags einkaufen = دوشنبه‌ها میرم خرید
  • Ich spreche samstags mit meinem Sprachpartner = من شنبه‌ها با شریک زبانم صحبت می‌کنم

اولین روز هفته در آلمان

برخلاف برخی کشورهای دیگر ازجمله آمریکا هفته از یکشنبه شروع‌شده اما در کشور آلمان اولین روز هفته از روز دوشنبه خواهد بود.

استفاده از am

اگر بخواهید جمله‌ای بگویید که بیانگر یک اتفاق در یک روز خاص است بایستی از کلمه am قبل از روزهای هفته استفاده کنیم مانند نمونه جملات زیر:

  • Am Mittwoch fahre ich nach Deutschland = چهارشنبه با ماشین به آلمان می‌روم
  • Ich muss am Donnerstag zum Arzt gehen = پنج‌شنبه باید برم دکتر

استفاده از کلمه مخفف

جالب است بدانید آلمانی زبانان نیز روزهای هفته خود را مانند انگلیسی‌زبانان مخفف خواهند کرد. برای مثال همان‌طور که ما در زبان انگلیسی روز دوشنبه را به‌صورت مخفف به شکل Mon می‌نویسیم در زبان آلمانی نیز به شکل Mo نوشته می‌شود. در روزهای زیر کلمات مخفف روزهای هفته به دو حرف اول خلاصه خواهد شد.

  • Mo (Montag)
  • Di (Dienstag)
  • Mi (Mittwoch)
  • Do (Donnerstag)
  • Fr (Freitag)
  • Sa (Samstag)
  • So (Sonntag)
نوشتهٔ پیشین
گفتن صبح بخیر به 20 زبان مختلف
نوشتهٔ بعدی
راهکار های تبدیل‌شدن به یک نویسنده حرفه ای

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست