4 راز اصلی در تقویت زبان انگلیسی به همراه نکات مهم - دارالترجمه رسمی پارسیس
4 راز اصلی در تقویت زبان انگلیسی به همراه نکات مهم

4 راز اصلی در تقویت زبان انگلیسی به همراه نکات مهم

آیا می‌خواهید اقدام به یادگیری زبان انگلیسی نمایید و یا می‌خواهید هم‌زمان با یادگیری مهارت خود را نیز افزایش دهید. تقویت مهارت زبان انگلیسی اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا در حال حاضر این زبان به‌عنوان یک‌زبان شناخته‌شده و بین‌المللی است که تسلط شما بر این زبان به افزایش دانش و دایره لغات شما کمک شایانی خواهد کرد. آیا می‌خواهید در مورد 4 راز اصلی در تقویت مهارت زبان انگلیسی بدانید. به‌صورت خلاصه 4 راز اصلی در تقویت زبان انگلیسی ازجمله مکالمه، نوشتن، گوش دادن و یا خواندن وجود دارد که به ترتیب با آن‌ها آشنا خواهیم شد. لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مهارت یادگیری زبان انگلیسی را چگونه بهبود بخشیم

به‌صورت کلی یادگیری هر زبانی ازجمله زبان انگلیسی نیاز به شجاعت و تعهد بسیار بالایی خواهد داشت. جالب است بدانید درگیر شدن افکارتان یا خواندن این مطلب گواه همین شجاعت و تعهدی است که در خوددارید؛ بنابراین این حس و حال را با خود حفظ کنید و در ادامه با ما همراه باشید. قبل از اینکه مهارت یادگیری زبان انگلیسی را در خود افزایش دهید شما بایستی عمیقاً از توانایی‌های خود و همچنین آینده چنین کاری اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام به افزایش مهارت و یادگیری زبان انگلیسی نمایید؛ اما زمانی که نقاط قوت و ضعف خود را به‌خوبی بررسی کنید 4 مهارت اصلی را بایستی در نظر بگیرید.

سطح زبان خود را مشخص کنید

ممکن است در سالیان گذشته با زبان انگلیسی تا حدودی آشنا باشید و یا اینکه دست‌وپاشکسته برخی کلمات انگلیسی را بلد باشید اما درهرصورت همیشه بهتر است اولین گام در یادگیری زبان انگلیسی را با شناسایی سطح زبان خود بردارید. شما می‌توانید با شرکت در آزمون‌های آنلاین تعیین سطح در سطح اینترنت اطلاعات خوبی را دراین‌باره کسب کنید.

نیاز به درک گرامر دارید

همواره به یاد داشتن یک قواعد دستوری و گرامری راه خوب و سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان انگلیسی نیست؛ اما دقت کنید هر زبانی بر اساس یک قانون و قاعده ساخته‌شده و فونداسیون آن بر پایه گرامر و اصطلاحات تخصصی بنانهاده شده است؛ بنابراین زمانی که شما گرامر زبان را به‌خوبی درک کنید همه‌چیز برای شما ساده خواهد شد.

نیاز به اصطلاحات یا عبارت رایج دارید

از طرفی تنها با یادگیری اصلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی نمی‌توانید این زبان را کامل یاد بگیرید. بااین‌حال آشنایی و استفاده کلیدی از یک واژگان پرکاربرد و دانستن برخی اصطلاحات تخصصی در یک‌زبان به شما کمک بسیاری خواهد کرد. شما می‌توانید همواره با خود از دیکشنری انگلیسی برای آشنایی با اصطلاحات بهره ببرید.

تقویت زبان انگلیسی

نکات مهم در تقویت زبان انگلیسی

برخی نکات زیر در کنار 4 راز اصلی برای تقویت زبان انگلیسی ترتیب بندی می‌شود که برای آشنایی بیشتر با این نکات در ادامه با ما همراه باشید.

تقویت زبان انگلیسی با تماشای فیلم

افزایش مهارت زبان انگلیسی و یا زبان‌های دیگر با تماشای فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون دوبله نیز قابل انجام است. شما زبان آموزان عزیز می‌توانید با استفاده از تماشای برخی فیلم‌های آموزشی زبان و یا حتی فیلم‌های سینمایی روز جهان مهارت مکالمه خود را افزایش دهید. خدمات ترجمه انواع فیلم و سریال به‌صورت زیرنویس به شما عزیزان کمک می‌کند تا موضوعات مبهم فیلم را متوجه شده و از طرفی صدای اصلی بازیگران را بشنوید.

تقویت زبان انگلیسی با استفاده از فلش کارت‌ها

فلش کارت‌ها ایده جذاب و کاربری برای تسلط بر یادگیری یک‌زبان است. فلش کارت‌ها باعث خواهد شد تا جملات انگلیسی با استفاده از تکرار و تمرین به حافظه بلندمدت شما منتقل شوند.

کارهای خود را به زبان انگلیسی انجام دهید

سعی کنید عادت کنید تا کارهای خود را به زبان انگلیسی انجام دهید مثلاً اگر در حال خواندن یک خبر در اینترنت هستید به دنبال اخبار انگلیسی باشید تا فارسی. یا اینکه اگر با تلفن همراه خود فعالیت می‌کنید بهتر است زبان تلفن همراه خود را بر روی انگلیسی تنظیم کنید. از همه مهتر بهتر است شبکه‌های تلویزیونی انگلیسی‌زبان را تماشا کنید.

مکالمه زبان انگلیسی

مهارت مکالمه خود را تقویت کنید

مکالمه انگلیسی را اسپیکینگ انگلیسی نیز می‌نامند. لازم به ذکر است مکالمه یکی از 4 راز اصلی در تقویت زبان انگلیسی خواهد بود. همیشه سعی کنید ساده، خلاصه و روان صحبت کنید. پیچیده صحبت کردن نه‌تنها حواس مخاطب را پرت می‌کند بلکه ممکن است حق مطلب ادا نشود. اگر فردی خجالتی هستید ممکن است روان صحبت کردن برای شما کاری غیرممکن به نظر برسد اما نگران نباشد درصورتی‌که تلاش و تمرین کنید حتماً موفق خواهید شد.

شما می‌توانید مهارت مکالمه خود را با استفاده از روش‌های مختلف ازجمله ثبت‌نام در یک آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی و یا داشتن یک معلم خصوصی خود تقویت نمایید. در ذیل برخی نکات برای افزایش مهارت مکالمه پیشنهاد می‌شود.

یک شریک و یا پارتنر برای مکالمه زبان انگلیسی پیدا کنید

شما می‌توانید با این روش مهارت مکالمه خود را افزایش دهید. یک شریک و دوست آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی نبایستی دشوار باشد. جالب است بدانید با نصب برخی برنامه‌هایی چون Hello Talk و یا Tandem می‌توانید یک پارتنر خوب برای زبان انگلیسی پیدا کنید از طرفی می‌توانید با آن‌ها آنلاین صحبت کنید. بسیاری از کاربران در این برنامه برای تبادل اطلاعات در مورد زبان آمادگی دارند؛ بنابراین شما زبان آموزان عزیز نه‌تنها در زبان انگلیسی بلکه در زبان‌های مختلف می‌توانید از این فن استفاده کنید.

با اصطلاحات رایج زبان انگلیسی آشنا شوید

به‌صورت موردی در بالای همین مطلب در مورد اصطلاحات و درک واژگان توضیح دادیم اما در توضیح تکمیل‌تر برای تقویت مکالمه بهتر است با برخی کلمات پرکاربرد ازجمله درخواست کمک، احوالپرسی، گرفتن تاکسی، خرید بلیط سینما و غیره آشنا باشیم.

از اپلیکیشن های مخصوص تلفظ زبان انگلیسی استفاده کنید

اگر زبان مادری شما غیر از انگلیسی است و می‌خواهید انگلیسی را حرفه‌ای بیاموزید شما بایستی در مکالمه خود به‌درستی با تلفظ کلمات آشنا باشید. تقویت مهارت تلفظ در مکالمه با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از این روش‌ها استفاده از اپلیکیشن های مختلف زبان است. اپلیکیشن ELSA می‌تواند بهترین انتخاب باشد. لازم به ذکر است فناوری تشخیص صدا در این اپلیکیشن به‌راحتی می‌تواند اشتباهات تلفظی شمارا بررسی کند.

تقویت مهارت نوشتاری با استفاده از برخی ترفندها

ما در این بخش به شما چند ترفند می‌آموزیم که یکی از 4 راز اصلی در تقویت زبان انگلیسی یعنی مهارت نوشتاری شما است. به جرات می‌توانیم بگوییم برای اینکه در زبان انگلیسی نوشتار قوی داشته باشید بایستی تکرار و تمرین بسیار زیادی داشته باشید. هرچه نویسنده خوبی باشید و مهارت نویسندگی شما در زبان انگلیسی خوب باشد مهارت نوشتاری شما تقویت خواهد شد. در ذیل برخی نکات را دراین‌باره معرفی می‌کنیم.

سعی کنید دفترچه خاطرات داشته باشید

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راهکار و ترفند برای تقویت مهارت نوشتاری این است که سعی کنید خاطرات و اتفاق‌های روزمره خود را در آن بنویسید. با توجه به اینکه خاطرات یک‌چیز شخصی است لذا به‌هیچ‌وجه به جهت اشتباهات سرزنش نمی‌شوید به همین جهت می‌توانید آن‌قدر نوشتن را تکرار کنید تا مهارت نوشتاری خوبی پیدا کنید. برای مثال می‌توانید در مورد کارهای روزمره خود مطلب بنویسید و یا در مورد یک خاطره جذاب متنی را بنویسید.

پیشنهاد می‌کنیم از گرامرلی استفاده کنید

گرامرلی به‌عنوان یک برنامه بسیار مشهور و شناخته‌شده در ویرایش متون انگلیسی و به حداقل رساندن اشتباهات ساختار و گرامری است. شما می‌توانید از برنامه Grammarly بر روی کامپیوتر شخصی خود بهره‌مند شوید و متون خود را در باکس نوشتاری آن قرار داده و علائم و دستور زبان را بررسی کنید.

مهارت شنیداری انگلیسی خود را بالا ببرید

منظور از مهارت شنیداری همان استعداد لیستنینگ انگلیسی خواهد بود. افزایش و یا تقویت مهارت شنیداری سومین لیست از 4 راز اصلی برای تقویت زبان انگلیسی خواهد بود. این امر کاملاً طبیعی است زمانی که شما صحبت‌های گوینده را خوب گوش ندهید درواقع نمی‌توانید منظور او را خوب بفهمید؛ اما چه طور می‌توانید مهارت Listening و یا شنیدن را در انگلیسی بالا ببرید. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای زبان آموزان گوش دادن به موسیقی‌های لذت‌بخش انگلیسی خواهد بود. شما زمانی که به یک موسیقی زیبا گوش می‌دهد اعتمادبه‌نفس بالاتر و توجه بیشتری دارید لذا گوش‌های شما هنگام شنیدن کلمات انگلیسی تیز خواهد شد. در زیر چند نکته را برای افزایش مهارت شنیدن به شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

شنیدن پادکست‌های صوتی انگلیسی

همان‌طور که در بالا ذکر است شنیدن انواع موسیقی‌های انگیزشی به شما در افزایش مهارت شنیداری کمک شایانی خواهد کرد؛ بنابراین هرچه قدر بیشتر با برنامه‌های انگلیسی‌زبان آشنا شوید و آن‌ها را مداوم استفاده نمایید طبیعتاً مهارت زبانی خود را افزایش‌خواهید داد. شما می‌توانید با استفاده از انواع پادکست‌های صوتی علاوه بر جنبه سرگرم‌کننده مطالب مختلفی را از آن‌ها بیاموزید. خوبی پادکست‌های صوتی آموزشی این است که هر زمان می‌توانید آن را متوقف کرده و نکات آموزشی زبان انگلیسی توسط پادکست صوتی را خلاصه‌برداری نمایید.

سریع‌تر خواندن و درک بیشتر کلمات انگلیسی

مهارت خواندن یا همان Reading در زبان انگلیسی در مدت‌زمان کوتاه می‌تواند به شما در جنبه‌های مختلف ازجمله درک محتوایی کمک شایانی کند. فرض کنید می‌خواهید یک مقاله طولانی را در یک مدت‌زمان کمی بخوانید. اگر مقاله انگلیسی شما طولانی باشد طبیعتاً دارای دایره لغات بزرگ‌تری از کلمات تخصصی انگلیسی خواهد بود. به همین دلیل افزایش مهارت خواندن و حتی تندخوانی برای زبان آموزان حرفه‌ای بسیار کمک‌کننده است.

چند روش بسیار جالب را به شما معرفی می‌کنیم تا ترفند تندخوانی زبان انگلیسی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. فرض کنید یک متن طولانی را در اختیاردارید شما اگر در ابتدا یک تایمر تنظیم کنید و سعی کنید در بار اول به‌صورت گذرا متن را از ابتدا تا انتها مطالعه مکنید می‌توانید به یک جمع‌بندی درستی برسید. سعی کنید به‌عنوان موضوعات دقت کنید و حتی‌الامکان صداهای مزاحم در سرخود را هنگام مطالعه حذف کنید و شما با این ترفند می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن مهارت خواندن خود را بسیار افزایش دهید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با انواع مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی
نوشتهٔ بعدی
نگاهی گذرا به صنعت ترجمه در سال 2022

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست