ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون

ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون

ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون به‌عنوان یک کارت که حاوی اطلاعات واکسن‌هایی است که توسط پزشک مربوطه به بدن فرد تزریق می‌شود این خدمات با تأییدات کامل در دارالترجمه رسمی انجام می‌شود. اهمیت داشتن کارت واکسیناسیون در عصر امروزه که بسیاری از بیماری‌ها و ویروس‌های خطرناک جان انسان‌ها را تهدید می‌کند بسیار ضروری است. واکسینه شدن افراد علاوه بر اهمیت آن در جلوگیری از بیماری باعث افزایش سطح ایمنی بدن در سنین مختلف شده و از طریق آن پادتن ویروس‌ها و بیماری‌ها در بدن ساخته می‌شود تا به‌محض ورود ویروس سیستم ایمنی بدن به‌صورت طبیعی با آن مبارزه کند.

تاکنون طبق آماری که انستیتو پاستور ایران منتشر کرده برای بیش از 20 بیماری، واکسن آن تهیه شده که برخی به‌صورت عمومی به افراد منتقل می‌شوند و برخی نیز در شرایط خاص تزریق خواهد شد. اگر قصد مسافرت و یا مهاجرت به یک کشور خارجی را دارید ارائه مدارک معتبر پزشکی در شرایط خاص ممکن است از طریق سفارت درخواست شود؛ بنابراین در صورتی که نیاز به ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون به همراه تأییدات کامل را دارید می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت و یا بخش گفتگوی آنلاین درخواست خود را ارسال نمایید.

ترجمه کارت واکسیناسیون در دارالترجمه

در دپارتمان ترجمه پارسیس توسط مترجمان رسمی تمامی مدارک معتبر شما از جمله اسناد پزشکی به‌صورت رسمی ترجمه می‌شود. کارت واکسیناسیون هم بنا به برخی شرایط در کنار مدارک پزشکی شما ممکن است نیاز به ترجمه قانونی و معتبر داشته باشد. از طریق ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون متقاضیانی که قصد سفر به یک کشور پرجمعیت خارجی را دارند می‌توانند اثبات کنند که قبلاً این واکسن به بدن آنها در کشور مبدأ تزریق شده است.

اما مهم‌ترین نکته اینجا است که بایستی از شرایط قانونی تزریق واکسن از کشور مقصد اطلاعات جامعی کسب کنید زیرا در موارد نادر پیش می‌آید که کشور خارجی واکسن‌های داخل کشور مبدأ را قبول ندارند بنابراین بایستی تنها در همان کشور خارجی تزریق واکسن صورت گیرد.
اما در صورتی کلی چه کسانی نیاز به ترجمه کارت واکسن دارند؟ اگر به‌عنوان یک محقق و یا دانشجو قصد دریافت ویزای تحصیلی و یا مهاجرتی را به کشورهای مختلف جهان دارید. ارائه ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون و ترجمه برخی مدارک پزشکی الزامی است.

اگر بخواهیم یک مثال واضح بزنیم تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید فرض کنید قصد سفر و یا مهاجرت به آمریکا را دارید بنابراین طبق قوانین این کشور برای صدور ویزا نیاز به تأیید مدارک پزشکی از جمله کارت واکسیناسیون خواهد بود. دانشجویانی که از طریق بورسیه تحصیلی می‌خواهند در یک دانشگاه خارجی معتبر ثبت‌نام کنند باید ترجمه این مدارک را به دانشگاه مقصد ارائه دهند و اما در برخی شرایط اگر کسی نیاز به تحت پوشش بیمه‌ای در کشور مقصد را دارد بایستی این کارت را که حاوی اطلاعات بهداشتی است ترجمه کرده و به اداره بیمه ارائه کند.

ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون به انگلیسی

در معنای لغوی کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی Vaccination card نامیده می‌شود اما منظور ما اینجا یک ترجمه انگلیسی توسط مترجم رسمی انگلیسی خواهد بود. لازم به ذکر است این خدمات در دارالترجمه انگلیسی ما انجام می‌شود. لازم است بدانیم رونوشت برابر اصل گواهی صادر شده از طریق مؤسسه بین‌المللی انستیتو پاستور ایران به زبان انگلیسی قابلیت ترجمه قانونی به همراه تأییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه را دارا است.

هزینه ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون تا سه نوع واکسن

قیمت ترجمه کارت واکسیناسیون به انگلیسی و به‌صورت رسمی دقیقاً طبق نرخ‌نامه مصوب اداره امور مترجمان برابر با 30000 تومان خواهد بود. لازم به ذکر است در صورتی که نیاز به ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون به سایر زبان‌ها از جمله روسی، چینی، ترکی، آلمانی و غیره را دارید این خدمات انجام شده و طبق تعرفه مترجمان رسمی خواهد بود.

بیشتر بدانید: آشنایی با خدمات ترجمه رسمی در دارالترجمه

نمونه ترجمه انگلیسی کارت واکسیناسیون

ما در این مطلب یک نمونه از کارت واکسیناسیون را به‌صورت رایگان به انگلیسی ترجمه کرده و منتشر کرده‌ایم. لازم به ذکر است این تنها نمونه از ترجمه بوده و هیچ ارزش قانونی نخواهد شد. دلیل انتشار نیز تنها آشنایی برخی افراد از جمله مترجمان کارآموز بوده تا با برخی اصطلاحات آشنا شوند.

جمع‌بندی

اگر بخواهیم بدانیم که چه کسانی نیاز به ترجمه رسمی کارت واکسیناسیون دارند به‌طورکلی خواهیم گفت افرادی که به‌عنوان دانشجو می‌خواهند در یک دانشگاه خارجی ثبت‌نام کنند و نیاز به ویزای تحصیلی دارد. متقاضیانی که می‌خواهند در یک کشور مقصد تحت پوشش بیمه‌ای در آیند و یا گردشگرانی که به هر دلیل قصد سفر به یک کشور پرجمعیت را داشته بایستی با انجام واکسیناسیون و ارائه کارت واکسیناسیون به نهاد مربوطه تزریق و پیشگیری از بیماری‌های شایع در کشور مقصد را اثبات کنند.

توصیه می‌شود قبل از انجام این اقدامات حتماً لیست واکسن‌های توصیه شده برای هر کشور را از طریق سایت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیگیری نمایید. در انتها بایستی بدانید اصل کارت واکسیناسیون که به تأیید سازمان نظام‌پزشکی رسیده است به طور کامل و بدون دردسر قابلیت ترجمه رسمی را به همراه تأییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه را دارا است.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه گواهی حصر وراثت
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی ارزیابی املاک

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست