ترجمه متن استوری در اینستاگرام - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه خودکار اینستاگرام چگونه است؟

ترجمه متن استوری در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام به‌عنوان یکی از بزرگترین شبکه اجتماعی عکس و فیلم در جهان به‌حساب می‌آید که در ایران نیز از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد. بسیاری از افراد مشهور در جهان ازجمله دانشمندان، اساتید، بازیگران و افراد دیگر برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها، نظرات و برخی آموزش‌ها از اینستاگرام استفاده می‌کنند. این محبوبیت در جهان باعث شده تا مدیران آن‌ها به فکر افزودن یکی از امکانات شاخص برای کاربران شده که باعث خواهد شد محبوبیت جهانی Instagram بیشتر شود.

ترجمه خودکار یا همان قابلیت See Translation در اینستاگرام ازجمله خدماتی است که بیش‌ازپیش به آن‌ها نیاز بود. از طریق این قابلیت افراد مختلف در سراسر جهان می‌توانند با ترجمه متون در بخش‌های مختلف این اپلیکیشن از جمله ترجمه کپشن در اینستاگرام، ترجمه بیو، ترجمه استوری و ترجمه کامنت معنا و مفهوم یک متن خارجی را متوجه شده و از آن لذت ببرند؛ بنابراین تنها کاری که بایستی انجام دهید بر روی ترجمه خودکار اینستاگرام ضربه بزنید.

آشنایی کلی با قابلیت See Translation در اینستاگرام

ترجمه ماشینی اینستاگرام زمانی فعال می‌شود که شما متن و یا یک نوشته را به زبان دیگری در اینستاگرام منتشر کرده باشد. وقتی برنامه تشخیص دهد که متن موردنظر بایستی ترجمه شود یک اعلان با نام See Translation در تمامی بخش‌های درون برنامه اضافه خواهد شد. کاربران از طریق این امکان می‌توانند تنها با لمس کردن و یا ضربه زدن بر روی این متن یک ترجمه خودکار دریافت نمایند. در حال حاضر این ویژگی برای صدا کار نمی‌کند و می‌تواند متون را بین حدود 90 زبان ترجمه کند. لازم به ذکر است ترجمه‌های که انجام می‌شود دقیق نبوده و توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد. بااین‌حال این امکان گامی بسیار بزرگ در ارائه خدمات ترجمه به تمام افراد سراسر جهان خواهد بود.

ترجمه کپشن اینستاگرام

ترجمه کپشن در اینستاگرام

قبل از اینکه بخواهیم این امکان جالب اینستاگرام را به شما معرفی کنیم شاید از خود سؤال بپرسید که منظور از کپشن در اینستاگرام چه می‌باشد. شاید اکثر ما با این اپلیکیشن آشنا باشیم و از امکانات آن نیز روزانه استفاده نماییم اما ممکن است با اسامی این امکانات ناآشنا باشیم. به‌طورکلی کپشن در اینستاگرام چیست؟ در پاسخ به این سؤال که کپشن چیست بایستی بگویم هر متن و عنوان با یک توضیح خلاصه که دارای یک مفهوم جامعی باشد را در زبان انگلیسی به آن caption گویند.

کپشن نویسی تنها برای ایستاگرام نیست بلکه برای سایر شبکه‌های اجتماعی ازجمله تلگرام نیز این موضوع کاربرد دارد. در فضای مجازی درست است که انتشار فیلم و تصاویر ممکن است بسیار جذاب باشد اما کپشن نویسی برای رسانه اجتماعی امری لازم و ضروری است. دلیل آن‌هم کاملاً مشخص است افراد موفقی که در Instagram فعال هستند نوشتن یک متن جذاب و گیرا را برای جذب فالوور ضروری می‌دانند.
برای فعال شدن خودکار ترجمه کپشن در اینستاگرام اگر این اپلیکیشن در تلفن همراه شما به زبان انگلیسی باز شود و اگر داخل این برنامه یک متن و یا عنوان به‌غیراز زبان انگلیسی باشد این قابلیت به‌صورت خودکار فعال‌شده که شما عزیزان می‌توانید با لمس کردن کلمه See Translation کپشن را ترجمه کنید.

Auto Caption در اینستاگرام

آشنایی با قابلیت Auto Caption در اینستاگرام

به‌طورکلی اتوکپشن یا همان Auto Caption را بانام زیرنویس استوری اینستاگرام نیز می‌شناسند. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند فیلم‌های خود را به‌صورت خودکار زیرنویس کرده و در استوری خود منتشر کنند. در تاریخ 14 اردیبهشت 1400 یعنی چیزی حدود 7 ماه گذشته این اپلیکیش برخی به‌روزرسانی‌های موفقی را در این زمینه انجام داد. کاربران انگلیسی‌زبان قادرند فیلم‌های خود را به‌صورت خودکار زیرنویس کرده و در استوری منتشر کنند. قابلیت اتوکپشن یا زیرنویس استوری اینستاگرام این است که گفتار و صحبت‌های کاربران در ویدیوهای مدنظرشان به‌صورت خودکار زیرنویس گردیده و در استوری منتشرشده برای دنبال کننده‌ها نیز به‌صورت زیرنویس نشان داده خواهد شد.

ترجمه استوری اینستاگرامترجمه استوری اینستاگرام

امکانات شاخص ترجمه متن استوری در اینستاگرام در تاریخ 21 جولای 2021 مصادف با چهارشنبه 30 تیر 1400 به اپلیکیشن پرطرفدار اینستاگرام بانام See Translation اضافه شد. هم‌اکنون همه کاربران سراسر جهان می‌توانند هنگام مشاهده متن استوری دیگران به زبان دیگر با لمس کردن آن متن داخل استوری را ترجمه کرده و معنا و مفهوم آن را متوجه شوند. ترجمه متن استوری در اینستاگرام باعث شده محبوبیت گذاشتن استوری در بین کاربران در سراسر جهان بیش‌ازپیش بیشتر شود و برخی موانع زبانی از پیش رو برداشته شود.

ترجمه بیو اینستاگرام

ترجمه بیو اینستاگرام

همان‌طور که میدانید شبکه مشهور اجتماعی اینستاگرام زیر نظر سایت قدرتمند فیس‌بوک بوده که از زمانی که قابلیت ترجمه خودکار انواع متن داخل این اپلیکیشن را فعال کرده نظرات مختلفی در این مورد در بین کاربران شنیده می‌شود؛ اما به‌طورکلی ترجمه برخی بخش‌های اینستاگرام واقعاً کار بزرگی است. برای مثال اگر وارد یک صفحه و یا پیج خاصی می‌شوید که دارای توضیحات کوتاهی در بخش Bio خواهد بود. درصورتی‌که دکمه انگلیسی See Translation را در انتهای متن بیو مشاهده کردید می‌توانید تنها با یک ضربه ترجمه داشته باشید. در حال حاضر تنها امکان ترجمه خودکار به انگلیسی از سایر زبان‌ها وجود خواهد داشت. بد نیست بدانید برای فعال شدن این قابلیت می‌توانید به شرح زیر عمل کنید.

مرحله اول: ابتدا وارد نمایه و یا همان پروفایل خود در اپلیکیشن اینستاگرام شده و وارد بخش تنظیمات شوید.

مرحله دوم: پس از ورود به بخش تنظیمات وارد گزینه language شوید. از طریق این بخش زبان موردنظر خود را انتخاب کنید و حداقل دو زبان را بایستی برای گزینه ترجمه انتخاب نماید. حال پس از ورود به نمایه خود ترجمه خودکار بیو Instagram را مشاهده خواهید کرد.

نوشتهٔ پیشین
Online Dictionary
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی رشته باستان شناسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست