ترجمه تخصصی مهندسی شهرسازی - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه تخصصی مهندسی شهرسازی

ترجمه تخصصی شهرسازی

ترجمه تخصصی مهندسی شهرسازی

ترجمه تخصصی شهرسازی در دارالترجمه پارسیس  شامل کتاب و مقالات، کاتالوگ و بروشور و محتوای تخصصی است که توسط تیم مترجمان کارشناس در رشته مهندسی شهرسازی ارائه می گردد.جهت ثبت سفارش ترجمه تخصصی مهندسی شهری بر روی لینک زیر کلیک کنید .

ثبت سفارش ترجمه مهندسی شهری 

 

تعریف مهندسی شهرسازی :

مهندسی شهری (شهرسازی ) شاخه ای از رشته مهندسی است که با عملیات و مشکلات (قراردادن قطعات سازه ها , پارک ها , ساخت و نگهداری سیستم فاضلاب , آب و برق و آسفالت خیابان ها ) اختصاصی برای زندگی شهری ایجاد شده است .

اگر بخواهیم تعریف جامهی از مهندسی شهری داشته باشیم , خوب است بدانیم که شهرداری یک سازمان محلی است که توسط یک شورای شهر اداره می شود , که مسئول مدیریت امور شهری در مناطق جغرافیایی متمایز است .

مهندسی شهرسازی شامل مسائل  زیست محیطی است که مسئولیت شهرداری ها را شامل می شود  از جمله وضایفی است که به کیفیت جواع بشری کمک بسزایی خواهد کرد .

تعدادی از وضایف شهرداری ها با کمک مهندسین شهرسازی شامل : مدیریت و دفع زباله , سیستم تامین آب شرب , حذف آلودگی و درمان آب ها

مدیریت و دفع مواد زائد شهری :

مدیریت و دفع زباله ها بخشی از مسائل مهندسی شهری است که شامل جمع آوری و حمل و نقل مواد زائد جامد می باشد این موارد به طور کلی به عنوان زباله هایی است که توسط فعالیت طبیعی انسان انجام می شود و اگر بلافاصله حذف شوند میتوانند برای سلامت جامعه تاثیر بگذارند .

سیستم تامین آب :

سیستم تامین آب شرب یکی دیگر از خدمات  و مسئولیت های مهم مندسی شهرسازی است , دولت های محلی مسئول اجرا و نگهداری شبکه های تامین آب در شهر می باشند , لذا این پروزه ها از برنامه جامع و اصلی هماهنگی بین شهرداری و شهرسازی است .

IFME-logo

IFME-logo

تاریخچه مهندسی شهرسازی

IFME  در سال 1960 در مقر یونسکو در پاریس افتتاح شد ؛ این مجموعه شامل عضویت سراسری متخصصان حرفه ای شهرسازی دنیا است , ایده تشکیل این مجمع بین المللی از کشور های مختلف توسط انجمن های فرانسوی و مهندسان شهرسازی بلژیک در سال 1957 شکل گرفت , جالب است بدانید کشور ایران نیز در سازه های تونل و فضاهای زیر زمینی با ارتباط تنگاتنگ بین اعضای این کنگره خود را به اینگونه استانداردها هماهنگ نموده است .

مهندسی شهرسازی (Municipal Engineering) واژه ای است که کاربرد آن در کشور  بر می گردد به حضور کارشناسان آلمانی در ایران در دهه بیست خورشیدی.  اهمیت شهرسازی در ایران روز به روز در حال افزایش است چرا که این رشته می تواند در امر شهرسازی اصولی و توسعه شهری به کشور بسیار کمک نماید. همچنین با توجه به نرخ رشد جمعیت ایران که رو به افزایش است و مهاجرت بیشتر افراد از روستاها به شهرها، نیاز است تا با کمک اساتید و محققان این رشته بتوان در امر ساخت و ساز شهری، مصرف انرژی ، محیط زیست و رعایت اصول حرفه ای اقداماتی صورت گیرد.

مقاله ژورنال مهندسی شهرسازی

در این بخش ما به معرفی یک نمونه مقاله ISI رشته مهندسی شهرسازی خواهیم پیداخت که از طریق لینکی که برای شما عزیز و متقاضیان ترجمه مهندسی شهری هستید قرار میدهیم

TU Delft

دانشگاه TU Delft

TU Delft

دانشگاه TU Delft به عنوان آکادمی هنر و علوم سلطنتی هلند (KNAW) قرار دارند.این دانشگاه نیز از پیشتازان حرفه مهندسی شهرسازی است

University of California, Berkeley

دانشگاه University of California

University of California

دانشگاه کالیفرنیا یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در جهان است. با 10 دانشگاه، 5 مرکز پزشکی، 3 آزمایشگاه ملی این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه مطالعات بر روی مهندسی شهری است

MIT-Accreditation_0

دانشگاهMIT

Massachusetts Institute of Technology

دانشگاه MIT با ایجاد یک دنیای بهتر از طریق آموزش، پژوهش و نوآوری. نخبگان، اما نه نخبه، اختراع و هنری، وسواس با اعداد، و استقبال از افراد با استعداد بدون توجه به جایی که از آنها آمده است. شعار اصلی اسن دانشگاه بوده که خود از دانشگاه های مهم در رشته مهندسی شهرسازی است

دانشگاه University of Cambridge

University of Cambridge

دانشگاه University of Cambridge کمک به جامعه از طریق دنبال کردن آموزش، یادگیری و تحقیق در بالاترین سطوح بین المللی است. این دانشگاه نیز در بخش مهندسی شهری زبانزد می باشد

گرایش های رشته مهندسی شهرسازی

رشته مهندسی شهرسازی دارای گرایش های مختلف می باشد:

  • مدیریت شهری
  • طراحی شهری
  • برنامه ریزی شهری
  • برنامه ریزی منطقه ای

در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان در مقاطع مختلف این رشته در دانشگاه های داخل و خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

برترین دانشگاه های ایران در زمینه مهندسی شهرسازی

در گرایش برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی منطقه ای، دانشگاه تهران در رتبه نخست می باشد. بعد از آن دانشگاه های شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه علم و صنعت می باشند.

همچنین در گرایش طراحی شهری، دانشگاه شهید بهشتی در جایگاه اول می باشد و بعد از آن دانشگاه های تهران، علم و صنعت و تربیت مدرس قرار دارند.

با توجه به اهمیت آگاهی از علوم روز دنیا در زمینه مهندس شهرسازی،  نیاز به ارائه خدمات ترجمه تخصصی شهرسازی احساس می شود. مرجعی که بتواند با در اخیتار قرار دادن انواع خدمات ترجمه تخصصی نیاز مخاطبان این رشته مهم را برطرف سازد.

 کلیه خدمات ترجمه تخصصی مهندسی شهرسازی برای تمامی گرایش ها توسط دارالترجمه رسمی به مخاطبین ارائه می شود.

محورهای اصلی رشته  شهرسازی که مترجم تخصصی باید به آن ها اشراف داشته باشد

در رشته  مهندسی شهرسازی حداقل شش محور اصلی وجود دارد که مترجم تخصصی باید بر این مباحث تسلط داشته باشد. تا نتیجه کار ترجمه از کیفیت مناسب برخوردار شود.

  • برنامه ریزی شهری
  • برنامه ریزی حمل و نقل
  • برنامه ریزی منطقه ای
  • برنامه ریزی شبکه های زیرساختی
  • برنامه ریزی محیط زیست
  • طراحی شهری

لازم به ذکر است که ترجمه تخصصی شهرسازی در دارالترجمه رسمی پارسیس تنها منحصر به ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی نمی شود.

بلکه این مجموعه با بکارگیری مترجمین بومی زبان های زنده دنیا در رشته های مختلف دانشگاهی ترجمه تخصصی را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود  ارائه می نماید که می توان به ترجمه تخصصی شهرسازی از فرانسه به فارسی و فارسی به فرانسه ؛ همچنین چینی به فارسی و فارسی به چینی و روسی به فارسی و فارسی به روسی اشاره نمود.

نکته هائز اهمیت در ترجمه و محتوای شهرسازی در پارسیس این است که  مترجمین خود فارغ التحصیل رشته مهندسی شهرسازی بوده و کلیه اصطلاحات به صورت کاملاً تخصصی ترجمه خواهند شد بنابراین با خاطری آسوده سفارش ترجمه خود را به این مرکز واگذار کنید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی پشتو
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی طراحی پارچه و لباس

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست