ترجمه تخصصی صنایع چوب - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی صنایع چوب

صنایع چوب رشته ای است که در زمینه طراحی و ساخت مشتقات چوبی  متقاضیان زیادی را در سال های اخیر جذب کرده و با توجه به بازارکارپر رونق این رشته ، اخیرا با استقبال بیشتری روبه رو شده است. برای دسترسی به مطالب مهم و مرجع صنایع چوب به کتاب ها، سایت ها و مقالات که به زبان های خارجی هستند می توان رجوع کرد و با ترجمه کردن این متون، محتوای کاربردی و علمی را استخراج نمود. دارالترجمه پارسیس آماده ارائه ترجمه تخصصی صنایع چوب از کلیه زبان های بومی دنیا به فارسی و از فارسی به این زبان ها، به مخاطبین می باشد.

جهت ترجمه تخصصی صنایع چوب کافی است از طریق لینک زیر اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید

ثبت سفارش ترجمه تخصصی 

 

wood history world

wood history world

اهمیت چوب در تاریخ بشر

 

 نابودی جنگل های جهان نگرانی عمده ای در عصر ما است.

امروز دشوار است که باور کنیم که در قرون وسطی جنگل های وسیع در خاورمیانه رشد می کنند. با این حال، در اوایل اوایل هزاره سوم قبل از میلاد، دامنه های کوهی این منطقه با جنگل های سدر عظیم پوشیده شده بود. این جنگل ها در هزاره ها قبل از تولد مسیح حدود دو هزار سال پیش ناپدید شد. تخریب جنگلهای سدر خاورمیانه در قدیمی ترین داستان شناخته شده است،

حماسه گیلگمش. حماسه در بین النهرین در هزاره سوم قبل از میلاد نوشته شده بود (یکی از قدیمی‌ترین و نامدارترین آثار حماسی ادبیات دوران تمدن باستان است که در منطقهٔ میان‌رودان شکل گرفته‌است -طبق ویکیپدیا ) قسمت دوم حماسه به عنوان “سفر جنگل” شناخته شده است و داستان جنگل زدایی در خاورمیانه است

جنگل های نزدیک خاور باستانی منابع برای ساخت معابد و کاخ ها در پادشاهی ها و امپراطور ها  بود. حاکمان این پادشاهی ها و امپراتوری برنامه های ساختمانی گسترده ای را برای نشان دادن قدرت و ثروت خود گرفتند.

در انجام این کار آنها مقدار زیادی از جنگل ها ، عمدتا، چوب سدر مورد نیاز خود را تامین میکردند. داستان گیلگمش داستان حکومت شهر اوروک است که در حال حاضر در همان عراق است. گیلگمش آرزوی ساختن معبدی ر برکت داشت”نامی را که باقی می ماند” بر سر در آن حک نمود.

در دین باستان بین النهرین، Humbaba، همچنین Huwawa نامیده می شود و نام وحشتناک نامیده می شود، غول هیجان انگیز از دوران بسیار قدیم

در دین باستان بین النهرین، Humbaba، همچنین Huwawa نامیده می شود و نام وحشتناک نامیده می شود، غول هیجان انگیز از دوران بسیار قدیم

اما برای گیلگمش کار آسان برای ورود به جنگل و قطع درختانی که برای معابد خویش لازم بود، آسان نبود. جنگل های سدر باغ های خدایان بین النهرین بودند و در برابرحجوم  انسانی مورد نیاز برای چوب توسط یک نگهبان به نام Humbaba محافظت شد.

خدایان به خوبی می دانستند که انسان ها هرگز محدودیت نیاز و منابع خود را به رسمیت نمی شناسند. بنابراین، دین ارشد سومریان یک نگهبان Humbaba را برای جلوگیری از ورود انسان به جنگل ها منصوب کرد.

اما گیلگمش مصمم بود دستان خود را بر روی چوب بگذارد و به سرزمین هایی که جنگل های ربار سدر رفت. هنگامی که گیلگمش و همراهانش به جنگل ها آمدند، مبارزه بااسطوره بابلی برای کنترل جنگل ها ایجاد شد . پس از یک مبارزه سنگین Humbaba توسط پادشاه اروک کشته شد

Spanish galleon. Source: Wikimedia Commons

Spanish galleon.
Source: Wikimedia Commons

در طول قرن های 15 و 16، اسپانیا یک امپراتوری دریایی در آمریکا و خاور دور ایجاد کرد. این گسترش یک میراث مبارزه  در قرون وسطی بود. در جستجوی متحدان علیه دشمنان مسلمان خود، اسپانیایی ها و پرتغالی ها سواحل غرب آفریقا را کشف کردند.

در انجام این کار آنها در سال 1427 Azores را کشف کردند و در سال 1497 مهاجر پرتغالی واسکودا گاما به دریای  هند رسیدند. او یک محموله ادویه جات که سبب سود عظیمی شد و راه های تجارت سودآور با شرق دور را باز کرد حمل میکرد.

 

از آنجا که توسعه نسبی در اواخر قرون وسطی و دوران اولیه مدرن رخ داد ،  کمبود چوب تنها در اوایل دوره مدرن ظاهر شد.

در انگلستان اولین نشانه های کمبود چوب در طول جنگ های فرانسه در دهه 1620 دیده شد. انگلیس برای به دست آوردن جنگل های کافی برای ناوگان خود، واردات چوب، ابتدا از منطقه بالتیک و اسکاندیناوی، بعد از سرزمین های شمال امریکا شروع به واردات کرد.

در اواسط قرن هجدهم، اروپا با کمبود حاد چوب، و به عنوان یک نتیجه بحران انرژی مواجه شد. پاسخ به کمبود انرژی، استفاده روزافزون از سوخت زیرین: زغال سنگ بود. تغییر از چوب به زغال سنگ به عنوان منبع اصلی انرژی پیامدهای فراوانی داشت .

صنعت چوب

صنعت چوب , صنعت چوب به عنوان اصلی ترین منابع همچنان جایگاه خود را نگه داشته است.

 

به طور کلی چوب در زندگی بشرداری جایگاهی خاص بوده و همواره نقش پر رنگ و مهمی دارد. در زمان انسان های نخستین چوب وسیله ای برای دفاع و ساخت ابزار آلات دفاعی بوده که در نقاشی های بجا مانده از عصر ماقبل تاریخ بر روی دیوار غارها به وضوح قابل رویت است. هر چند که پس از کشف آتش این ماده به عنوان سوخت اصلی برای برافروختن و روشنایی مورد استفاه بشر قرار گرفت.

ده هزار سال قبل انسان از چوب به عنوان نیزه استفاده می کرده است و در 5000 سال قبل انسان توانسته بود قایق چوبی بسازد.

چوب به عنوان یکی از اولین مصالح برای ساخت و ساز بشر به حساب می­آید. و این ماده تنها مصالح تجدید پذیری است که بشر در ساخت خانه از دیرباز تا کنون مورد استفاده خویش قرار می دهد.

چوب ماده ای است که در تقریبا در همه جا دنیا یافت می شود و بر همین اساس تمدن های باستانی در اقصی نقاط زمین از چوب برای ساخت خانه، ابزار آلات، تزئینات، ساخت وسایل نقیله زمینی و دریایی (کشتی ها) استفاده کرده اند و آثار زیادی را زا خود برجای گذاشته اند.

در حدود 3200 سال قبل از میلاد بشر از چوب برای ساخت چرخ، گاری، قایق ها و کشتی ها استفاده می کرد و همچنین با استفاده از چوب برای زمین های خود مرز تعیین می نمود. بعد از آن در دوران مس و سنگ نیز صنعت چوب رشد زیادی کرد.

چوب در بین چینی ها در سال 1112 قبل میلاد جایگاه والای داشته تا جاییکه برای تنبیهاتی برای قطع کنندگان چوب درختان جنگلی وضع کرده بودند.

آثار چوبی بسیار زیادی از مصر باستان در موزه های معتبر جهان مانند لوور نگهداری می شود. که نشان از قدمت استفاده از چوب در این سرزمین را می رساند.

در یونان باستان از چوب بیشتر به شکل ورقه های نازک استفاده می شد. که به شکل روکش چوبی از آن استفاده می کردند. آنان اعتقاد داشتند که هر درخت جایگاه یک فرشته نگهبان است و تنها در صورتی که مجبور بودند آن را قطع می کردند و در عوض قربانی می دادند تا دچار عذابی نشوند.

خراطی قدیمی ترین هنر چوبی است که در تاریخ به ثبت رسیده . البته دشوارترین هنر مربوط به چوب نیز خاطم سازی و گره چینی است.  ساخت و طراحی مبلمان ، میز و صندلی و سایر لوازم تزئینی چوبی،  نیاز به آگاهی از جنس چوب و آشنایی با خواص انواع چوب دارد.

امرزوه می توان از چوب چیزی حدود 8000 نوع مشتقات به دست آورد. که با توجه به گسترش این رشته جذاب که می تواند الهامات و ایده و هنر سازندگان را به چشم دیگران بیاورد روز به روز بر تعداد این مشتقات اضافه خواهد شد.

 

رشته صنایع چوب  کاربردی و پر رونق در کشور توسط دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه­ای تدریس می شود و کارشناسان  و هنرمندان زیادی در رشته های گوناگون آن در حال فعالیت می باشند.

رشته صنایع چوب دارای گرایش های زیر می باشد:

  1. تولید سازه های چوبی
  2. طراحی و مهندسی چوب
  3. صنایع خمیر و کاغذ
  4. حفاظت و اصلاح چوب
  5. اقتصاد و بازار چوب
  6. مهندسی صنایع مبلمان
  7. بیولوژی و آناتومی چوب
  8. فرآورده­های چندسازه چوب
  9. صنایع چوب

ترجمه مقاله isi صنعت چوب

دارالترجمه تخصصی پارسیس با استفاده از مترجمین تخصصی رشته شما قادر به ترجمه مقالات ژورنال در رشته تخصصی می باشد لذا برای هر گونه سفارش ترجمه بر روی لینک کلیک کنید

کلمات و اصطلاحات تخصصی پرکاربرد صنایع چوب

رشته صنایع چوب به دلیل تاریخچه طولانی و گستردگی آن، حاوی مطالب زیاد و اصطلاحات بیشماری است که هر متخصص و کارشناس این رشته باید نسبت به آن ها اشراف داشته باشد . زمانی اهمیت دانستناین اصطلاحات بیشتر به چشم می آید که نیاز به ترجمه تخصصی متون و محتوای مربوط به صنایع چوبی باشد. برخی از این اصطلاحات مانند: الوارتبری، تخته یاشکی، مقاومت خمشی، تاب ضربه ای، تاب فشاری، کام و زبانه، اثر اسیدی، اثر قلیایی و بسیاری دیگر از اصطلاحات و کلمات تخصصی می باشد که مترجم باید برای ترجمه صنایع چوب نسبت به آن ها اشراف داشته باشد و بتواند ترجمه ایی با کیفیت بالا و از نظر علمی معتبر ارائه نماید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی آلمانی سند ازدواج
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی امور گمرکی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست