ترجمه تخصصی امور بانکی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی امور بانکی

ترجمه تخصصی امور بانکی برای دانشجویان و محققان این رشته در دارالترجمه رسمی پارسیس توسط مترجم تخصصی محتوای امور بانکی انجام میپذیرد.

لطفا جهت هرگونه سفارش ترجمه تخصصی از طریق لینک زیر اقدام نمایید .

 

ثبت سفارش ترجمه 

 

لازم به ذکر است بیشتر متقاضیان این رشته برای استخدام در بانک ها به تحصیل می پردازند. با توجه به نوع کار و مشخص بودن شرح وظایف در بانک ها، به عنوان یکی از بهترین موقعیت های شغلی از آن در کشور یاد می شود.

رشته امور بانکی 

رشته اموربانکی بیشترین ارتباط را با مسائل مالی و پول دارد. اهمیت این رشته برای مدیریت در سایر بخش ها همانند مدیریت مالی، کشاورزی، صنعت و حمل نقل بسیار بارز است.

بیشترین دانشجویان  و کارشناسان این رشته برای ترجمه تخصصی متون و محتوای رشته امور بانکی می توانند از خدمات ترجمه تخصصی پارسیس که یک دارالترجمه با سابقه و برخوردار از تیم مترجمان حرفه ای و تحصیل کرده در رشته امور بانکی است استفاده نمایند. برای ترجمه تخصصی محتوای اموربانکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی به فارسی و از فارسی به این زیان ها فقط کافی است تا سفارش خود را از طریق سایت ارسال نمایید و در اسرع وقت نتیجه آن را مشاهده نمایید.

 تاریخچه بانک و بانکداری

بانکداری به معنای پذیرش سپرده ها از طرف عموم مردم به منظور سرمایه گذاری در اوراق بهادار و وام است.

بانکداری یکی از مهمترین عوامل کلیدی هر اقتصاد است. بانکداری به سادگی می تواند به عنوان یک صنعت شناخته شود که پول نقد و اعتبار را مدیریت می کند و سایر معاملات مالی را نیز انجام می دهد.

ساختار امور بانکی 

در امور بانکی و بانکداری ساختار مختلف از موارد زیر در کشور ها وجود دارد که در ذیل به آنها اشاره ای مختصر خواهیم داشت.

  • بانکداری خرده فروشی: این بانک ها مستقیما با افراد و موسسات کوچک تجاری در ارتباط است
  • کسب و کار بانکداری: اینگونه بانک ها خدمات را به شرکت های متوسط ​​می دهد
  • بانکداری شرکتی: خدمات در  خانواده های  تجاری بزرگ متمرکز شده است
  • بانکداری خصوصی: خدمات مدیریت ثروت به افراد دارای ارزش خالص
  • بانکداری سرمایه گذاری: خدمات به سمت و سوی  فعالیت در بازارهای مالی هدایت می شوند
Cambridge_dictionary

Cambridge_dictionary

بر طبق ترجمه دیکشنری انگلیسی کمبریج بانکداری به گونه زیر ترجمه شده است :

بانکداری کسب و کار یک بانک است

بانکداری فعالیت مدیریت پول در حساب های بانکی شما است

Banking is the business of operating a bank

Banking is the activity of managing the money in your bank accounts

بانکداری بخشی است که عمدتا در تمام معاملات مالی انجام می شود که عموما شامل سپرده نقدی، انجام معاملات، ارائه وام، ارائه خدمات قفسه امانات و غیره است .

همانطور که همه ما در عصر مدرن وارد شده ایم، بانک ها نیز دست به ارائه امکانات دیگر و همچنین بانکداری اینترنتی، بانکداری تلفن همراه و NEFT یا همان سیستم پرداخت عمومی در سراسر کشور  می کنند.

بانکداری موجب عادت صرفه جویی در مصرف، بسیج منابع از مردم برای اعطای وام به بخش های فقیر جامعه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

نقش بانکداری در صنعت

نقش امور بانی و بانکداری در صنعت کاملا واضح و روشن است زیرا مفهوم بانکی با وام , خانه های تجاری , وام خودرو نیز عجین شده است , فراهم کردن فرصت نقدینگی مورد نیاز برای خانواده ها و کسب و کار برای سرمایه گذاری آینده در کنار وام های بانکی نقش موثر از جایگاه بانکی را در صنعت باز کرده است .

برای مثال شرکت ها برای استخدام افراد  وفعالیت میتوانند تقاضای وام کنند تا با مدیریت دارایی ها و اموال خود به به بقای خود ادامه دهند .

 

بانک ها چه کار می کنند؟

نگه داشتن مقدار کمی پول در جیب شما برای پرداختن کالاهای ضروری و امور روزمره مشکلی نیست ,  اما نگه داشتن مقادیر بالاتری خطرناک است، زیرا احتمال دارد پول شما از دست رفته یا سرقت شود.

میتوان به بانک ها این اطمینان را داشت که پول شما نزد آنها امن میباشد این روند از زمان ینان و روم باستان رواج داشته است .

امروزه بسیاری از بانک ها خدمات رایگان نگهداری را ارائه می دهند، بدون هزینه استفاده از حساب جاری شما. در عوض، آنها می توانند از پول ذخیره شده مشتریان برای کسب سود استفاده کنند، این کار با دادن وام به دیگران اتفاق می افتد .

شیوه حسابداری بانکی آنچنان مطمئن است که بانک ها به شیوه ای مطمئن و صحیح عمل می کنند تا پول شما در هر زمان در دسترس باشد . اگر به هر دلیلی بدترین اتفاق بیافتد و بانکی ورشکسته شود شما میتواند مبلغ تعهد پذیری را به عنوان جبران خسارت اخذ نمایید .

بانک ها فقط به دنبال پول خود نیستند. آنها همچنین به کسانی که به آن نیاز دارند پول می دهند.

بانکداری مدرن چیست ؟

امروزه شیوه بانکداری مدرن با کارت اعتباری در فروشگاه ها , درگاه های پرداخت و خدمات ویزه امور بانکی آنلاین معرفی میگردند .

طبق آمار بیش از 9 تا 10 درصد از افراد مسن و بزرگسالان حداقل یک بار در ماه پرداخت ها را با استفاده از کارت اعتباری انجام می دهند.

منبع : UK Payments Markets 2016

به گونه ای که افراد در هنگام خرید از فروشگاه های موارد غذایی پول از حساب خود را در فرآیند پرداخت از طریق اعتبار به حساب شخص دیگر منتقل میکنند.

 همواره در طول تاریخ بشر دارایی های مالی او از مهمترین چیزهایی بود که باید مورد مراقبت قرار می گرفته است. بیشتر تفکرات برای ایجاد بانک به عنوان محلی مطمئن و امن برای ذخیره مالی نزد افراد کاردان و دارای جایگاه حکومتی بوده است و بیشتر جنبه امانت داری داشته است.

در واقع در مراحل اولیه تشکیل بانک هدف افراد بیشتر سپردن ثروت خود نزد افرادی بوده که بتوانند آن را حفظ کنند. اما بعد ها بشر به فکر استفاده از ثروت ذخیره شده در بانک ها افتاد و از طریق دادن وام و گرفتن سود این امر را میسر کرد. هر چند که در طول تاریخ بشر سعی کرده تا ثروت خود را چند برابر کند، بانک و بانکداری یکی از بهترین مسیر های برای رسیدن به خواسته های او تلقی می شود. از دیرباز تا کنون بانک ها امتیازات ویژه ای برای سپرده گذاران خود در نظر می گیرند و همین امر بر جذابیت سپردن پول در بانک خها را چند برابر می کند.

بر اساس شواهد تاریخی گفته می شود که در بابل و آشور باستان بانکداری رواج داشته و در قانون معروف حمورابی نیز به بانکداری و شرح دادن وام و حتی سپرده گذاری نیز اشاره شده است. در یونان باستان نیز انجام امور بانکی و دادن وام به افراد بر عهده معابد بوده که علاوه بر نقش مذهبی، دارای نقش اقتصادی نیز بوده اند و از دیگر کشورهای باستانی که امور بانک داری در آن ها به خوبی رواج داشته می تواند به ایران ، چین و هند اشاره کرد. در دوره ساسانیان اوراقی وجود داشته که به نام چک معروف بودند و بعد ها با همین نام به سایر کشورها انتقال یافت.

History of Banking in Rome

History of Banking in Rome

امور بانکداری در روم باستان

در زمان امپراتوری روم بود که بانکداری شکل ویژه ای به خود گرفت به این شکل که رومیان جزو نخستین مردمانی بودند که بانک داری را نهادینه کردند که این امور بر عهده معابد آنان بود و البته حکومت نیز به خوبی از آن پشتیبانی می کرد و اگر تخلفی رخ می داد، مخاطیان را به دست قانون می سپرد. از نکات جالب بانک داری در روم باستان مورثی بودن این شغل بود که به فرزندان آنان می رسید.

در آن زمان ها افرادی نیز بودند که پول به دیگران قرض می دادند و به اصطلاح پول را با سود زیادی پس می گرفتند اما بانکداری رومی با ارائه بسته های تشویقی برای وام گیرندگان، مشکلات جدی برای این افراد سود جو به وجود آورده بود و با آنان به رقابت برخواسته بود.

در این بانک ها برای افراد ثروتمند امتیازاتی در نظر گرفته می شد و این بی شباهت با بانکداری مدرن امروزی نیست که افراد با توجه به میزان سپرده گذاری خود می توانند از تسهیلات و وام های بزرگتری بهره مند شوند.

 خانواده های ثروتمند ایتالیایی اولین بار بانکداری مدرن به شکل امروزی را بنا نهاندن، در شهرهای ثروتنمندی همچون: ونیز، فلورانس و ژنووا بانک هایی احداث شده که خدمات کاملی را به مخاطبانشان ارائه می دادند.

بعد قدرت به کلیسا رسید و آنان با تحریم کردن بانکداری چون آن را نوعی ربا خواری می دانستند باعث شد که فعالیت های بانکی در دست یهودیان افتاد. البته بعد از قرون وسطی و از بین رفتن قدرت کلیسا موجب شد تا مجددا مسیحیان بتوانند بانکداری نوین را ارائه دهند برای نمونه در فرانسه در سال 1716یک بانک خصوصی با فعالیت های مشابه بانکی امروز تاسیس شد و این آغاز راهی بود تا بانکداری مدرن پی ریزی شود. هرچند که این بانک عهده دار چاپ اسکناس نیز بود و تبدیل به یک بانک دولتی شد اما در نهایت و در سال 1720 ورشکسته گردید. اما این آغاز راهی بود برای سایر بانک ها در سرتاسر اروپا و دنیا.

نقطه عطف بانکداری بعد از جنگ جهانی اول رخ داد جایی که کشورها تصمیم به چاپ اسکناس و واگذاری آن به بانک مرکزی خود کردند. آنان با این کار می خواستند تا از پول و ثروت ملی خود حفاظت کرده و به آن اعتبار ببخشند.

تصویر هوایی از بالای ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

تصویر هوایی از بالای ساختمان بانک مررکزی جمهوری اسلامی ایران

بانکداری مدرن در ایران

ورود بانکداری مدرن به ایران در سال 1266 با آمدن یکی از شعبات بانک انگلیسی شرق که مرکز اصلی آن در لندن بود و شعبه دیگری در هندوستان داشت اتفاق افتاد. این بانک بدون گرفتن مجوز از دولت وقت ایران اقدام به افتتاح شعبات دیگر در شهرهای رشت، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و بوشهر نمود همچنین این بانک حواله های قرانی را به عنوان اسکناس چاپ می کردن و افراد از آن در معاملات کوچک استفاده می کردند بعد از آن با تاسیس بانک شاهنشاهی  در سال 1269 در ایران، اقدام به خرید این بانک انگلیسی کرد و تمام دارایی های آن را خرید.

در زمان ناصرالدین شاه نخستین بانک ایرانی با نام ” بانک شاهی ایران” آغاز به کار کرد. اما نخستین بانک ایرانی بانک سپه بودکه در سال 1304 به عنوان بانک ارتشیان پهلوی آغاز به کار نمود. و بعد از آن بانک ملی ایران در سال1311 اقدام به چاپ اسکناس می کرد و به نوعی بانک مرکزی ایران شناخته می شد و وظیفه گوناگونی را بر عهده داشت بعد از افتتاح بانک ملی سایر بانک ها مانند: بانک اعتبارات، بانک صادرات، بانک رفاه و بانک تجارت تاسیس شدند. در ایران قانون بانکداری در سال 1334 به تصویب رسید.

برترین کالج های امور بانکی در دنیا:
در ادامه به معرفی پنج دانشگاه برتر حال حاضر دنیا در رشته بانکداری می پردازیم

University of Oxford

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد (به انگلیسی: University of Oxford) که در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر انگلستان قرار دارد این دانشگاه نیز در رشته امور بانکی و بانکداری دانشجو میپذیرد

University of Cambridge

University of Cambridge

دانشگاه کمبریج انگلستان در شهر کمبریج یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که رشته امور بانکی در آن تحصیل می شود

LSE-logo-and-signage-on-building

دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

UpSolution Team

دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) به عنوان یکی از برترین کالج دانشگاهی در امور بانکی و بانکداری مدرن است

دانشگاه رشته امور بانکی:

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه خواجه نصیر
  • دانشگاه آزاد اسلامی

 اصطلاحات تخصصی رشته امور بانکی

رشته امور بانکی دارای کلمات و اصطلاحات تخصصی زیادی است که برای داشتن ترجمه با کیفیت مترجم تخصصی باید به آن ها تسلط داشته باشد. موضوعاتی مانند: خطر اعتبار و سرمایه ، ترازهای پرداختی بین المللی، شاخص بین، موازنه، بانک محور، انقباض بانکی، امور بانکی، شکنندگی بانکی، نرخ رسمی تنزیل، بحران های بانکی، رقابت ذره ای، بی نیازی اقتصادی و بسیاری دیگر از اصطلاحات دیگر.

 متقاضیان ترجمه امور بانکی

خدمات ترجمه تخصصی رشته مدیریت امور بانکی از زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و چینی به فارسی  و از فارسی به این زبان ها در قالب ترجمه کتاب و انواع محتوا به صورت فیلم و یا حتی ترجمه شفاهی در بالاترین کیفیت به متقاضیان محترم که شامل : اساتید و دانشجویان رشته مدیریت بانکی در مقاطع مختلف دانشگاهی، محققین اقتصادی و بانکی، موسسات مالی و اعتباری، بانک های خصوصی، بخش روابط بانکی و بین الملل موسسات مالی و اعتباری، صرافی ها، موسسات مشاوره اقتصادی و بازرگانی و کلیه علاقه مندان و متقاضیان امور بانکی ارائه می گردد.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی بیوسیستم
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی آگهی تغییرات

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست