آشنایی با زبان عربی استاندارد مدرن و عبارات رایج - دارالترجمه رسمی پارسیس
آشنایی با زبان عربی استاندارد مدرن و عبارات رایج

آشنایی با زبان عربی استاندارد مدرن و عبارات رایج

یکی از شاخه‌های زبان عربی، زبان عربی مدرن می‌باشد. زبان عربی مدرن را با نام زبان عربی استاندارد مدرن یا همان MSA که مخفف کلمه انگلیسی Modern Standard Arabic می‌باشد شناخته خواهد شد. همه کشورهای عرب‌زبان که تقریباً چیزی حدود 27 کشور در جهان می‌باشند برای متون نوشتاری و مکالمات رسمی از این زبان استفاده می‌کنند. زبان عربی استاندارد به‌نوعی به‌عنوان یک پرستیژ زبان کشورهای عربی محسوب می‌شود که آن را به‌عنوان یک‌زبان مشترک پذیرفته‌اند. ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس شما را با زبان عربی مدرن آشنا خواهیم کرد. درصورتی‌که علاقه‌مند به آشنایی با این زبان هستید تا انتها با ما همراه باشید.

زبان عربی استاندارد مدرن چیست؟

این زبان امروزه به‌عنوان یک‌زبان رسمی در بین تمام کشورهای عرب‌زبان جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر این زبان به‌عنوان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است و در برخی کشورها ازجمله الجزایر، بحرین، چاد، جیبوتی، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، کرانه باختری فلسطین و غزه، قطر، سومالی، سودان، سوریه، تونس، موریتانی، امارات متحده عربی و یمن و برخی کشورهای دیگر صحبت خواهد شد. از زبان عربی مدرن در سخنرانی‌های رسمی مانند خطبه‌ها، پخش اخبار و سخنرانی‌ها و در تمامی نوشتارها و مکاتبات رسمی و حتی روزنامه‌ها استفاده خواهد شد.

نکته جالبی که اینجا وجود دارد این است که MSA که در سراسر کشورهای عرب‌زبان استفاده می‌شود تا حدودی متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال در کشور عربستان سعودی همه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به زبان MSA است. درحالی‌که در کشور مستعمره فرانسه ازجمله مراکش تمایل مداوم به استفاده از زبان فرانسوی در مناسبت‌های رسمی و نوشتاری وجود دارد.

عربی استاندارد مدرن

زبان عربی استاندارد مدرن و آشنایی با کلمات رایج

ریشه زبان عربی استاندارد مدرن از کجا می‌باشد؟

به‌صورت کلی زبان عربی مدرن از زبان عربی کلاسیک گرفته‌شده است. عربی کلاسیک یا همان عربی قرآنی بیشتر در ادبیات و نوشتار دینی کاربرد دارد. از طرفی بسیاری از عرب‌زبانان که به مطالعه علوم دینی و قرآن مشغول هستند به‌خوبی زبان عربی استاندارد را می‌دانند. زبان عربی مدرن به‌عنوان یک نسخه ساده‌شده از عربی کلاسیک است؛ اما تفاوتی که دارد این است که در زبان MSA زبان‌های خارجی بسیار نفوذ کرده است تا به‌نوعی با نیازهای مدرنیته همگام باشد.

20 کلمه و عبارات رایج زبان عربی استاندارد مدرن

ازآنجایی‌که بد نیست بدانید عربی استاندارد مدرن در سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا به‌عنوان زبان رسمی در تمامی کشورهای عربی محسوب می‌شود اما هر کشوری گویش عربی منحصربه‌فرد خود را دارد. ما در یک جدول زیر 20 نمونه از اصطلاحات پرکاربرد زبان عربی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

ترجمه به زبان عربیترجمه به زبان انگلیسی
Sabaah alkhayr – صباح الخيرGood morning
Masaa’ alkhayr – مساء الخيرGood evening
Tusbih äalaa khayr – تصبح على خيرGood night
Kayfa Haluk? – كيف حالك؟How are you?
Anaa bikhayr shukran – أنا بخير شكراI’m fine, thank you
Ana saeid jiddaan bilaqayik –
انا سعيد جدا بلقائك
I am very glad to meet you
Maa ismuk? – ما اسمك؟What is your name?
Ismii Joseph – اسمي يوسفMy name is Joseph
Shukran – شكراThank you
Min fadlik – من فضلكPlease
Aläafw – عفواExcuse me
Ealaa alrahab w alsiea –
على الرحب و السعة
You’re welcome
Ana asif – أنا آسفI’m sorry
Anaa laa afham – أنا لا أفهمI don’t understand
Anaa afham tamaaman –
وأنا أفهم تماما
I understand perfectly
Madhaa qalt? – ماذا قلت؟What did you say?
Hal yumkinuk attaHadduth bibuT’
هل يمكنك التحدث ببطء؟
Can you speak more slowly?
Hal tatakalam al’ingiliiziyya? –
هل تتكلم الإنجليزية؟
Do you speak English?
Naäam – نعمYes
Laa – لاNo
جدول برخی کلمات و اصطلاحات پرکاربرد زبان عربی استاندارد مدرن

ظهور عربی استاندارد مدرن از چه تاریخی بود؟

از سال 1798 میلادی تا سال 1801 هم‌زمان با لشگرکشی ناپلئون بناپارت به کشورهای مصر و سپس سوریه عموماً نقطه ظهور و پیدایش عربی مدرن شکل گرفت. آن زمان بود که بین فرهنگ غربی و فرهنگ عرب ارتباطات دوجانبه‌ای رخ دارد. ناپلئون با تأسیس اولین چاپخانه عربی در سال 1798 در مصر به گسترش این فرهنگ کمک کرد؛ اما پس از سال‌های 1801 محمد علی پاشا والی مصر در سال 1809 دانشجویان زیادی را برای تحصیل در علوم نظامی به کشورهایی چون ایتالیا، فرانسه و انگلیسی فرستاد. پس‌ازآن در چاپخانه مصر روزنامه‌های بسیاری بانام‌های مختلفی چون الوقائع المصریه، الاهرام و المقطم به‌صورت دوزبانه منتشر شد.

چرا ترجمه زبان عربی استاندارد مدرن اهمیت دارد؟

اگر نیاز به ترجمه عربی دارید بد نیست بدانید در دارالترجمه رسمی ما ترجمه زبان عربی استاندارد مدرن پیشنهاد می‌شود؛ زیرا به‌عنوان یک‌زبان استاندارد در کشورهای عربی خواهد بود. درصورتی‌که در خصوص ترجمه این زبان سؤالی دارید لازم به ذکر است دپارتمان عربی پارسیس برای کمک و راهنمایی به شما عزیزان همواره فعال خواهد بود.

نوشتهٔ پیشین
مروری بر تاریخچه پیدایش زبان عربی در جهان
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با عربی کلاسیک قرآنی و تاریخچه آن

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست