ترجمه مدارک برای سفارت ایتالیا به همراه تاییدات قانونی کامل - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز انواع ویزای ایتالیا با تاییدات کامل

ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز انواع ویزای ایتالیا با تاییدات کامل

امروزه کشور ایتالیا به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته حوزه شنگن و اتحادیه اروپا به‌حساب می‌آید که با داشتن چندین فرودگاه بزرگ بین‌المللی، خدمات ریلی، دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان دروازه ورود بسیاری از مهاجران از سراسر جهان خواهد بود. افرادی که قصد مهاجرت و اخذ ویزای ایتالیا را دارد علاوه بر اهداف خود مزایای بسیاری نیز نصیبشان خواهد شد. این افراد به‌راحتی می‌توانند با ویزای شنگن نه‌تنها به کشور ایتالیا بلکه به سایر کشورهای عضو شنگن بدون محدودیت وارد شوند. جالب است بدانید اتباع خارجی که مقیم کشورهای ثالث هستند می‌توانند بیش از 90 روز در ایتالیا بمانند. اگر می‌خواهید به کشور ایتالیا وارد شوید اولین قدم اخذ ویزای ایتالیا می‌باشد و همچنین برای ویزای ایتالیا شما نیاز به ارائه مدارک موردنیاز به سفارت ایتالیا خواهیم بود. ما در دپارتمان دفتر ترجمه ایتالیایی خود با استفاده از مترجم رسمی ایتالیا مدارک موردنیاز ویزای ایتالیا را برای ترجمه رسمی آماده کرده تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی ویزای خود را دریافت نمایید. اگر نیاز fi ترجمه مدارک مورد نیاز انواع ویزای ایتالیا دارید در ادامه با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

آشنایی با انواع ویزای ایتالیا

برای دریافت ویزای کشور ایتالیا شما بایستی هدف خود را مشخص کنید. برخی افراد به دلایل زیر نیاز به ورود به کشور ایتالیا را خواهند داشت.

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • ثبت‌نام در دانشگاه
  • قرار ملاقات کاری
  • سفر تفریحی
  • انجام معالجات پزشکی
  • سرمایه‌گذاری در یک پروژه

ویزای ایتالیا کلاً به 2 صورت صادر می‌شود یکی ویزای کوتاه‌مدت که به آن ویزای نوع C ایتالیا می‌گویند و دیگر ویزای بلندمدت یا ویزای نوع D ایتالیا می‌گویند. ویزای کوتاه‌مدت به ویزای میگویند که افراد می‌توانند تنها تا 90 روز در کشور موردنظر اقامت داشته باشند اما ویزای بلندمدت همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است بیش از 90 روز خواهد بود.

ترجمه رسمی مدارک ویزای ایتالیا

ترجمه رسمی مدارک ویزای ایتالیا

انواع ویزای کوتاه مدت ایتالیا نوع C

ما در ذیل به‌صورت خلاصه انواع ویزای کوتاه‌مدت کشور ایتالیا را نام می‌بریم.

ویزای توریستی ایتالیا (TOURIST VISA)

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک گردشگر به کشور ایتالیا سفر کنید. شما به‌عنوان یک ایرانی بایستی اقدام به اخذ ویزای توریستی ایتالیا نمایید. این ویزا از نوع ویزای کوتاه‌مدت بوده و تاریخ انقضای آن از لحظه دریافت به مدت 90 روز خواهد بود.

ویزای تجاری ایتالیا (BUSINESS VISA)

این ویزا نیز به‌عنوان ویزای کوتاه‌مدت ایتالیا بوده که مدت‌زمان آن 90 روز خواهد بود. ویزای تجاری ایتالیا مناسب کسانی است که می‌خواهند برای اولین بار در مدت‌زمان کمی اقدام به فعالیت تجاری در منطقه شنگن نمایند.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت کشور ایتالیا (SHORT-TERM STUDY VISA)

ممکن است به‌عنوان یک محقق قصد سپری کردن یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت را در کشور ایتالیا و یا حوزه شنگن داشته باشید. شما برای این کار بهتر است از ویزای 90 روزه ایتالیا یا ویزای تحصیلی 90 روزه بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است این نوع ویزای تحصیلی یکی از پرکاربردترین انواع مجوزهای ورود برای محققان خواهد بود. برخی مدارکی موردنیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت ایتالیا به شرح زیر خواهد بود.

  • پر کردن فرم درخواست ویزای توریستی (حتی کودکان نیز باید این فرم را پر کنند)
  • پرداخت هزینه‌های بررسی درخواست ویزای توریستی ایتالیا
  • داشتن پاسپورت معتبر (که در ده سال اخیر صادر و حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد)
  • دو قطعه عکس
  • داشتن دو صفحه خالی در پاسپورت برای زدن مهر ورود و خروج
  • داشتن بیمه مسافرتی
  • اثبات تمکن مالی برای ۳ ماه

ویزای تحقیقاتی کوتاه مدت ایتالیا (SHORT RESEARCH VISA)

اگر به‌عنوان یک محقق علمی قصد دارید در مؤسسات تحقیقاتی معتبر کشور ایتالیا اقامتی کوتاه‌مدت و فعالیت مؤثری داشته باشد ویزای تحقیقاتی کوتاه‌مدت ایتالیا مناسب شما خواهد بود.

ویزای بلند مدت ایتالیا بیش از 90 روز نوع D

اگر می‌خواهید بیش از 90 روز اقامت در ایتالیا را تجربه کنید شما بایستی برای اخذ ویزای نوع D اقدام نمایید. ویزای نوع D ایتالیا ازجمله ویزای است که به‌عنوان ویزای بلندمدت می‌نامند.

ویزای تحصیلی بلند مدت ایتالیا ITALY STUDENT VISA

و اما بیشترین نرخ درخواست در انواع ویزای ایتالیا، ویزای تحصیلی خواهد بود. اگر بالای سن 18 سال هستید و مثلاً می‌خواهید به‌عنوان یک دانشجو دریکی از دانشگاه‌های معتبر کشور ایتالیا تحصیل نمایید بسته به مدت‌زمان تحصیل شما این ویزای صادر می‌گردد.

ویزای فمیلی یا ویزای خانوادگی ایتالیا

این ویزا نیز به‌عنوان یکی از ویزاهای بلندمدت خواهد بود. اگر می‌خواهید به یکی از اقوام درجه‌یک خود در ایتالیا بپیوندید شما نیاز به دریافت این ویزا خواهید بود. دقت کنید مثلاً اگر همسر شما در ایتالیا می‌باشد شما برای گرفتن ویزای فمیلی بایستی برخی مدارک دال بر اثبات ادعا خود به افسر پرونده سفارت ارائه نمایید. برخی از مدارک موردنیاز به اخذ ویزای خانوادگی کشور ایتالیا شامل موارد ذیل خواهد بود:

  • اصل و کپی Nulla Osta
  • کپی اجازه اقامت (کارت شناسایی، اگر شهروند ایتالیایی هستید) و پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا
  • عکس در اندازه (۳۵mm x 45mm) برای پاسپورت
  • ارائه گذرنامه که حداقل سه ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد
  • بیانیه از طرف آن عضو خانواده که اقامت ایتالیا را دارد
  • مدارک مربوط به رابطه خانوادگی مثل گواهی تولد برای فرزندان و گواهی ازدواج برای همسر
  • اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه بررسی ویزا
  • گواهی رزرو بلیط هواپیما
  • کپی و اصل شناسنامه

ویزای درمانی ایتالیا (MEDICAL TREATMENT VISA)

اگر برای درمان و مسائل پزشکی قصد ورود به کشور ایتالیا رادارید تا از درمان و مراقبت‌های بهداشتی بهره‌مند شوید بایستی از ویزای بلندمدت درمانی استفاده کنید. لازم به ذکر است این نوع ویزا توسط افسر پرونده به فرد موردنظر در صورتی داده می‌شود که مدارک پزشکی خود را آماده کرد و به‌نوعی مورد تأیید مراکز پزشکی ایتالیا باشد.

ویزای سرمایه گذاری کشور ایتالیا (ITALIAN RETIREMENT VISA)

این نوع ویزا به‌عنوان ویزای بلندمدت به‌حساب می‌آید. اگر به‌عنوان یک کارآفرین و سرمایه‌گذار قصد فعالیت در ایتالیا رادارید و می‌خواهید از فرصت تجاری و اقتصادی این کشور بهره‌مند شوید این ویزا مناسب شما خواهد بود. ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا حدوداً 2 ساله خواهد بود.

ویزای شغلی ایتالیا (ITALY WORK VISA)

ویزای کاری ایتالیا ازجمله ویزاهای محبوب و پر تقاضا خواهد بود. این ویزا نیز به‌عنوان یک ویزای بلندمدت نوع D به‌حساب می‌آید. برای اخذ ویزای شغلی بایستی ابتدا شغل موردنظر خود را کشور ایتالیا پیدا نموده و جواز فعالیت در آن را کسب کنید.

دارالترجمه ایتالیایی مورد تأیید سفارت ایتالیا

به‌صورت کلی اگر می‌خواهید مدارک شما توسط سفارت ایتالیا تأیید شود بایستی ترجمه مدارک مورد نیاز انواع ویزای ایتالیا در دفتر ترجمه رسمی ایتالیایی زیر نظر مترجم رسمی انجام شود. ترجمه رسمی ایتالیایی برای سفارت در گروه پارسیس برای انواع مدارک شما انجام می‌گردد و در صورت نیاز به تاییدات قانونی نیز در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی گواهی های صادره از سازمان فنی و حرفه ای
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با مهرهای دارالترجمه رسمی برای انواع مدارک

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست