ترجمه متون پزشکی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه متون پزشکی

ردپای ترجمه متون علوم پزشکی در تاریخ را میتوان به عصر بقراط دانست، که او را پایه گذار علم طب می دانیم و آنچه که ادامه داشته است دست به دست شدن کتب دانشمندان بوده و می باشد.
در دوره ای از مشرق به مغرب، که سر آمدش زکریای رازی و بوعلی سینا بودند و به عنوان هسته پزشکی نوین جهان در اذهان ما شکل گرفته اند؛ تا امروزه که از غرب به شرق با انجام تحقیقات و مطالعات موثق پزشکی، مدارک و متون پزشکی در حال تبادل و مطالعه بین ملل مختلف میباشد.

ترجمه متون پزشکی

ترجمه متون پزشکی

 

آنچه حائز اهمیت است و از دیرباز گویی بدان پرداخت نشده است، وجود دانش و علم ترجمه بوده است.

علم ترجمه که خود مقوله ای شناخته شده در جهان امروز است، بر پایه ادبیات هر ملتی استوار گردیده؛ اما ترجمه علوم مختلف نیازمند وجود تخصصی دیگر در کنار دامنه لغات ادبیات در ترجمه می باشد.
اگر پیشرفت دنیای امروز را دقیق واکاوی نماییم، آن را مدیون سرعت تبادل اطلاعات می دانیم.

آنچه در گذشته در ترقی علوم رخ می داد چهل بار خواندن کتب بود که نتیجه ای هم حاصل نمیشد مگر آنگه که اغراض آن کتاب به دست دانشمند و محقق می رسید. بی شک رشد جهان امروز مرهون کوتاه شدن زمان انتقال مفاهیم دانش توسط علم ترجمه است.

بطوریکه دانشمندان هر ملت با چند ساعت اختلاف از کشف و وجود یک رخداد علمی در یک ملتی متفاوت آگاه میشوند. اما چرایی در وجود ترجمه متون پزشکی نه تنها مربوط به استفاده واژگان چند زبانی در علم پزشکی است، بلکه ارج نهادن به زمان کاری پزشکان و دانشمندان علوم پزشکی است.

 

محدودیت ظرف زمان فرد انسان، این اجازه را به او نمیدهد که بدون استراحت خود را وقف ترجمه کند و از باقی امور باز ماند.

مخصوصا در جوامع پزشکی که زمان برای نجات جان بیماران و مبارزه با بیماری ها حیاتی می باشد. امروزه دانشمندان دنیا به وسیله مترجمین متخصص به یاری هم می آیند تا اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند و از تحقیقات یکدیگر با خبر گردند.لطفا مطلب آشنایی با ترجمه تخصصی رشته پزشکی را نیز مطالعه کنید

دنیای تکنولوژیک پزشکی چنان سرعتی دارد که حتی یک پزشک متخصص به خود اجازه نمی دهد کاتولوگ یک دستگاه آزمایشگاهی را به صرف وقت و عدم توجه به مقوله جان بشر، به تنهایی ترجمه نماید.

 

حتی محققان پزشکی و دانشجویان که دنبال منابع و مقالات مختلف متون پزشکی هستند، نمی توانند زمان اندک خود را صرف ترجمه متون سنگین و چند زبانه پزشکی نمایند؛ چرا که از سرعت پیشرفت دنیای پزشکی عقب می مانند. دنیایی که هر لحظه در حال تکامل و پیچیدگی است و علومی که باید جان انسانهای نیازمند را نجات بدهد.

نوشتهٔ پیشین
دانلود ترجمه چکی به فارسی دریافت ویزا
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی رشته زبان اوکراینی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست