آشنایی با انواع مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی - دارالترجمه رسمی پارسیس
آشنایی با انواع مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی

آشنایی با انواع مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی

همان‌طور که میدانید امروزه بسیاری از افراد قصد ادامه تحصیل دریکی از معتبرترین مؤسسات آموزشی در خارج از کشور رادارند بنابراین بایستی به‌صورت قانونی و رسمی برخی از چک‌لیست مدارک خواسته‌شده خود را برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت کشور مقصد ارائه کنند. اکثر دانشجویان و دانش آموزان برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بین‌المللی پس از ارائه ترجمه رسمی انواع مدارک به سفارت وارد فاز نهایی اخذ ویزای تحصیلی خواهند شد. اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی دارید و تصمیم خود را برای ادامه تحصیلات دریکی از معتبرترین کشورهای جهان گرفته‌اید ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس درصدد هستیم تا شمارا با ویزای تحصیلی آشنا کرده و شرایط لازم و قانونی برای اخذ ویزای تحصیلی را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

منظور از ویزای تحصیلی چیست؟

یکی از مدارکی که به دانشجو و یا دانش‌آموز کمک می‌کند تا وضعیت تحصیلی خود را در یک کشور خارجی تکمیل کرده و به‌نوعی در کشور مقصد اقدام به ادامه تحصیل نماید ویزای تحصیلی خواهد بود. ویزای تحصیلی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مدارک ویزا بوده که توسط افسر پرونده سفارت کشور مقصد به متقاضی اعطا خواهد شد. دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی دارند بایستی طبق قانون مهاجرت کشور مقصد رفتار کنند؛ زیرا اگر به‌صورت غیرقانونی اقدام به هرگونه فعالیت در کشور مقصد نمایند به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی بوده و ورود او به خاک کشور بیگانه بدون اعتبار خواهد بود.

به‌صورت کلی قبل از مهاجرت به کشور خارجی به‌قصد تحصیل برخی موارد نیاز است تا به‌دقت بررسی شوند که به‌صورت خلاصه به شرح زیر خواهد بود؛ بنابراین اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی رادارید بایستی پس از اخذ پذیرش از کشور خارجی 3 مرحله ترجمه معتبر و رسمی انواع اسناد موردنیاز، ارائه به سفارت و گرفتن وقت سفارت برای مصاحبه را با موفقیت بگذرانید تا در صورت قبولی موفق به گرفتن ویزای تحصیلی شوید.

ترجمه مدارک ویزای تحصیلی

ترجمه مدارک ویزای تحصیلی

نکات مهم در هنگام اخذ ویزای تحصیلی

در ادامه به‌صورت موردی چند نکته مهم و کاربردی قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی را معرفی می‌کنیم که بایستی رعایت شوند.

  • تحقیق کامل در مورد کشور و دانشگاه موردنظر
  • اخذ پذیرش واقعی از سوی دانشگاه و یا موسسه خارجی
  • تهیه چک‌لیست مدارک موردنیاز برای ارائه به سفارت و ثبت‌نام در دانشگاه
  • ترجمه انواع اسناد و مدارک متقاضی به زبان بین‌المللی یا همان انگلیسی و یا هر زبان شاخص دیگر و دریافت مهر از مترجم رسمی
  • مراجعه به سفارت کشور مقصد برای اخذ ویزای تحصیلی
انواع مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی

انواع مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی

مدارک عمومی برای اخذ ویزای تحصیلی

قبل از اینکه به‌عنوان یک دانشجو به دنبال اخذ ویزای تحصیلی باشید بایستی بدانید ابتدا نیاز به اخذ پذیرش واقعی از یک دانشگاه معتبر خارجی رادارید. پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های معتبر جهان هرکدام دارای خصوصیات و شرایطی متفاوت است؛ بنابراین شما می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ویزای مهاجرتی خود را دریافت نمایید. در ادامه برخی از مدارک عمومی برای ترجمه و ارائه به افسر پرونده و مؤسسات خارجی خدمت شما معرفی خواهد شد.

  • ترجمه انواع مدارک تحصیلی ازجمله ترجمه رسمی مدارک دانشنامه و ریزنمرات تحصیلی
  • ارائه رزومه تحصیلی یا همان CV
  • توصیه‌نامه از دانشگاه محل تحصیل
  • ارائه متون واضح از هدف تحصیل
  • لینک مقالات ژورنال چاپ‌شده برای ارائه به مؤسسات و یا دانشگاه‌های خارجی

ارائه مدارک اختصاصی به سفارت برای ویزای تحصیلی

همچنین شما عزیزان برای دریافت ویزای تحصیلی بایستی حتی‌الامکان مدرک زیر را به‌عنوان مدارک اختصاصی ارائه کنید.

  • دارا بودن مدرک زبان ازجمله مدرک آیلتس و یا تافل

چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز به ترجمه خواهند داشت؟

اگر می‌خواهید اطلاعات جامعی را در مورد انواع مدارک موردنیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی دریافت کنید ما به‌صورت خلاصه چند مدارک از چک‌لیست ویزای تحصیلی برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

  • ارائه انواع مدارک هویتی و شناسایی
  • مدارک مالی
  • مدارک تحصیلی در تمامی مقاطع

در ادامه به معرفی هرکدام از این موارد به‌صورت خلاصه خواهیم پرداخت.

مدارک هویتی برای ویزای تحصیلی

لازم به ذکر است در اینجا منظور از مدارک هویتی همان مدارک شناسایی افراد متقاضی خواهد بود. مدارک هویتی و یا همان مدارک شناسایی هر فرد به‌صورت کلی می‌تواند شامل شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و یا حتی سند ازدواج باشد.

مدارک مالی برای ویزای تحصیلی

یکی دیگر از انواع مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه مدارک مالی ازجمله مدارک تمکن مالی و یا حتی آمار گردش حساب خواهد بود. همچنین ارائه برخی مدارک ازجمله سند ملکی، سند خودرو و حتی گردش‌های حساب در این دست قرار می‌گیرند.

ترجمه مدارک تحصیلی برای ویزای تحصیلی

لازم به ذکر است در اینجا نیز منظور ما از مدارک تحصیلی می‌توان به مدارک پیش‌دانشگاهی، کارنامه دوره ابتدایی، دانشنامه مقطع لیسانس و یا دکتری و یا حتی گواهی اشتغال به تحصیل اشاره کرد.

قبل از گرفتن ویزای تحصیلی چه اقداماتی لازم است؟

یکی از مهم‌ترین فرآیند برای گرفتن ویزای تحصیلی در هر کشوری این است که بایستی ابتدا فرد موردنظر از دانشگاه و یا موسسه موردنظر پذیرش دریافت کند. این پذیرش همان اجازه تحصیل بوده که توسط دانشگاه و یا موسسه معتبر خارجی به دانشجویان و یا دانش آموزان داده خواهد شد.

اگر دانشجو هستید و قصد پذیرش از دانشگاه موردنظر خود رادارید بایستی به این نکته دقت کنید که کدام دانشگاه و کدام رشته را انتخاب کرده‌اید تا بتوانید باعلاقه و با یک انتخاب آگاهانه زمان و هزینه خود را صرف کسب علم نمایید. برای مثال شما بایستی به این نکته دقت کنید که کشوری را انتخاب کنید که کاملاً با شرایط شما متناسب خواهد بود. از طرفی شما بایستی مدیریت بودجه نیز داشته باشید تا به‌نوعی در هزینه‌های تحصیلی خود صرفه‌جویی کنید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی تعهدنامه یا اقرارنامه
نوشتهٔ بعدی
4 راز اصلی در تقویت زبان انگلیسی به همراه نکات مهم

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست