فرم ترجمه رسمی دانشنامه

فرم ترجمه رسمی دانشنامه

فرم ترجمه  رسمی فارسی به انگلیسی  دانشنامه

فرم ترجمه رسمی فارسی به انگلیسی دانشنامه  در اینجا قرار داده شده تا افرادی که به دنبال افزایش دانش خود در زمینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی هستند بتوانند از آن استفاده بکنند لازم به ذکر است که این فرم ترجمه هیچ ارزش قانونی ندارد و تنها برای اطلاع از معادل های صحیح در اینجا قرار داده شده است  و در صورتی که قصد ترجمه کردن دانشنامه خود را به صورت رسمی از فارسی به انگلیسی دارید باید اصل مدرک در اختیار دارالترجمه قرار داده شود تا بتوان آن را ترجمه رسمی نمود .

 

چه زمانی ترجمه رسمی دانشنامه مورد تایید است؟

مطابق با آخرین دستورالعمل دادگستری ترجمه دانشنامه تنها در صورت وجود ریزنمرات قابل تایید است

آیا دانشنامه های دانشگاه آزاد نیاز به تاییدات دارند ؟

اگر دانشنامه شما هولوگرام داشته باشد خیر در صورتی که اگر فاقد هولوگرام باشد باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسد

آیا دانشنامه دانشگاه های سراسری نیاز به تاییدات دارند ؟

دانشنامه های دانشگاه های دولتی همگی نیاز به تاییدات وزارت علوم دارند

قیمت و زمان ترجمه رسمی دانشنامه ؟

برای استعلام دقیق قیمت و مدت زمان ترجمه رسمی دانشنامه طبق نرخ قانونی لطفا با دارالترجمه تماس بگیرید

نکات مهم در ترجمه رسمی دانشنامه :

  • مطابق با آخرین دستورالعمل دادگستری ترجمه دانشنامه تنها در صورت وجود ریزنمرات قابل تایید است ؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید ترجمه دانشنامه خود را به تایید دادگستری و وزارت امورخارجه برسانید قبل از ارائه دانشنامه به دارالترجمه نسبت به گرفتن ریزنمرات مرتبط با دانشنامه از دانشگاه مربوطه اقدام نمایید تا زمان را از دست ندهید و از نظر زمانی در مضیقه قرار نگیرید .
  • نکته قابل توجه این است که دانشنامه دانشگاه آزاد که هولوگرام دارد نیاز به تایید دانشگاه آزاد ندارد اما در صورتی که دانشنامه دانشگاه آزاد فاقد هولوگرام باشد نیاز است که دانشنامه شما توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تایید بشود تا بتوان آن را ترجمه رسمی نمود و کلیه دانشنامه های دانشگاه آزاد مربوط به هر شهری که باشد در صورت نداشتن هولوگرام باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران برسد.
  • کلیه دانشنامه های دانشگاه های دولتی باید به تایید وزارت علوم برسند ؛ برای گرفتن تاییدیه وزارت علوم باید در ابتدا در سایت وزارت علوم ثبت نام نمایید و مطابق با زمانی که به شما در وبسایت اعلام می شود به وزارت علوم مراجعه کرده و نسبت به تایید کردن مدرک خود اقدام کنید .

دانشنامه چیست

دانشنامه به عنوان یک مدرک علمی معتبر است که ارزش ترجمه دارد , دانش آموزان و یا دانشجویان پس از ورود به مدارس و دانشگاه و گذراندان دوره های مختلف از طرف موسسات معتبر آموزشی دانشنامه دریافت میکنند.

ترجمه دانشنامه

ترجمه ای که توسط یک دارالترجمه رسمی و مترجم رسمی به همراه مهر و تاییدات بر روی دانشنامه ها و ریز نمرات تحصیلی انجام می شود ترجمه دانشنامه گفته می شود بنابراین ترجمه دانشنامه کاملا رسمی خواهد بود .

افرادی که نیاز به ترجمه دانشنامه دارند باید به این نکته توجه کنند پس از اینکه دانشنامه خود را به همراه ریز نمرات معتبر از دانشگاه اخذ نودید باید آن را به رویت مترجم رسمی رسانده تا کار ترجمه رسمی شما را انجام دهد لازم به ذکر است در این صورت قابل گرفتن تاییدات کامل برای ترجمه رسمی دانشنامه شما خواهد بود

لازم به ذکر است روند ترجمه رسمی از زمان تحویل مدارک تا زمان تاییدات کامل در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد شد بنابراین برای استعلام دقیق و دریافت زمان حتما با دارالترجمه رسمی پارسیس در تماس بوده و درخواست خود را از طریق سایت صفحه اصلی بخش ثبت سفارش ترجمه اقدام نمایید

ریشه کلمه دانشنامه به لاتین

نام دیگر دانشنامه دایرةالمعارف می باشد که به مجموعه تحقیقات گردآوری شده محققان از علوم مختلف در قالب یک کتاب جامع نام می برند .

این نوع دانشنامه ها را در لاتین Encyclopaedia می نامند جالب است بدانید ریشه اصلی این کلمه خود به زبان یونانی است که از دو کلمه جماع ( سیکلو ) و آموزش ( pedia ) اخذ شده است که در کنار هم به معنای آموزش جامع یا همان دانشنامه نام برده می شود .

در گذشته تمامی دانشنامه ها در قالب کتاب های حجیم و بزرگی بودند که در قفسه هایی نگهداری می شدند اما امروزه به لطف فناوری دایرةالمعارف آنلاین یا دانشنامه آنلاین به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است که به عنوان مرجعی برای دانشجویان و محققان سراسر جهان تبدیل می شود .

گستردگی دانشنامه های آنلاین در این سایت ها به حدی است به اساس حروف الفبا سازماندهی می شوند و هر کدام به عنوان مرجعی علمی برای تحقیقات جامع و همچنین نگارش مقاله استفاده می شود .

اهمیت دانشنامه

دانشنامه هایی که امروزه به صورت آنلاین منتشر می شوند فرصت خوبی را برای دانشجویان  و محققین در جمع آوری اطلاعات علمی خواهند داد اهمیت دانشنامه ها به عنوان مراجع معتبر علمی و تحقیقاتی به حدی که تمامی مذاهب و اخبار و علوم را در دسته های مختلفی در بر می گیرند و در سایت های اینترنتی تحت عنوان دانشنامه اینترنتی منتشر می شود .

طبق استناد به منابع ویکی‌پدیا در دانشنامه اینترنتی لیست تمامی این سایت ها منتشر شده است .

امروزه در عصر اینترنت پوشش مناسب و متعادل علوم مختلف بسیار مهم است , همواره پیدا کردن مراجعی که اطمینان حاصل شود تمام موضوعات علمی را تجت پوشش قرار می دهند  نه فقط به عنوان محبوبترین موضوع شناخته می شود بلکه میتوانند حاوی اطلاعات گسترده ای باشند تا به عنوان ابزار مفید برای دانشجویان و حتی اساتید به حساب آیند.

تاریخچه دانشنامه

اعتقاد بر این است که دانشنامه های جمع آوری شده بیش از 2000 سال قدمت دارند , دانشنامه یا دائرةالمعارف های اولیه دست نویس بودند اما پس از اختراع ماشین چاپ تغییرات عظیمی در آنها رخ داد و به صورت چاپی در آمدند , اما امروزه در عصر دیجیتال دانشنامه های آنلاین به صورت آنلانی قابل دریافت بوده و در هر موضوعی قابل خواندن خواهند بود .

در دانشگاه های امروزه دانشنامه های چاپی بسیار مرسوم هستند و برخی دانشگاه ها به عنوان تحقیقات پایان ترم دانشجویان اقدامات لازم را انجام می دهند .

در هنگام نوشتن دانشنامه ها آثار تحقیقاتی مرتبط با موضوع توسط محققان و نویسندگان جمع اوری و مطالعه می شوند تا مطمئن شوند از نظر موضوعی کاملا مستند می باشند این امر باعث می شود سالها تحقیقات و تلاش افراد بشر را از طریق نیروی دانش رو به جلو ببرد و در پیشرفت علوم تاثیر گذار باشند .

لازم  به گفتن نیست افرادی که اقدام به نگارش و تدوین دانشنامه می نمایند دقت واقعی دارند  به طوری که اگر بخواهیم یک مثال عینی بزنیم  افرادی که به عنوان ویرایشگر در دانشنامه های آنلاین چون ویکیپدیا اقدام به ویرایش میکنند از طرف اعضای جامعه ه علمی و تحقیقاتی اداره می شوند و نظارت قوی بر روی آنان می باشد

دارالترجمه رسمی: ما بعنوان تیم نویسنده در دارالترجمه رسمی پارسیس فعالیت داریم ؛ ما بر این باوریم که خدمات بهتر به کاربران باعث خواهد شد نام پارسیس ماندگار شود

جهت درخواست فوری ثبت سفارش ترجمه از طریق روش های زیر اقدام نمایید. 09100112835📞 02144878345📞 02144879630📞 دارالترجمه رسمی پارسیس به آدرس جدید منتقل یافت 👈 تهران – بزرگراه اشرفی اصفهانی- بالاتر از نیایش- جنب بانک پاسارگاد- پلاک 280- طبقه دوم واحد 4- دارالترجمه رسمی پارسیس

جهت 👈سفارش ترجمه به همراه 10 درصد تخفیف ویژه از طریق تیکت و اعلام هزینه زمان فوری کلیک کنید.