هزینه زندگی در امریکا - دارالترجمه رسمی پارسیس

هزینه زندگی در امریکا

۱٫نظام آموزشی

تحصیلات پیش دانشگاهی: تحصیلات ابتدایی در کشور آمریکا از شش سالگی آغاز می شود و در مجموع تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی دوازده سال است که در پایان به دانش آموزان مدرک دیپلم دبیرستان داده می شود.

تحصیلات دانشگاهی:برای ورود به دانشگاه های کشور آمریکا داشتن دیپلم دبیرستان الزامی است، درضمن نتایج امتحان عمومی که هر سال از دارندگان دیپلم به عمل می آید جزو شرایط ورود به دانشگاه هاست. البته دانشجویان خارجی باید از آزمون زبان انگلیسی TOEFLنمره مناسبی بگیرند . دانشگاه ها در آمریکا متمرکز هستند و مدارک را خودشان صادر می کنند. نظام آموزشی در کلیه مراکز آموزش عالی آمریکا نظام واحدی است.

دوره های تحصیلی:

دوره کاردانی:

شامل دو سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان از کالج های دو ساله یا پس از گذراندن دو سال تحصیل از یک دوره چهار ساله دانشگاهی است.

دوره کارشناسی:

 شامل چهارسال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان می باشد.

دوره کارشناسی ارشد:

 شامل دو سال تحصیل تمام وقت است. برای ورود به این دوره دارا بودن مدرک کارشناسی با ارائه نتایج ورودی مانند GRE، شرط معدل و معرفی استادان الزامی است. در بیشتر دانشگاه ها این دوره همراه با ارائه پایان نامه علمی است.البته گذراندن این دوره با تعداد بیشتر واحد نیز میسر است.

Engineer Degree&Specialist: این نوع مدارک به صورت مستقل بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در بعضی از رشته ها ارائه می شود.

دکترا:

 برای ورود به این دوره معمولا دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. برای دوره دکترا در آمریکا دانشجو باید دروس تعیین شده، امتحان جامع، پایان نامه تحصیلی و دفاع شفاهی را با موفقیت بگذراند. طول متوسط دوره دکترا در دانشگاه های آمریکا چهار سال است. مدارک دکترا گاهی مستقیمأ بعد از دوره کارشناسی و بدون گذراندن دوره کارشناسی ارشد داده می شود.

۲٫زبان مراکز آموزشی و دانشگاهی:

زبان تحصیل و تحقیق در دانشگاه های آمریکا انگلیسی است.

۳٫هزینه تحصیل:

هزینه تحصیل در آمریکا کاملا متغیر است و بستگی به رشته، مقطع و حتی ایالتی که در آن تحصیل می کنید دارد. ولی بطور میانگین می توان آن را سالانه بین ۲۰ تا ۳۵ هزار دلار برآورد کرد.

۴٫هزینه زندگی:

– کسانی که از خوابگاه استفاده می کنند

– کسانی که به طور شخصی محلی برای اقامت اجاره می کنند

هزینه زندگی در آمریکا شامل خوابگاه، خوارک، رفت و آمد و غیره را می توان ماهیانه ۱۰۰۰ دلار برآورد کرد.

۵٫ بیمه تحصیلی و درمانی:

همه دانشجویان در طی تحصیل خود ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند. از آنجایی که هزینه های پزشکی در آمریکا بسیار بالاست، بیمه درمانی توصیه می شود. ارزانترین نوع بیمه سالیانه حدود ۴۵۰ دلار است. شایان ذکر است برخی کمک هزینه های تحصیلی، بیمه درمانی را نیز پوشش می دهد.

۶٫دریافت ویزا جهت  اولیاء دانشجو:

دریافت ویزا برای اولیاء دانشجو بستگی به شرایط سفارت در آن زمان و همچنین نظر مسئولی که پرونده را بررسی می کند متفاوت است، بنابراین با این وصف شرایط اولیای دانشجو برای اخذ ویزا مهم است، این افراد باید مدارکی ارائه دهند که بیانگر بازگشت آنان به ایران باشد.

۷٫ آب و هوا:

– خاک اصلی: آب و هوای آن در مناطق متخلف متغیر و متضاد است، برای مثال آب و هوا در ایالت میشیگان با کالیفرنیا کاملا متفاوت است. در میشیگان بسیار سرد و برفی و در کالیفرنیا متعادل و دلچسب است.

– جزایر هاوایی: آب و هوای آن گرم، مرطوب و پر باران است.

– ایالت آلاسکا: آب و هوای سرد و خشک دارد.

نوشتهٔ پیشین
هزینه زندگی در کانادا
نوشتهٔ بعدی
هزینه زندگی در هندوستان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست