ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای چین

ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای چین

کشور چین به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای قاره آسیا و جهان بوده که جمعیتی بیش از 1.4 میلیارد نفر را بعد از کشور هند به خود اختصاص داده است. کشور چین به کشور چشم‌بادامی‌ها معروف است. امروزه چین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین کشور اقتصادی جهان بوده که نیروی کار زیادی را در اختیار دارد. از طرفی به دلیل جاذبه‌های گردشگری مقصد سفر بسیاری از ایرانیان خواهد بود. اولین قدم برای ورود به کشور چین اخذ ویزای چین خواهد بود لذا ایرانیان عزیز بایستی برای ورود به کشور چین اقدام به دریافت China Visa نمایند. اگر قصد آشنایی با انواع ویزای این کشور و ترجمه مدارک لازم با هر نوع ویزا را دارید با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع ویزاهای کشور چین

همان‌طور که در بالای این مطلب ذکر کردیم مردم کشور ایران نمی‌توانند بدون ویزا به چین سفر کنند لذا لازمه ورود آن‌ها اخذ ویزا خواهد بود. دریافت ویزای کشور چین بسته به نوع درخواست افراد متفاوت است. ما سعی کردیم به‌صورت خلاصه شما را با انواع ویزای چین آشنا کنیم لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

ویزای نوع Cاین نوع ویزای برای خدمه کشتی، ماشین‌های حمل‌ونقل و باربری و غیره مناسب خواهد بود.
ویزای نوع Dویزای نوع D کشور چین مناسب کسانی است که قصد اقامت در این کشور را به هر دلیلی دارند.
ویزای نوع Fاین نوع ویزا بیشتر برای اموری چون بازدید، تورهای علمی و برخی مقاصد غیرتجاری صادر خواهد شد. برای مثال اگر نیاز به سخنرانی علمی در دانشگاه‌های چین و یا مبادلات علمی و فناوری دارید می‌توانید از این ویزا استفاده کنید.
ویزای نوع Gویزای نوع G مناسب افرادی است که قصد ترانزیت به کشور ثالثی را دارد و از کشور چین عبور می‌کنند صادر خواهد شد. برای دریافت این ویزا باید بلیت معتبر ترانزیت وابسته به‌قطار، هواپیما یا کشتی بین‌المللی از طریق چین داشته باشید.
ویزای J1این نوع ویزا برای روزنامه‌نگارانی که جهت فعالیت در کشور چین می‌باشند صادر خواهد شد.
ویزای J2مناسب برای روزنامه‌نگاران سازمان‌های خبری خارجی که زمان کمتر از ۱۸۰ را می‌خواهند در این کشور بمانند.
ویزای Lاین نوع ویزا همان ویزای توریستی کشور چین می‌باشد که برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر و گردشگری به این کشور را دارند. برای دریافت ویزای توریستی چین بایستی بلیت رفت و برگه رزرو هتل را آماده داشته باشید.
ویزای Mبرای کسانی که قصد تجارت در چین را دارند صادر می‌شود.
ویزای Q1مناسب برای کسانی که قصد دیدار عزیزانشان را دارند.
ویزای Q2این ویزای مخصوص کسانی است که خانواده درجه 1 آن‌ها در کشور چین اقامت دارند و این افراد برای دیدار و بازدید از خانواده می‌توانند به کشور چین سفر کنند.
ویزای Rاین نوع ویزای برای افرادی است که به‌عنوان نخبه و یا استعدادهای درخشان مهارت بالایی داشته و کشور چین به آن‌ها در حرفه‌هایی خاص نیاز دارد.
ویزای Sافرادی که قصد بازدید از همسر، فرزند، والدین و یا … که به‌عنوان یک فرد خارجی در این کشور کار یا تحصیل می‌کنند را دارند باید نسبت به اخذ این نوع ویزا اقدام کنند. اعتبار این ویزا بیش از ۱۸۰ روز است.
ویزای X1این ویزای بیشتر برای دانشجویانی صادر می‌شود که قصد ادامه تحصیل و یا گذراندن دوره‌های بلندمدت را دارند.
ویزای X2به‌منظور تحصیل برای مدت‌زمان کمتر از ۱۸۰ روز
ویزای کاری یا zاین نوع ویزای برای افرادی صادر می‌شود که قصد کار در چین رادارند.

ترجمه رسمی مدارک ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی کشور چین جزء ویزاهای کوتاه‌مدت می‌باشد و مناسب کسانی است که می‌خواهد به‌قصد سفر به کشور چین وارد شوند. یکی از الزامات اخذ ویزای توریستی چین یا همان ویزای L این است که افراد تمکن مالی مناسبی داشته باشند تا بتوانند به‌عنوان یکی از مدارک اصلی به سفارت ارائه کنند. جالب است بدانید اعتبار ویزای توریستی چین برای گردشگران حدوداً 90 روز بوده اما تنها 30 روز می‌توانند به‌عنوان یک گردشگر در این کشور حضورداشته باشند. دقت کنید افرادی که به‌عنوان گردشگر در این کشور حضور دارند حق هیچ‌گونه تجارتی را در این کشور نخواهند داشت لذا برای انجام تجارت بایستی حتماً ویزای کاری صادر شود.

ترجمه رسمی مدارک ویزای کاری چین

ویزای کاری کشور چین

ویزاهای کاری کشور چین خود به 3 نوع ویزای M، ویزای نوع Z و ویزای R تقسیم‌بندی می‌شود. ما قبلاً نیز در بالای همین مقاله در جدول مخصوص این نوع ویزاها را تعریف کردیم؛ بنابراین اگر قصد تجارت و فعالیت شغلی در چین رادارید بایستی یکی از انواع ویزاهای کاری را دریافت کنید.

ویزای کاری نوع M کشور چین

اگر برای مقاصد تجاری و کمتر از 6 ماه نیاز به اقامت در چین‌دارید می‌توانید از این ویزا استفاده کنید.

ویزای کاری نوع Z کشور چین

این نوع ویزا ماهیت متفاوتی دارد و برای افرادی مناسب است که توسط یک شرکت و یا کارفرمای چین جذب کارشده‌اند و برای اقامت بیش از 6 ماه نیاز به حضور در کشور چین‌دارند.

ویزای کاری نوع R کشور چین

این نوع ویزا نیز برای افرادی است که استعدادهای علمی خاصی دارند و به‌نوعی دارای مهارت خاصی بوده و کشور چین می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد.

ترجمه رسمی مدارک برای ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین

این نوع ویزا نیز مانند ویزای ذکرشده در بالا به دو نوع ویزای X1 و ویزای X2 تقسیم‌بندی خواهد شد. منظور از ویزای X1 همان ویزای طولانی‌مدت تحصیلی است و ویزای X2 نیز به‌عنوان ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت کشور چین خواهد بود. نکته: اعتبار واقعی ویزای کوتاه‌مدت تحصیلی چین کمتر از 180 روز بوده و اعتبار واقعی ویزای تحصیلی بلندمدت چین نیز بالاتر از 180 می‌باشد و ممکن است تا 5 سال نیز ادامه داشته باشد.

ترجمه رسمی مدارک برای دریافت ویزای چین

دقیقاً مانند سایر ویزاهایی که سفارت کشورهای مختلف از متقاضیان برخی مدارک را دریافت می‌کنند. سفارت چین نیز برای صدور ویزا از شما برخی مدارک را درخواست خواهد کرد. افرادی که متقاضی ورود به این کشور هستند حتماً بایستی بسته به نوع ویزای خود چک‌لیستی از مدارک لازم به ویزای چین را آمده کرده و در یک دارالترجمه رسمی اقدام به ترجمه نموده و به سفارت ارائه کنند. در ادامه برخی مدارک لازم برای دریافت ویزای چین را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس 6 در 4 رنگی با زمینه سفید از متقاضی که در سال جاری گرفته‌شده باشد
  • دعوت‌نامه جاب آفر (برای ویزای کاری)
  • دعوت‌نامه قبولی در دانشگاه (برای ویزای تحصیلی)
  • فرم درخواست ویزا
  • برگ اثبات تمکن مالی

تایید مدارک برای ویزای چین

همچنین برای تأیید مدارک سفارت چین بایستی حتماً برخی مدارک هویتی و یا تحصیلی و شغلی خود را توسط مترجم رسمی ترجمه نمایید این مدارک می‌تواند به شرح زیر باشد.

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • سند ازدواج
  • دیپلم، لیسانس و یا حتی مدارک بالاتر تحصیلی
  • گواهی اشتغال به تحصیل و برخی مجوزت کسب‌وکار
دارالترجمه رسمی: ما بعنوان تیم نویسنده در دارالترجمه رسمی پارسیس فعالیت داریم ؛ ما بر این باوریم که خدمات بهتر به کاربران باعث خواهد شد نام پارسیس ماندگار شود

جهت درخواست فوری ثبت سفارش ترجمه از طریق روش های زیر اقدام نمایید. 09100112835📞 02144878345📞 02144879630📞 دارالترجمه رسمی پارسیس به آدرس جدید منتقل یافت 👈 تهران – بزرگراه اشرفی اصفهانی- بالاتر از نیایش- جنب بانک پاسارگاد- پلاک 280- طبقه دوم واحد 4- دارالترجمه رسمی پارسیس

جهت 👈سفارش ترجمه به همراه 10 درصد تخفیف ویژه از طریق تیکت و اعلام هزینه زمان فوری کلیک کنید.