ترجمه تخصصی رشته الهیات - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی رشته الهیات

ترجمه تخصصی الهیات و علوم اسلامی یکی از رشته ها و گرایش های زیر مجموعه علوم انسانی است که در دارالترجمه رسمی پارسیس قابل ترجمه تخصصی خواهد بود برای هر گونه ثبت سفارش بر روی لینک زیر کلیک کنید تا همکاران بلافاصله با شما تماس و اعلام هزینه و زمان کنند.

 

ثبت سفارش ترجمه

 

الهیات و علوم اسلام در دین اسلام

الهیات و علوم اسلام در دین اسلام

رشته الهیات و علوم اسلامی

رشته الهیات یکی از رشته های فکری اسلامی است که امروزه در جهان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است , نکته کلیدی در علوم ( رشته علوم اسلامی ) نهفته است که آن شامل مضامینی از جمله (( خدا,بشتریت ,جهان ,نجات و اسکاتولوژی (غایت شناسی است )) را در بر میگیرد .

جالب است بدانید رشته الهیات تنها در اسلام شکل نگرفت , در دنیا تفاسیر مختلفی از سیستماتیک الهی در ادیان خاص از دیدگاه های مختلف وجود داشته است از جمله (مسیحیت , ارتودوکس شرقی ,یهودیت,کاتولیک رومی و همچنین دین مبین اسلام )

طبیعت رشته الهیات

طبیعت ریشه ای در رشته الهیات و علوم اسلامی ( الهیات و معارف اسلامی ) به عنوان یک علم در همه ادیان مورد استفاده قرار میگرفته است , بنابراین بی طرف است , تقلید کردن از آن نیز بسی دشوار است به این گونه محتوا الهیات در دین مسیحیت و اسلام به لحاظ جایگاه و مشخصات ممتاز قابل انتقال به معنای واقعی کلمه از دینی به دین دیگر به راحتی نیست.

با این وجود یک مورد مهم همیشه ثابت است و آن نگرش موضوعی این ادیان به علوم خاص الهیات می باشد .

اسلام چیست

اسلام چیست:اسلام دین بزرگ جهانیان است که توسط حضرت محمد (ص) در کشور عربستان در قرن هفدم میلادی بیان شده است .

اسلام چیست:اسلام دین بزرگ جهانیان است که توسط حضرت محمد (ص) در کشور عربستان در قرن هفدم میلادی بیان شده است .

تعریف و جایگاه اسلام در این سایت واقعا از حوصله صبر خارج است اما سعی میشود به طور اکمل و خلاصه ریشه مطلب ادا شود .

اسلام دین بزرگ جهانیان است که توسط حضرت محمد (ص) در کشور عربستان در قرن هفدم میلادی بیان شده است .

اصطلاح عربی اسلام به معنای تسلیم شدن بوده و مومن در اسلام کسی است که به خدا و اراده خدای یگانه ایمان کامل و راسخ داشته باشد , او خداوند را به عنوان تنها خدای خالق , نگهدارند و رستگار جهان می شناسد .

در اسلام محمد آخرین فرستاده خدا است که تکمیل کننده دین پیامبران پیشین از جمله ( آدم , نوح,ابراهیم,موسی,عیسی) بوده که پیام او به طور آشکارا تکمیل کننده این پیامبران بوده است .

با حفظ تاکید آن به توحید و یگانه پرستی و پیروی از شیوه های مذهبی خاص دین اسلام به وسیله محمد (ص) با استفاده از گروه کوچکی از پیروان به خاورمیانه از جمله کشور های آفریقایی , اروپا,شبه جزیره هند , شبه جزیره مالایا ,چین گسترش یافت و سرعت پیشرفت آن روز به روز درحال افزایش است .

در اوایل قرن 21 بیش از 1.5 میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود داشت , اگر چه بسیاری از جنبش های فرقه ای در داخل اسلام ظهور کرده اند اما همه مسلمانان واقعی با یک اعتقاد به یکتا پرستی و احساس متلق به یک جامعه با هم متحد هستند .

 

تاریخچه الهیات در باستان

افلاطون

افلاطون

در زمان فیلسوف یونانی به نام افلاطول مفهوم الهیات به معنای متمایزی از تعریف الهیات امروزی بوده زیرا همانگونه که شاگرد ارسطو به آن اشاره می کند , الهیات افسانه ای توصیف می شده که متناسب با حقوق دولت ها ی آن زمان بوده است .

این عنصر بعدها در یونان باستان نیز با تفکر اساطیری شکل گرفت و عادی شد , بر خلاف فیلسوفان شاعران یونانی چون هومر و فرقه های امپراتوری رومی نگاه الهیات را به خدا نوعی خاص از شهادت دادن بیان نمودند.

بدین ترتیب کلیساهایی برای خدایان آن زمان (چند خدایی ) به وجود آمد , در علم الهیات در یونان باستان شکل گرفت و بعدها توسط مسیحیان گسترش یافت و سپس توسط اسلام تکمیل گردید .

یک معیار اصلی و ثابت در ادیان وجود دارد و آن اینست که الهیات نتیجه تلاش پیروانی است که ایمان را سرلوجه کارخود قرار داده  و طبق باور ذاتی در پی گسترش ان بوده اند .

دانشگاه های رشته الهیات و معارف علوم اسلامی 

ما در لیست زیر به طور خلاصه چند دانشگاه ایرانی رشته الهیات و معارف اسلامی را معرفی میکنیم .

دانشکده الهیات شهید بهشتی

دانشکده الهیات شهید بهشتی

دانشکده الهیات دانشگاه شهید بهشتی هم اکنون با در اختيار داشتن 25 عضو هيات علمی به امر آموزش دینی و معنوی دانشجویان درمقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد با 5گروه معارف اسلامي، فلسفه و كلام، تاریخ و تمدن، مدرسي معارف اسلامي و ادیان و عرفان می پردازد

دانشگاه الهیات دانشگاه تهران

دانشکده الهیات دانشگاه تهران

UpSolution Team

دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران هم اکنون دارای گروه های آموزشی علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، ادیان و عرفان تطبیقی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی و فقه شافعی و نیز دو بخش فلسفه دین و عربی و همچنین پژوهشکده تاریخ علم می باشد.

دانشگاه الزهرا

دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا

در سال ۱۳۷۳ش دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، که از اولین رشته هاي دانشگاه الزهرا «س» از سال ۱۳۴۳ بوده اند، از اين دانشکده جدا گرديد و در سال ش۱۳۸۰ دانشکده الهيات از دانشكده ادبيات، زبان ها و تاريخ تفكيك شد و از آن پس با پنج گروه آموزشي تحت عنوان دانشكده الهيات به كار خود ادامه داد.

دانشگاه قم

دانشکده الهیات دانشگاه قم

تشكيلات اداري دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه قم و چهار گروه علوم قرآن و حديث، فلسفه وكلام اسلامي، فقه و مباني حقوق و معارف در سال 1380 بهطور رسمي آغاز بكار كرد.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه آلمانی سند تک برگ
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی گیاهان دارویی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست