هزینه زندگی در اکراین - دارالترجمه رسمی پارسیس

هزینه زندگی در اکراین

 دانشگاههای اوکراین به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم میشود که مدارک دانشگاههای دولتی در هر مقطع معتبر برای کلیه دانشگاههای دولتی میباشد. در حال حاضر  تعدادی از دانشگاههای  دولتی در اوکراین مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فن آوری میباشد که در این میان تعدادزیادی ازاین دانشگاهها در کیف پایتخت اوکراین واقع شده است:

 اوکراین، بزرگترین کشور اروپا پس از روسیه می باشد.پایتخت این کشور کیف بوده و زبان رسمی مردم اکراین زبانهای روسی و اکراینی است.اوکراینی های داخلی روسیه با استفاده از فرصت حاصله از بروز جنگ جهانی اول و انقلاب روسیه اعلام استقلال کردند (ژانویه ۱۹۱۸) ولی درخارکوفدولت شوروی اوکراین بر پا شد. زمانیکه امپراتوری اتریش – هنگری از هم پاشید (نوامبر ۱۹۱۸) اوکراین و گالیسیا با هممتحد شدند .
این کشور تازه پا را لهستان به دنبال ادعاهای ارضی و ارتش سرخ شورویدر حمایت از سوویت خارکوف مورد تهاجم قرار دارند. ارتش سرخ غلبه یافت و در ۱۹۲۲اوکراین یکی از بنیانگذاران اتحاد جماهیر شوروی شد، ولی ناحیه لوف در دست لهستان باقی ماند.
دانشگاه های این کشور از نظر  علمی دارای اعتبار خاصی در  اروپا و آمریکا میباشند .
 در زمینه علوم پزشکی دانشگاه دولتی کیف معروف به بوگامولتس، در زمینه علوم فنی و مهندسی دانشگاه پلی تکنیک کیف یا کاپئی و دانشگاه ملی هوا فضای کیف معروف به کیگا، در زمینه مهندسی حمل و نقل دانشگاه ترانسپورت و در زمینه علوم انسانی دانشگاه تاراساشفچنکو  از معروفیت و اعتبار خاصی برخوردار می باشد . زبان تدریس در این کشور انگلیسی ، روسی و اوکراینی است و برای آموزش زبان روسی ۹ ماه دوره پیش دانشگاهی وجود دارد . البته تدریس به زبان انگلیسی هم امکان پذیراست همچنین امکاناتی از قبیل خوابگاه و بیمه دانشجویی جهت رفاه دانشجویان ارائه می گردد.
شرا یط عمومی تحصیل در دانشگاههای اوکراین
هر دانشجو و یا دیپلم دوره متوسطه و یا فارغ التحصیل مقاطع مختلف که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای اوکراین را داشته باشد میتواند به شرط داشتن گذرنامه معتبر بدون هیچگونه امتحان ورودی و یا کنکور وارد یکی از دانشگاههای معتبر دولتی اوکراین شده و در رشته مورد علاقه به تحصیل مشغول شود.
کلیه علاقه مندان به تحصیل در کشور اوکراین ابتدا باید یک دوره ده ماهه زبان روسی را در یکی از دانشگاههای دولتی به پایان برساند (بجز تعدادی از دانشگاهها که در برخی رشته های خاص به زبانهای انگلیسی و فرانسه نیز تدریس میشود). مدرک پایان دوره زبان روسی از هر یک از دانشگاههای دولتی در کلیه دانشگاههای دیگر معتبر میباشد. دانشجو دوره کالج زبان را در دو ترم به پایان رسانده و پس از پایان دوره از طرف دانشگاه مدرک رسمی مورد تأیید کلیه دانشگاههای اوکراین جهت ادامه تحصیل را دریافت مینماید. در ترم اول دوره زبان به صورت عمومی با تکیه بر گرامر و مکالمه و در ترم دوم به صورت تخصصی تر متناسب با رشته مورد نظر جهت ادامه تحصیل به دانشجو آموزش داده میشود. با توجه به این مطلب اگر دانشجو قبل از شروع ترم دوم تغیر عقیده داده و بخواهد در زیر گروه دیگری به تحصیل ادامه دهد می تواند با اعلام به اداره آموزش دانشگاه تغیر رشته داده و زبان روسی را در رشته مورد علاقه به پایان رسانده و پس از اخذ مدرک زبان در رشته انتخابی (علوم پزشکی و رشته های وابسته و یا علوم فنی مهندسی و رشته های وابسته) مشغول به تحصیل شود.
برای دانشجویان کالج زبان از بهترین اساتید اموزش زبان روسی که اشنائی کامل به زبان انگلیسی نیز دارند استفاده می شود تا دانشجویان بتوانند به کمک زبان واسطه اسانتر و به طور کامل زبان روسی را بیاموزند،
در تعدادی از دانشگاهها در رشته های خاص در صورت تمایل دانشجو و تسلط به زبان انگلیسی دانشجو میتواند رشته مورد علاقه اش را به زبان انگلیسی ادامه دهد.
لازم به ذکر است که دانشجو میتواند با توجه به علاقه و لحاظ نمودن مسائل اقتصادی و غیره دوره زبان را در یکی از دانشگاههای دولتی شهرستانها, از جمله اودسا, خارکف, دانتسک, و …, که از لحاظ قیمت نسبت به شهر کیف (مرکز اکراین) ارزانتر میباشد, با مشورت نماینده مستقر در اکراین, انتخاب نموده و پس از پایان دوره زبان روسی, در دانشگاه شهر مورد نظر ادامه تحصیل دهد.
تقویم ترم تحصیلی دانشگاه از اول سپتامبر شروع شده و پس از یک دوره ۴/۵ ماهه تعطیلات میان ترم به مدت ۱۵ روز آغاز میشود. پس از پایان تعطیلات دانشگاه مجدداٌ به کار خود ادامه داده و پس از امتحانات پایان ترم در اواسط ژوئن تعطیلات آغاز میشود. دوره تعطیلات حدود دو ماه و نیم بوده که در ابتدای سپتامبر سال بعد دانشگاه شروع به کار مینماید.
دانشجویان دوره زبان میتوانند از ابتدای سپتامبر در کلاس درس حاضر شده و در صورت تاخیر میبایست در انتهای ترم مدت تاخیر را جبران نماید  این دانشگاهها تا ۱۵ نوامبر دانشجو میگیرند.
اامتحانات نهایی بعد از اتمام هر ترم به صورت شفاهی بوده و از ۵ محاسبه میشود که ۵ معادل عالی ۴ خوب و ۳ قبول و ۲ مردود میباشد. در دانشگاههای اوکراین برای دانشجویان خارجی سخت گیری خاصی اعمال نمیشود ولی اگر دانشجویی از لحاظ تحصیلی خیلی ضعیف باشد و بعد از ۳ بار امتحان موفق به کسب نمره حد نصاب نشود مجبور به تکرار دوره میباشد و در مورد دانشجویان کوشا امکانات برای کسب مهارتهای اضافه میباشد.
رشته های تحصیلی :                                    
رشته های تحصیلی شامل
تمامی رشته های  پزشکی
داروسازی
دندانپزشکی
تمامی رشته های  علوم فنی و مهندسی
هنر
موسیقی
نقاشی
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی:
 عبارت است از
اصل پاسپورت معتبر
کپی شناسنامه از  تمام صفحات
۱۲ قطعه عکس رنگی پاسپورتی
گواهی صحت سلامت (سازمان انتقال خون)
  دانشگاههای زیر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت میباشند :
۱-دانشگاه پزشکی،داندان پزشکی و داروسازی  بوگامولتس:
دانشگاه ملی پزشکی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پزشکی اوکراین است که در شهر کیف (پایتخت اوکراین) قرار دارد. این دانشگاه دارای بخشهای متعدد پیشگیری و درمانی بوده و سالانه حدود ۱۰۰۰ فارغ التحصیل در رشته های مختلف پزشکی به اوکراین, و دیگر کشورهای اروپایی, آفریقایی, آسیایی, و آمریکای جنوبی تقدیم میکند.پزشکی  از  ۲۷۵۰ دلار در سال  به زبان روسی و /// دلار به زبان انگلیسی.دندانپزشکی  ۳۳۰۰ دلار در سال به زبان روسی داروسازی   ۲۲۰۰ دلار در سال وهزینه خوابگاه ۳۰۰-۵۰۰ دلار .
۲-آکادمی پزشکی،داندان پزشکی و داروسازی پولتاوا:
اکادمی دندانپزشکی پلتاوا در شهر پلتاوا واقع شده است و یکی از معتبرترین دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی در کشور اوکراین میباشد. این اکادمی به عنوان هشتمین اکادمی دندانپزشکی در زمان شوروی سابق در سطح بین المللی مطرح بوده و در رشته های پزشکی دندانپزشکی  و پروتز دهان و دندان دانشجو تربیت میکند. دانشجویان در این دانشگاه به زبانهای روسی و انگلیسی تحصیل میکنند که تحصیل به زبان روسی در این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد.
۳-دانشگاه فنی مهندسی کاپه ای(  KPI   ):
دانشگاه پلی تکنیک اوکراین (کیف) یکی از قدیمی ترین دانشگاههای معتبر جهان بوده که از دیر باز به عنوان یک مراکز علمی معتبر بین المللی با مراکز معتبر علمی جهان در زمینه های مختلف فنی و مهندسی همکاری مینماید.در این مجموعه دانشگاهی ۱۹ دانشکده فنی, ۵۰ موسسه پژوهشی به همراه ۱۵ مرکز تحقیقات و ۶ مرکز مهندسی وجود داشته که علاوه بر این در زمینه های مختلف علمی و فنی با ۴۴ مرکز آکادمی علوم همکاری مینماید. در این دانشگاه ۲۰۰ استاد, دانشیار و استادیار و ۳۲۸۰۰ دانشجو و فوق لیسانس مشغول به کار و تحصیل میباشنددر کارنامه افتخارات این دانشگاه همکاری نزدیک اساتید و دانشمندان معروفی چون دیمیتری مندلیف, ایگور سیکورسکی, سرگئی کرولوف, استفان تماشنکو, یاون پاتون, بوریس پاتون, و … قرار دارد.مقاطع مختلف تحصیلی کاپ ائی: در این دانشگاه, دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی (لیسانس, فوق لیسانس پیوسته, دکتری, و فوق دکتری) پذیرش میشود. برای دانشجویان خارجی پس از پایان دوره زبان مدرک معتبر اتمام کالج زبان اعطا میشود. مدرک کالج زبان جهت ادامه تحصیل در کلیه رشته های تحصیلی الزامی است.هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع لیسانس ۲۹۰۰-۲۳۰۰ دلار به زبان روسی  و ۳۰۰۰ دلار به زبان انگلیسی در سال میباشد.
 ۴-دانشگاه مهندسی و هوا فضا کیگا(نائو):
دانشگاه ملی هوا فضا کیف KIGA:; این دانشگاه در پایتخت اوکراین کیف واقع شده است و یکی از دانشگاههای معتبر در رشته های هوانوردی میباشد . رشته های موجود در این دانشگاه:
۱- روابط بین الملل۲-جامعه شناسی۳-اقتصاد و بازرگانی۴-مدیریت ۵-قانون ۶-فیزیک کاربردی۷-علوم کامپیوتر۸-مهندسی برق۹-مهندسی رادیو  وسایل برقی۱۰-مترولوژی و وسایل اندازه گیری۱۱-مهندسی کامپیوت۱۲-ارتباطات۱۳-هوانوردی و تکنولوژی هوایی  : مهندسی هواپیما  تعمیر و نگهداری توربین و۱۴-معماری۱۵-الکترونیک۱۶-مهندسی تکنولوژی شیمیایی۱۷-تکنولوژی حمل و نقل .
 ۵-دانشگاه علوم انسانی شفچنکو:
 دانشگاه ملی کیف تاراس شوچنکو یکی از معتبرترین دانشگاههای اوکراین در زمینه گروه علوم انسانی و یکی از بهترین دانشگاههادر زمینه اموزش زبان روسی میباشد این دانشگاه دارای خوابگاهی مناسب و مجهز بهامکانات رفاهی میباشد..دانشکدها . روابط بین الملل، تجارت بین الملل، اطلاعات بین المللی، مدیریت بین الملل ،روابط بین الملل : حقوق بین الملل و …دانشکده ژورنالیست و خبر نگاری: خبر نگاری و .دانشکده نظامی: تجارت ، نقشه خوانی ،مترجمی،قانون،رادیو تکنولوژی، روانشناسی ، سیاست و ..دانشکده علوم تخصصی:قانون، مدیریت مالی،حسابداری و کنترل مالی، روانشناسی و .دانشکده بیولوژی: بیولوژی، میکروبیولوژی و ویروس شناسی،بیو شیمی،بیو فیزیک،جانور شناسی، کیاه شناسی،فزیولوژیک ،ژنتیک  و دانشکده ژیو گرافیک و جغرافیا:جغرافیای اکونومیک و اقتصاد ، هواشناسی، اب شناسی،  شیمی آب ، نقشه برداری، زمین شناسی و دانشکده اقتصاد: تیوری اقتصاد، اقتصاد تجارت ، حسابداری، بانکداری، مدیریت، مدیریت ملی و اقتصاد بین الملل و .دانشکده ریاصیات و کامپیوتر:انشکده مکانیک و رادیو فیزیک و الکترونیک، دانشکده تاریخ، دانشکده زبانهای خارجی ، دانشکده جامعه شناسی و روانشناسی، دانشکده فلسفه ، دانشکده حقوق و وکالت و دانشکده شرق شناسی ، زبانهای عربی فارسی و .و دانشکده پیش دانشگاهی زبان برای دانشجویان خارجی .
 ۶-دانشگاه طراحی و دیزاین:
-دانشگاه تکنولوژی و دیزاین در سال ۱۹۳۰ افتتاح شده و دارای بخشهای زیر میباشد:
تکنیکهای طراحی ساختمان: نقشه کشی – طراحی داخل و خارج ساختمان – طراحی مبلمان – طراحی کامپیوتری وکامپیوتر: مهندسی کامپیوترصنایع سبک: کفش – پوست – خز – تولید لباس – پرداخت نخهای طبیعی و مصنویی – تکنولوژی و طراحی پارچه مکانیک : تولید و نسب صنایع سبک و تاسیسات تربیت معلم: استاندارد صنایع سبک …الکترونیک: مهندسی سیستمهای الکترونیک – الکترو مکانیک مترولوژی سیستمهای خودکار: طراحی نصب و راه اندازی علوم اقتصاد: بازاریابی –  تجارت  – حسابداری …مدیریت اقتصادی – مدیریت سازمانها تکنولوژی داروسازی: دستگاههای داروسازی و تکنولوژی داروشیمی – مهندسی پلیمر – تکنولوژی الکترو شیمیایی نساجی و پوست : تکنولوژی پوست و خز …این دانشگاه دارای دوره زبان روسی برای علاقمندان به تحصیل به همراه خوابگاه نیز میباشدمتوسط هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقتع لیسانس پس از دوره زبان از ۱۵۰۰-۲۰۰۰$ میباشد و در مقطع فوق لیسانس ۲۰۰۰-۲۳۰۰$.
 ۷- دانشگاه موسیقی چایکوفسکی:
دانشگاه موسیقی کیف :رشته های تحصیلی – اهنگسازی-رشته های مرتبط با موسیقی مقاطع لیسانس – فوق لیسانس – دکترادانشجو میبا ید اشنایی لازم با موسیقی و مبانی انرا داشته باشد-در صورت لزوم دانشگاه دوره ای خصوصی در حدود شش ماه با هزینه ای حدود ۳۰ دلار برای دانشجو خواهد گذاشت متوسط هزینه تحصیل پس از دوره زبان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ۳۵۰۰$ و دکترا ۴۵۰۰-۶۰۰۰$ در سال میباشد.  
۸- دانشگاه مهندسی خارکف:
دانشگاه دارای رشته های زیر میباشد: تکنولوژی هواپیما و ساخت هلیکوپتر تکنولوژی طراحی اطلاعات سیستمهای روبوتیک ساخت موتورهای هواپیما توربینهای گازی IT و تکنولوژی اطلاعات سیستمهای کنترل و اتوماتیک کامپیوتر و سیستمهای پیشرفته رادار.تعمیر و نگهداری هواپیما برج مراقبت.
۹-  آکادمی علوم تخصصی پزشکی:
آکادمی علوم تخصصی پزشکی در شهر کیف واقع شده و در رشته های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی دارای بخشهای کودکان جراحی فک و صورت  ارتودونسی  پروتز و ترمیمی در دندانپزشکی پزشکی: جراحی مغز و اعصاب- طب داخلی  کوارش  قلب  دستگاه تنفسی – جراحی عمومی –  اطفال – زنان و زایمان – بیماریهای چشم – بیماری های کودکان – اورژانس – بیماریهای عفونی و اپیدمی – بیماری سل – مغز و اعصاب – بیماریهای پوست و امیزشی درماتولوژی – گوش حلق و بینی – روانپزشکی – غدد داخلی – طب هسته ای – طب ورزشی – سرطان و تومور شناسی – داروسازی و صنایع دارویی – ارتوپدی.این دانشگاه دارای خوابگاه نزدیک دانشگاه میباشد.
۱۰-دانشگاه ملی معماری و مهندسیعمران (کی سی):
دانشکده ها: ارشیتکت ، عمران و ساختمان ، عمران و شهرسازی ،  تاسیسات ، تکنولوژی ساختمانی  ، تاسیسات اتوماتیک ، اماده سازی نیروی متخصص.رشته ها: آرشیتکت ساختمان ، شهر سازی ، طراحی داخلی ، مهندسی تاسیسات ساختمان ، مدیریت طراحی ،  عمران ساختمانی زمین ، کانال تاسیسات ،  سیستم حرارتی  ، اب و فاضل اب ساختمانی ، اکولو ژی ، تکنو لوژی ساخت مصالح ساختمانی ، راه سازی ، ماشینهای ساختمان سازی ، ….در این دانشگاه دانشجو یان خارجی پس از گذراندن دوره زبان میتوانند به زبانهای  روسی و اوکراینی در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

نوشتهٔ پیشین
تدریس فارسی برای اتباع خارجی
نوشتهٔ بعدی
هزینه زندگی در سوئد

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست