اخذ ویزای عمان برای ایرانیان – مدارک لازم و شرایط - دارالترجمه رسمی پارسیس
اخذ ویزای عمان برای ایرانیان

اخذ ویزای عمان برای ایرانیان – مدارک لازم و شرایط

هموطنان عزیزی که قصد سفر به کشور عمان را دارند بایستی بدانند اگر کمتر از 2 هفته می‌خواهند در کشور عمان باشند نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت. اخذ ویزای عمان برای ایرانیان از سالهای گذشته بسیار آسان شده و ایران به جمع 103 کشور بدون ویزای عمان برای سفر کوتاه‌مدت پیوسته است؛ اما درصورتی‌که قصد مهاجرت طولانی‌مدت از طریق تحصیل و یا کار و یا اقامت کوتاه‌مدت چون گشت‌وگذارهای توریستی و تفریحی را دارید بایستی اقدام به دریافت ویزای عمان نمایید. ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس شما را با انواع ویزای عمان، مدارک لازم و شرایط اخذ آن آشنا خواهیم کرد لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با کشور عمان

کشور عمان یک کشور پادشاهی است که با 3 کشور امارات، عربستان و یمن مرز زمینی داشته و با کشور ایران مرز آبی دارد.

آشنایی مختصر با کشور عمان

کشور عمان امروزه به‌عنوان یک کشور پادشاهی بوده که ازلحاظ اقتصادی در سال‌های اخیر رشد بسیار نموده است. دین مردم کشور عمان اسلام است و در حال حاضر طبق آخرین سرشماری جمعیتی حدود 5 میلیون نفر در کشور عمان زندگی می‌کنند. اقتصاد اصلی عمان در حوزه خلیج‌فارس نفت می‌باشد هرچند برخی فعالیت‌ها ازجمله ماهیگیری و کشاورزی نیز در آن رواج خواهد داشت.

جالب است بدانید امروزه تقریباً بیش از 25 درصد از جمعیت کشور عمان را مهاجران خارجی تشکیل داده‌اند و این نشان‌دهنده وضعیت معیشتی بسیار خوب این کشور خواهد بود. کشور عمان با 3 کشور امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن مرز زمینی داشته و با کشور ایران نیز از طریق دریای عمان مرز آبی دارد. همچنین زبان رسمی مردم کشور عمان عربی خواهد بود.


بیشتر بدانید: آشنایی با زبان عربی مدرن


انواع ویزای عمان

ویزای عمان مانند سایر ویزاها دارای انواع مختلفی از جمله ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای دانشحویی و غیره خواهد بود.

آشنایی با انواع ویزای کشور عمان

کشور عمان نیز مانند سایر کشورهای جهان برای ورود مهاجران خارجی قوانین ویژه ای را وضع نموده است. این کشور دارای انواع ویزاهای مختلف بوده که بر اساس نوع درخواست متقاضیان متفاوت خواهد بود؛ اما در حالت کلی اخذ ویزای عمان برای ایرانیان نیز قوانین خاص خود را دارد. برخی از این ویزاها شامل ویزای توریستی عمان، ویزای کار عمان، ویزای اکسپرس، ویزای اقامت سرمایه‌گذاری، ویزای دانشجویی یا تحصیلی و یا حتی ویزای پیوستن به خانواده خواهد بود. در حالت کلی برای گرفتن آن ها معمولاً دفاتر مهاجرتی مجوز لازم را کسب کرده و می‌توانند بر اساس هر نوع ویزا مدارک لازم از متقاضی را اخذ نمایند.

اخذ ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی به‌صورت کلی برای هر کشور به‌عنوان یکی از پر تقاضاترین نوع ویزاها است. اخذ ویزای عمان برای ایرانیان به جهت گردشگری توسط آژانس‌های مهاجرتی انجام خواهد شد. دلیل اصلی اینکه ویزاهای توریستی متقاضیان بسیاری دارند این است که افراد به دلیل حس ماجراجویی دوست دارند با اماکن فرهنگی و تفریحی که در کشورهای خارجی وجود دارند آشنا شده و به گشت‌وگذار بپردازند. ویزای توریستی عمان نیز محبوبیت بی‌شماری نسبت به دیگر ویزاهای این کشور خواهد داشت.

مدت‌زمان اعتبار ویزای توریستی عمان 30 روز بوده و معمولاً می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی و یا حتی از طریق دعوت‌نامه مقیم عمان این ویزا را دریافت کنید. ویزای توریستی عمان به 2 شکل قابل‌ارائه است یکی از طریق مرز زمینی و دیگری مرز هوایی خواهد بود.
همچنین می‌توانید از طریق سایت Evisa در کشور عمان آن را به‌صورت الکترونیکی دریافت کرده و وارد خاک این کشور شوید البته بایستی مدارک لازم برای ویزای الکترونیکی عمان را آماده نمایید.

اخذ ویزای کاری عمان

اما یکی دیگر از راه‌های اخذ ویزای عمان برای ایرانیان، ویزای کاری عمان خواهد بود. این نوع Visa هنگامی قابل دریافت می‌باشد که شما قانونی از سمت یک کارفرمای عمانی دعوت‌نامه شغلی دریافت کنید؛ بنابراین اگر به‌عنوان نیروی کار در عمان استخدام‌شده‌اید می‌توانید فرآیند اخذ ویزای کار عمان را طی کنید. مدت‌زمان ویزای کار این کشور حدوداً 2 سال خواهد بود و معمولاً برای افراد در بازه سنی مجاز 21 سال تا 60 سال صادر خواهد شد. جالب است بدانید که تمدید این ویزا نیز قبل از تاریخ انقضای آن قابل انجام خواهد بود.

نکته: درصورتی‌که نیاز به مترجم شفاهی عربی برای شرکت در جلسات بین‌المللی در کشور عمان و یا حتی عقد قرارداد با شرکای عمانی را دارید لازم به ذکر است این خدمات توسط دارالترجمه رسمی ما انجام خواهد شد.

اخذ ویزای اکسپرس عمان

ویزای اکسپرس نوعی از ویزا بوده که برای افراد تاجر و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور عمان رادارند مناسب خواهد بود. این ویزای صرفاً برای ورود به سمینارها و همایش‌های تجاری صادر می‌گردد که مدت‌زمان آن نیز حدوداً 3 هفته خواهد بود. ویزای اکسپرس عمان به‌عنوان ویزای کوتاه‌مدت شناخته می‌شود که قابل تمدید نخواهد بود.

اخذ ویزای اقامت عمان از طریق سرمایه‌گذاری

کشور عمان دو برنامه اقامت بلندمدت برای متقاضیانی دارد که می‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری ویزای خود را دریافت کنند. اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در کشور عمان از طریق خرید انواع ملک در منطقه سلطان‌نشین، سرمایه‌گذاری تجاری، سپرده بانکی بلندمدت هم به مدت 5 سال و هم به مدت 10 سال امکان‌پذیر است و بنا به برخی شرایط قابل تمدید خواهد بود.

  • شرط اول اخذ ویزای عمان برای ایرانیان: ثبت شرکت با مسئولیت محدود، اوراق قرضه، خرید ملک به ارزش 500 هزار ریال عمان یا تأمین شرکت با 50 نفر پرسنل که اعتبار ویزا با این شرایط 10 سال خواهد بود.
  • شرط دوم: خرید ملک به ارزش 250 هزار ریال عمان، سرمایه‌گذاری حداقلی به همان مبلغ و ثبت شرکت با مسئولیت محدود که اعتبار این ویزای دریافتی نیز 5 سال خواهد بود.

ویزای دانشجویی عمان (ویزای تحصیلی)

ویزای دانشجویی همان‌طور که از نام آن مشخص است مناسب دانشجویانی خواهند بود که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور عمان را خواهند داشت. این متقاضیان می‌توانند از طریق تحصیل در این کشور ویزای دانشجویی عمان را دریافت کنند. اعتبار ویزای دانشجویی عمان حدوداً 1 تا 3 سال خواهد بود همچنین ویزای تحصیلی عمان امکان تمدید داشته و تا زمان تحصیل شما فعال خواهد بود. دانشجویان می‌توانند برای تمدید Visa از دانشگاه مربوطه نامه دریافت کنند.

ازجمله مزایای دریافت ویزای عمان برای ایرانیان از طریق تحصیل شامل موارد زیر است:

  • تحصیل رایگان و دریافت بورسیه
  • تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی
  • امکان دریافت جواز کار
  • امکان زندگی در حین تحصیل

بهترین دانشگاه‌های عمان برای تحصیل شامل:

  • دانشگاه سلطان قابوس
  • دانشگاه مسقط
  • دانشگاه فناوری و علوم کاربردی
  • دانشگاه نیزوا
  • دانشگاه سوهار

ویزای پیوستن به خانواده

اما یکی دیگر از روش‌های اخذ ویزای عمان برای ایرانیان، ویزای همراه یا همان خانواده خواهد بود. طبق قوانین مهاجرتی در این کشور تمامی کسانی که از طریق ویزای تحصیلی و یا کاری وارد خاک این کشور شده‌اند می‌توانند بستگان درجه 1 خود را مانند همسر و فرزندان خود را از طریق ویزا به عمان بیاورند. این افراد بایستی ابتدا اقدام به نگارش درخواست خود به سفارت کنند و همچنین اعتبار این ویزا حدوداً 2 سال خواهد بود. ویزای همراه عمان برای فرزندان زیر 21 سال معتبر است و اگر فرزند شما در خاک عمان به سن بالای 21 سال برسد این ویزا منقضی خواهد شد.

معمولا برای دریافت ویزای عمان، اسکن گذرنامه، اسکن شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس دریافت خواهد شد.

آشنایی با مدارک لازم برای ویزای عمان

در حالت کلی چندین مدارک اصلی برای درخواست ویزای این کشور موردنیاز است که توسط دفاتر مهاجرتی از شما درخواست خواهد شد. این مدارک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اسکن باکیفیت از گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اسکن باکیفیت از مدرک هویتی شناسنامه
  • اسکن واضح از کارت ملی
  • دارا بودن یک قطعه عکس 3*4 با پس‌زمینه سفید بدون خط‌خوردگی
  • ارائه دعوت‌نامه از سمت کفیل در صورت موجود بودن

صدور ویزای الکترونیکی عمان

همان‌طور که یکی از روش‌های دریافت ویزای این کشور را در ابتدای مقاله ذکر کردیم متقاضیان می‌توانند از طریق سایت evisa.rop.gov.om ویزای خود را در یک برگه چاپ کرده و به‌عنوان ویزای الکترونیکی دریافت کنند. معمولاً بر روی برگه چاپی ویزا اطلاعات کاملی از نوع ویزا، مشخصات متقاضی و همچنین مدت اعتبار ویزا درج‌شده است. مثلاً در بخش length of stay in oman مدت اعتبار ویزا درج می‌شود؛ بنابراین بایستی هنگام دریافت این برگه درصورتی‌که اشتباهی وجود دارد حتماً اصلاح شود زیرا در غیر این صورت با مشکل جدی هنگام ورود به خاک کشور عمان روبرو خواهید شد.

آدرس سفارت عمان در تهران

هرچند ممکن است برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه نکنید اما می‌توانید اطلاعات بیشتری از روند دریافت ویزا کسب کنید. آدرس حضوری سفارت عمان در بلوار آفریقا، کوچه تندیس پلاک 9 خواهد بود.
ایمیل رسمی
tehran@fm.gov.om

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مدارک ویزای فرانسه به همراه تاییدات کامل
نوشتهٔ بعدی
لیست بهترین دارالترجمه های اصفهان در سال 1403

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست