مترجم همزمان انگلیسی - دارالترجمه رسمی پارسیس
مترجم همزمان انگلیسی

مترجم همزمان انگلیسی

مترجم همزمان انگلیسی

مترجم همزمان انگلیسی با تکیه بر مهارت تخصصی در ترجمه شفاهی قادر است تا با سرعت زبان مقصد را ترجمه کند , مترجم همزمان در حال که هنوز سخنران در زبان اصلی در حال صحبت است می بایت ترجمه دقیق را انجام دهد .

در ترجمه همزمان نیازی به توصیف و تفسیر زبان ها نیست , این به این معنی است که همه اتفاق ها در همان زمان رخ می دهند , مثلا اگر گفتگوی ریاست جمهوری از کانال 3 تلوزیون پخش شود , اینجا واژه پخش تنها یک اقدام است اما ممکن است هم زمان در سه کشور این تصاویر و گفتگو ها پخش شوند , بنابراین مترجم همزمان یک روش محبوب تفسیر است که متفاوت از تفسیر متوالی است .

مترجمین همزمان آنچه در زمان واقعی اتفاق می افتد و سخنرانی می شود را تبدیل به زبان ترجمه میکنند , در مکالمات مترجمین هیچ مکثی نباید باشد , زیرا اگر مکث وجود داشته باشد در کنفرانس ها و همایش های بزرگ اصلا مفید نیست .

 

به عنوان مثال، در سال 2016 طوفان گرمسیری،  در ناحیه کارائیب به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. در میامی، مترجمین همزمان در کنفرانس های مطبوعاتی برای انتقال اطلاعات ایمنی به عموم در زبان اشاره آمریکایی استفاده شدند. در این وضعیت، تفسیر متوالی ایده آل نیست، زیرا پیام مورد نیاز در زمان واقعی بدون تاخیر تحویل داده می شود.

در هنگام انتصابات همزمان، اغلب مترجمین به هدفون و سایر دستگاه ها مجهز هستند تا به آنها کمک کنند. هدفون ها مانع از سر و صدای زمینه و سایر عوامل محیطی می شوند که می توانند منحرف کننده باشند.

برای کنفرانس های بزرگ یا رویدادهایی مانند المپیک، این مترجمان یک میکروفون دارند تا پیام به یک گروه بزرگی از مردم در یک زمان  منتقل شود.

ترجمه همزمان برای مکالمات چهره به چهره ایده آل نیست.

برخی شرایط ترجمه همزمان انگلیسی

ترجمه متوالی انگلیسی به گونه است که مترجم همزمان انگلیسی بعد صحبت کردن شخص روبرو به زبان انگلیسی آن را به زبان  دیگری  مثلا فارسی چهره به چهر ترجمه میکند و یا گوش میکند و یادداشت برداری خواهد کرد . برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به بخش ترجمه شفاهی انگلیسی مراجعه نمایید )

یا زمانی که سخنران مکث میکند , مترجم بخشی از پیام را و یا کل پیام را به زبان مقصد ترجمه خواهد کرد .

در روش تفسیر همزمان , مترجم انگلیسی پیام را از زبان مقصد به سرعت ترجمه میکند , زیرا او این توانایی را دارد که آن زبان را به اصطلاح فرموله کند , این درحالی اتفاق می افتد که سخنران به طور مداوم در حال صحبت کردن خواهد بود .

در حالت ایده آل مترجم شفاهی انگلیسی برای ترجمه شفاهی ، در یک اتاقک در بسته نشسته و با یک میکروفن و هندزفری و مانیتور با دقت و وضوح هرچه تمام تر اقدام به ترجمه همزمان به زبان شنوندگان خواهد کرد .

نکته : تفسیر در ترجمه به معنای توقف و شروع است اما ترجمه همزمان مداوم می باشد

تفسیر متوالی در ترجمه همزمان

در تفسیر متوالی مترجم همزمان منتظر تکمیل زبان سخنران می ماند , این نوع تفسیر ریتم جلسه را از بین میبرد زیرا همین پیام دوباره در زبان دگیر ترجمه می شود , این ایده برای کسب و کارهای کوچک مناسب است و برای یک همایش بین المللی اصلا مناسب نیست .

 

همچنین این نوع تفسیر تقلید غلطی را به دنبال دارد، بنابراین نیاز به یک تیم از دو مترجم در هر زبان دارد

 

مترجمین همزمان این وظیفه را دارند که پردازش همزمان و حفظ کلمات سخنران زبان مبدا را گوش کرده و در کمتر از 5 ثانیه آن را به زبان دیگری ترجمه کند , هدف ترجمه همزمان، بازنویسی نیست بلکه ترجمه زبان است.

موارد استفاده از مترجم همزمان انگلیسی

ترجمه همزمان انگلیسی توسط مترجم انگلیسی برای جلسات بزرگ، کنفرانس ها یا نمایشگاه های تجاری بین المللی که به زبان جهانی سخن میگویند (این نوع تفسیر شبیه به تفسیر سازمان ملل متحد است) استفاده می شود. به طور معمول، در حالی که انجام همزمان ترجمه صورت می گیرد ، مترجم همزمان انگلیسی در یک اتاقک  با استفاده از هدفون صحبت می کند به یک میکروفون متصل است .

 

مترجمین همزمان باید قاطع باشند؛ به سادگی هیچ وقت امکان پذیر  نیست که مقادیر ترجمه های مختلف را محاسبه کنید یا فقط اصطلاح درست در زبان مقصد را به یاد بیاورید. هر تاخیری و  حتی چند کلمه (و احتمالا یک تفکر کامل) که سخنران می گوید می تواند از دست برود.

در طول ترجمه متوالی سخنران هر 1-5 دقیقه (معمولا در انتهای هر “پاراگراف” یا تفکر کامل) متوقف می شود و مترجم سپس اقدام به ارائه آنچه به زبان مقصد گفته می شود اقدام خواهد کرد

 

ترجمه متناوب ممکن است برای جلسات تجاری کوچکتر یا در دادگاه  ها  استفاده شود. این یک سبک عقب و جلو تفسیر است،

 

یک مهارت کلیدی در تفسیر متوالی  مبرهن است، زیرا چند نفر می توانند یک پاراگراف کامل را در یک جلسه بدون کمبود جزئیات  ذخیره و بازگو کنند.

مترجم همزمان انگلیسی میتوانند به عنوان اسکورت زبانی انگلیسی و یا گردشگران انگلیسی در کشور مقصد تقریبا به عنوان دستیار عمل کنند .

این مترجمان ممکن است با مشتریان به یک جلسه یا تعداد کمی از جلسات همراه باشند.

اما مفسران فقط مترجم نیستند آنها اغلب به عنوان ارتباطات کلیدی فرهنگی مسئولیت همه چیز را دارند از دستور غذا تا تعطیلات و معاملات چند میلیون دلاری .

تفسیر و ترجمه همزمان انگلیسی

تفسیر کلمات   انگلیسی شبیه به ترجمه همزمان  انگلیسی است، اما مترجم از هدست یا میکروفون استفاده نمی کند، بلکه مترجم نشسته در کنار فرد (یا گروهی از مردم)  می باشد که نیاز به تفسیر و نجوایی دارندو یا به تفسیر در زبان مقصد آرام صحبت می کنند. این شکل تفسیر صدای مترجم بسیار سخت تر است.

 

این اغلب برای جلسات تجاری استفاده می شود که فقط یک نفر نیاز به تفسیر دارد، یا برای مثال در دادگاه،

 

تفسیر تلفنی برنامه ریزی شده (OPI یا Over-the-Phone Interpretation) نیز می تواند همزمان یا متوالی باشد. این فرم تفسیر در طول یک قرار ملاقات معین انجام می شود که مترجم هر دو طرف را نمی بیند، اما تفسیر را از طریق تلفن اجرا می کند.

 

اگر شرکت کنندگان از یک تماس فقط برای شنیدن صدای مترجم باشند، تفسیر تلفنی می تواند در یک حالت همزمان انجام شود؛ در غیر این صورت تفسیر باید به صورت پیوسته انجام شود.

 

ترجمه همزمان تلفنی برای افراد یا سازمان هایی است که باید بلافاصله در سراسر موانع زبان ارتباط برقرار کنند. این فرم تفسیر زمانی انجام می شود که یک طرف سرویس را فراخوانی کند، جفت زبان مورد نظر را انتخاب می کند و به مترجم متصل می شود. سپس مترجم به خط می رود و گفتگو را تفسیر می کند.

 

ترجمه هم زمان تلفنی  تقاضای تقریبا اغلب مراکز تماس خدمات مشتری و شرکت ها، سازمان ها، داروخانه ها، موسسات پزشکی و قانونی که با زبان محدود زبان انگلیسی (LEP) ارتباط برقرار می کنند و نیاز به تفسیر بر اساس تقاضا دارند، استفاده می شود.

مترجم همزمان انگلیسی پارسیس در دارالترجمه انگلیسی ما فعالیت دارد شما میتوانید مزایای استفاده از این خدمات را در عرض چند دقیقه دریافت نمایید , با این حال به این نکته توجه نمایید که درخواست خود را برای تفسیر و ترجمه کاملا روشن بیان نمایید.

 

 

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مقاله ژورنال
نوشتهٔ بعدی
ترجمه آنلاین

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست