بهترین افزونه های ترجمه برای گوگل کروم - دارالترجمه رسمی پارسیس
افزونه های ترجمه برای گوگل کروم

بهترین افزونه های ترجمه برای گوگل کروم

ما در این مقاله 8 نمونه از بهترین افزونه‌های ترجمه زبان را برای مرورگر Chorme معرفی می‌کنیم. همه ما می‌دانیم که امروزه مترجمان انسانی با دارا بودن مهارت زبانی مختلف قادرند انواع اسناد رسمی و متون تخصصی را به تنهایی ترجمه نمایند؛ اما هستند نرم‌افزارهایی که هم به‌صورت رایگان بوده و هم قادرند برخی محتواهای متنی شمارا به‌صورت کاملاً دقیق ترجمه کنند؛ اما حتی اگر بهترین نرم‌افزار برای ترجمه نیز طراحی شود اما همچنان دارای نقص‌هایی خواهد بود.

همواره یافتن ابزاری برای ترجمه انواع متون به زبان مادری ممکن است فرآیند ساده‌ای باشد که به دنبال آن باعث شود از تلاش برای یادگیری زبان دست‌بردارید؛ اما هیچ‌گاه نمی‌تواند انتظار این را داشت که افزونه های ترجمه برای گوگل کروم بتوانند معنا و مفهوم دقیق اصطلاحات تخصصی یک متن را به شما ارائه دهد. ما در این مقاله شمارا با انواع افزونه‌های رایگان ترجمه گوگل کروم آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

DeepL Translator

DeepL Translator

شاید بهتر است بدانید که سایت DeepL Translator امروزه به‌عنوان یکی از معتبرترین سایت‌ها درزمینهٔ ترجمه خواهد بود؛ اما اخیراً یک افزونه‌ای در گوگل کروم منتشر گردیده که توسعه‌دهنده دیگری اقدام به انتشار این افزونه با نام مذکور در گوگل نموده است. از مزایای این افزونه ترجمه فوری آن بوده که در هنگام کار بروی متون زیاد و صفحات طولانی بهترین گزینه خواهد بود.

ImTranslator

ImTranslator

نرم افزار ImTranslator به‌عنوان یک نرم افزار ترجمه استاندارد برای مرورگر کروم بوده به‌نوعی که کاملاً مناسب ترجمه سایت و اسناد در اینترنت خواهد بود؛ اما یک امکان فوق‌العاده دارد و آن این است که قابلیت بازکشت حین ترجمه بر روی کلمه قبلی را دارا است. می‌توانید یک صفحه از سایت را به‌صورت کامل ترجمه نموده و یا بخشی از کلمات متن سایت را ترجمه کنید.

Lingvanex

این افزونه نیز برای کسانی مناسب است که نیازمند ترجمه متن حدود به بیش از 127 زبان را خواهند داشت. نرم افزار Lingvanex یک ابزار عالی برای افرادی است که به دنبال یادگیری زبان جدید هستند؛ زیرا ازجمله امکانات شاخص این نرم‌افزار این است که قادر است سریع ترجمه‌کرده و به شما در یادگیری کلمات خارجی و تلفظ مناسب کلمات کمک شایانی کند. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص نرم‌افزار Lingvanex تبدیل ویژگی متن به گفتار خواهد بود.

Mate Translate

این افزونه یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ترجمه بوده که بیشترین مشخصه و ویژگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ مانند اکثر افزونه‌ها برای تمامی متن صفحات ترجمه‌ای برجسته ارائه می‌دهد؛ اما از مهم‌ترین خدماتی که می‌توانیم با استفاده از این پلاگین استفاده کنیم اگر بخواهیم فیلم‌های معتبر Netflix را تماشا کنیم می‌توانیم از این افزونه برای ترجمه های زیرنویس بهره ببریم. یکی دیگر از امکانات منحصربه‌فرد ترجمه و بازگرداندن مطلب به‌صورت آوای صوتی است. این امر باعث خواهد شد شما عزیزان بتوانید به‌آسانی کلمات مختلف را درست تلفظ نمایید.

Quick Translator

Quick Translator

نرم افزار افزونه Quick Translator با ادغام کامل مرورگر گوگل یک نتایج سریع از ترجمه‌ها را نمایش می‌دهد. برای استفاده از امکانات کافی است پس از نصب و فعال کردن این افزونه بر روی بخشی از متن کلیک کرده و به‌نوعی آن را انتخاب کنید. روی متن و یا کلمه موردنظر راست کلیک کرده و گزینه Quick Translator انتخاب کرده تا از امکانات آن بهره ببرید. در مورد این نرم‌افزار می‌توان گفت به‌نوعی ویژه دانشجویان خواهد بود. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی برای مطالعه برخی مقالات و متون از Quick Translator به‌عنوان یک مترجم همراه فوق‌العاده سبک و سریع استفاده کنند.

Readlang Web Reader

با استفاده از این نرم‌افزار Readlang Web Reader می‌توانید وب‌سایت‌ها را به‌راحتی مطالعه کنید. این افزونه می‌تواند کلمات جداگانه را برای ده‌ها زبان ترجمه نماید و از طرفی به افرادی که قصد یادگیری زبان جدید رادارند کمک شایانی خواهد کرد. این نرم‌افزار تعدادی ابزار مفید را برای یادگیری زبان در خود جای‌داده است. افزونه Readlang Web Reader زبان‌های مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد. این پلاگین تمامی صفحات یک سایت را ترجمه نمی‌کند بلکه به‌نوعی ترجمه جداگانه‌ای از کلمات را ارائه خواهد داد.

Rememberry

زمانی که در سایت‌های مختلف گشت‌وگذار می‌کنید می‌توانید با استفاده از این افزونه ترجمه به‌راحتی کلمات و عبارات را ترجمه نمایید. هر متن و کلمه را می‌توانید توسط این نرم‌افزار به زبان مقصد برگردان نمایید. نرم افزار Rememberry به‌عنوان یکی از فناوری‌های نوین از نرم‌افزارهای ترجمه بوده که به تقلید از ترجمه انسانی برنامه‌نویسی شده است. اگر با متن و یا کلمه گنگی روبرو شده‌اید که معنای آن را نمی‌دانید و یا می‌خواهید آن را درجایی ذخیره کنید حافظه پنهان این نرم‌افزار بر اساس نوع کلماتی که ذخیره می‌کنید مانند یک دیتابیس آن‌ها را در خود ذخیره خواهد کرد. از طرفی باقابلیت متن به گفتار می‌توانید تلفظ صحیح کلمات را بشنوید.

Reverso

Reverso

نرم‌افزار Reverso به‌عنوان یکی از بهترین افزونه های ترجمه برای گوگل کروم در این لیست خواهد بود. اگر در سایت‌های فیلم ازجمله یوتیوب و یا Netflix اقدام به تماشای یک فیلم جذاب نموده‌اید. افزونه Reverso این قابلیت را دارد که در یک فیلم دارای زیرنویس متن آن را ترجمه نماید. اگر در حال مطالعه یک متن هستید می‌توانید هم‌زمان ترجمه برخی زبان‌های شاخص ازجمله ترجمه آلمانی، اسپانیایی، روسی، فرانسوی و سایر زبان‌ها را در مقالات خود داشته باشید. این افزونه حدود 16 زبان زنده دنیا را تحت پوشش خود خواهد داشت.

جمع بندی

ما فهرستی معتبر از برنامه‌های افزونه های ترجمه برای گوگل کروم را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم که قادرند انواع کلمات، جملات و صفحات وب را برای شما ترجمه نماید؛ بنابراین اگر به یک کشور خارجی مسافرت نموده‌اید و یا در یک رستوران خارجی اقدام به سفارش غذا داده‌اید ممکن است با استفاده از این نرم‌افزارها بتوانید تجربه خوبی را داشته باشید. اگر نرم‌افزار و یا افزونه خاصی را می‌شناسید که در لیست بالا نبود خوشحال خواهیم شد از بخش نظرات ما را مطلع سازید تا این لیست تکمیل شود.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مقاله اوکراینی
نوشتهٔ بعدی
بهترین نرم افزارهای ویراستار

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست