ترجمه زبان ترکمنی - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه زبان ترکمنی در دارالترجمه رسمی ترکمنی

ترجمه زبان ترکمنی

ترجمه زبان ترکمنی در دارالترجمه رسمی ترکمنی

ترجمه زبان ترکمنی

ترجمه زبان ترکمنی

ترجمه زبان ترکمنی در این مرکز با دقت بسیار بالا انجام خواهد لذا از کیفیت ترجمه خود اطمینان خاطر داشته باشید .

خدمات متنوعی را می توانید از دارالترجمه رسمی زبان ترکمنی پارسیس درخواست بکنید  که می توانیم به پاره ای از آنها در ذیل اشاره بکنیم .

  • ترجمه شفاهی و همزمان ترکمنی در کشورهای مختلف دنیا
  • ترجمه متون زبان ترکمن به زبان فارسی
  • ترجمه متون زبان فارسی به زبان تر کمنی
  • ترجمه متون انگلیسی به زبان ترکمنی
  • حروف چینی ترکمنی
  • ترجمه وبسایت ترکمنی
  • ترجمه شفاهی زبان ترکمنی
  • ترجمه همزمان زبان ترکمنی
  • ترجمه تلفنی زبان ترکمنی
  • ترجمه نرم افزار ترکمنی
  • ترجمه فیلم ترکمنی
  • ترجمه فایل صوتی زبان ترکمنی
  • سرچ و تحقیق اینترنتی به زبان ترکمنی
  • پیاده سازی فایل صوتی و تصویری زبان ترکمنی

هر گونه درخواستی در خصوص زبان ترکمنی دارید می توانید از طریق سفارش ترجمه زبان ترکمنی برای ما ارسال بکنید تیم پارسیس در کمترین زمان در خواست شما را پاسخ خواهند داد و هزینه و زمان تحویل خدمات مورد نظر را به شما اعلام خواهند نمود.

آشنایی بیشتر با ترکمن

ترکمنی ها  متعلق به شاخه های ترک زبان خانواده آلتایی هستند. این در گروه جنوب ترکیه و آذربایجان قرار دارند. به نقل از اتنولوگ ، ترکمنستان، یک جمهوری تشکیل شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق، 3.4 میلیون ترکمن زبان دارد. علاوه بر این، 0.5 میلیون ترکمن زبان در افغانستان و 2 میلیون در ایران وجود دارد. همچنین جوامع کوچکی از ترکمن زبانان در عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان نیز وجود دارد.

ترک زبانان در قرن پنجم تا ششم میلادی به مناطق جنوب غربی آسیای مرکزی مهاجرت کردند. بزرگترین مهاجرت در قرن 10 میلادی رخ داد که قبایل اوغوز از مغولستان به منطقه بین کوه های اورال و دریای آرال مهاجرت کردند. در آن زمان اصلاح ترکمنی برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. با وجود برخی از تقسیمات منطقه ای ، این قبایل در نهایت خود را مستقل در نظر گرفتند. جمهوری سوسیالیستی شوروی ترکمنستان در سال 1924 تأسیس شد. پس از فروپاشی شوروی، این کشور در سال 1990 به طور مستقل به جمهوری ترکمنستان تبدیل شد.

ترکمنی در میان روسیه، در سال 1990، زبان ملی جمهوری مستقل ترکمنستان بوده است. بیش از 90 درصد از جمعیت ترکمنستان زبان مادری خود را ترکمن می دانند، در حالی که 50 درصد از آنها در دو کشور ترکمنی و روسی صحبت می کنند. در کنار زبان روسی، اخیرا زبان انگلیسی نیز در دولت و در شرایط رسمی استفاده می شود. این شرایط در  مدارس ابتدایی و متوسطه نیز حاکم است. تلاش هایی برای استفاده از زبان ترکمن به عنوان یک ابزار آموزشی در موسسات آموزش عالی وجود دارد. زبان ترکمنی در رادیو و تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. تعدادی روزنامه، مجله و کتاب نیز در این زبان وجود دارد. اخیرا، زبان انگلیسی به برنامه درسی اضافه شده است، و اکنون به عنوان زبان سوم کشور ترکمنستان به شمار می رود.

آموزش زبان ترکمنی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه زبان ترکمنی را به شما معرفی کنیم تا پایه ریزی اصلی و اساسی آموزش زبان ترکمنی را پی ببرید با ماه همراه باشد

نوین ترین زبان ترکمنی امروزی در دوره شوروی سابق شکل گرفت , زبان ترکمنی بر اساس زبان گویشی است که توسط اعضای قبلیه Ahal  که در کشور ترکمنستان زندگی میکردند نوشته شده است قبل از سال 1917 فروشگاه های مواد غذایی ترکمن ها پر بود از زبان ادبی کلاسیک آسیای مرکزی به نام چگاتای که به صورت عربی نوشته شده بود اما پس از آن اصلاحات زیادی در خط نوشته زبان ترکمنی در حدود سالی های 1922 تا 1925 به منظور تطبیق ان با تلفظ زبان ترکمنی انجام گرفت .

خطوط نوشتاری استاندارد زبان ترکمنی در دوره 1928 تا 1940 باز میگردد زمانی که با الفبای لاتین نوشته می شد و فرمولاسیون تغییر در زبان ترکمنی کامل شد ؛ به طوریکه در اولین کنگره زبانشناسی ترکمنستان در سال 1936 به عنوان زبان استانداد تایید شد .

در حدود سال 1939 به بعد این اصلاحات ادامه یافت به گونه ای که از لاتین به الفبای سیرلیک منتقل شد و در سال 1993 دولت ترکمنستان تصمیم گرفت که زبان استانداد را مجددا به زبان نوشتاری لاتین تغییر دهد .

اگر علاقه مند به آموزش و یادگیری زبان ترکمنی به صورت خلاصه هستید با ما همراه باشید

نکته : ترکمن ها نه تنها در ترکمنستان بلکه در افغانستان و حتی در ایران صحبت می کنند، جایی که ترکمن ها اقلیت قومی مهم هستند. اما باید یادآوری کرد که نگارش های مختلف در این کشورها مورد استفاده قرار می گیرند: افرادی که در ترکمنستان زندگی می کنند، همانطور که در بالا ذکر شد،از یک الفبای لاتین اصلاح شده بهره می برند ، در حالی که در ایران و افغانستان از خطوط نگارش  عربی استفاده می شود.

الفبای سیرلیک در زبان ترکمنی

همانطور که در مورد تغییرات زبان ترکمنی در بالا توضیح دادیم نمونه تصویری از الفبای سیرلیک زبان ترکمنی را برای شما منتشر میکنیم

الفبای سیرلیک ترکمنی

الفبای سیرلیک ترکمنی

الفبای لاتین ترکمنی

الفبای لاتین ترکمنی

الفبای لاتین ترکمنی

ما در این بخش از آموزش نیز یک نمونه پادکست صوتی ترکمنی را از نمونه جمله های بالا منتشر کردیم که شنیدن آن خالی از لطف نیست

یک نمونه آموزش کامل از یادگیری زبان ترکمنی را میتوانید از طریق فایل pdf  زیر دانلود کنید

دانلود آموزش کامل زبان ترکمنی 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه زبان مراتی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه زبان صربی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست