مترجم شفاهی هلندی - دارالترجمه رسمی پارسیس
Dutch Interpreter

مترجم شفاهی هلندی

مترجم شفاهی هلندی

مترجم شفاهی هلندی خدمات بی نظیری را در ترجمه شفاهی هلندی ارائه میکند , شما میتوانید از طریق دارالترجمه پارسیس مترجم شفاهی استخدام کنید.

لازم به ذکر است مترجم شفاهی ما با سالها تجربه در زمینه های در زمینه های ترجمه ورکشاپ، ترجمه نمایشگاهی، ترجمه توریستی، ترجمه سیاسی، ترجمه تلفنی، ترجمه دادگاهی، ترجمه اقتصادی، ترجمه پزشکی و ترجمه تجاری شما را همراهی  خواهد کرد.

زبان هلندی یک زبان غربی آلمانی است که 24 میلیون نفر گوینده آن به عنوان اولین زبان هستند. حدود 5 میلیون نفر نیز این زبان را به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند. بیشتر مردم هلند به زبان هلندی صحبت می کنند. زبان هلندی یکی از سه زبان رسمی کشور سوئیس نیز محسوب می شود. این زبان از ریشه های آلمانی و انگلیسی گرفته شده است. البته این زبان شباهت بیشتری به زبان آلمانی دارد تا انگلیسی. برای همین معمولا علاقمندان زبان آلمانی، به سمت یادگیری زبان هلندی نیز کشیده می شوند. این زبان شباهت هایی نیز به زبان های اسکاندیناوی دارد.

نحوه درخواست مترجم شفاهی هلندی

اگر قصد استخدام یک مترجم شفاهی را دارید، می توانید در همین وبسایت به بخش ثبت سفارش ترجمه شفاهی هلندی رفته و فرم مربوط به درخواست خود را پر کنید.

ثبت سفارش ترجمه 

 

همکاران ما با شما تماس گرفته و در اسرع وقت و با کمترین زمان ممکن می توانید به مترجم خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می توانید به بخش تماس با ما در همین وبسایت رفته و با شماره تلفن های موجود تماس بگیرید و درخواست خود را برای سفارش مترجم با کارشناسان ما در میان بگذارید.

مترجم های ما در کوتاهترین زمان به محل مورد نظر شما اعزام می شوند. شما حتی می توانید از راه دور نیز درخواست مترجم تلفنی کنید که با هزینه های مقرون به صرفه در اختیار شما خواهد بود.

Translation interpretation

Translation interpretation

چرا باید یک مترجم شفاهی زبان هلندی استخدام کنیم؟

در ابتدا باید بگوییم که مترجم شفاهی زبان هلندی دقیقا چه کسی است. یک مترجم شفاهی هلندی کسی است که کلمات و عبارات گفتاری از زبان هلندی به زبان دیگر (و یا برعکس) تبدیل می کند. انتظار می رود که مترجم بتواند مکالمات را با در نظر گرفتن قوانین گرامری و گویشی به خوبی به زبان دوم ترجمه کند.

یک مترجم شفاهی، یک زبان شناس است که حداقل دو زبانه است. برخی از مترجمین، به چندین زبان مسلط هستند. برخلاف مترجمین کتبی که با نوشته ها و اسناد سر و کار دارند، مترجمین شفاهی با گفتگوهای بین افراد روبرو هستند و باید در مدت زمان کوتاهی بدون کمک گرفتن از دیگران ترجمه گفتگوها را انجام بدهند.

در هنگام تجارت و یا هرگونه مراوده بین المللی، برای جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم به یک مترجم نیاز دارید. هنگامی که در یک کنفرانس و یا ورکشاپ نشسته اید، بسیار مهم است که بدانید دقیقا چه موضوعی با چه جزئیاتی در حال بحث است.

مهم ترین ایده ها زمانی می توانند برای شما تاثیرگذار باشند که از جزئیات و زیر و بم آن ها اطلاع داشته باشید. شما با استفاده از مترجم نه تنها از موضوع  مکالمات اطلاع پیدا می کنید، بلکه درک دقیق و کارآمد آن ها نیز برای شما به راحتی صورت می گیرد. بنابراین در اینجا است که به یک مترجم حرفه ای شفاهی نیاز پیدا می کنید.

علاوه بر این، مترجم بخشی از تیم و همکاران شما است. یک مترجم صادق و البته حرفه ای می تواند اعتماد به نفس زیادی به کسب و کار و یا فعالیت های شما اضافه کند. خصوصا اگر در جلسات تجاری خود با شرکای بین المللی در حال مذاکره باشید، مترجم شما می تواند نام و تصویر مناسبی از برند شما در این جلسات ارائه کند. همچنین مترجم می تواند با آگاهی از جزییات کسب و کارتان، شما را با سرعت بیشتری به اهداف تجاری تان نزدیک کند. بنابراین هرگز نقش یک مترجم را دست کم نگیرید.

برای استخدام یک مترجم، با دارالترجمه رسمی پارسیس تماس بگیرید تا اطلاعات کاملی از خدمات و تعرفه های ترجمه شفاهی در اختیار شما قرار دهیم.

مهارت های لازم برای یک مترجم شفاهی هلندی

دارا بودن پیشینه آموزشی و حرفه ای در علوم پایه و مهندسی می تواند علاوه بر مهارت های ترجمه، برای موفقیت یک مترجم شفاهی زبان هلندی نیز بسیار دارای اهمیت باشد. برای مترجم مهم است که موضوعات تخصصی جاری در گفتگوها را درک کند. فقدان این دانش کلیدی، می تواند باعث شکست پروژه ترجمه شود. ترجمه شفاهی چیزی نیست که در آن تنها کلمات را از زبانی به زبان دیگر درآوریم.

ترجمه شفاهی به معنی درک اندیشه ها و تفسیر آن ها در زبان دوم است.

اگر مترجم درک کاملی از موضوع نداشته باشد نمی تواند کار ترجمه را نیز به شکل درست انجام دهد. بنابراین به طور خلاصه باید گفت که یک مترجم شفاهی باید:

  • به طور مدوام در حال مطالعه و یادگیری باشد تا بتواند اطلاعات خود را در زمینه های مختلف به روز نگه دارد.
  • مترجم زبان هلندی، باید آشنایی نزدیکی با فرهنگ و اصطلاحات رایج این زبان و البته زبان فارسی داشته باشد.
  • علاوه بر این، یک مترجم شفاهی هلندی باید دایره واژگان گسترده ای از هر دو زبان (فارسی و هلندی) داشته باشد.
  • توانایی بیان افکار به طور واضح و مختصر در هر دو زبان را دارا باشد.
  • تکنیک های یادداشت برداری در هنگام ترجمه را کاملا بلد باشد.

زمینه های مختلفی برای کار با مترجمان شفاهی وجود دارد که در زیر به مهمترین این موارد اشاره ای می کنیم:

ترجمه توریستی هلندی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر رونق گردشگری در هر منطقه ای، مترجمین آن منطقه هستند. یک مترجم توریستی زبان هلندی می تواند در تورهای گردشگری، رستوران ها و هتل ها فعالیت داشته باشد و با توریست های هلندی ارتباط برقرار کند. هرچه نحوه ترجمه و برخورد مترجم شفاهی حرفه ای تر و دوستانه تر باشد، گردشگران علاقه بیشتری به سفر دوباره به آن منطقه پیدا می کنند. این مترجمین باید صبر و حوصله زیادی داشته و بتوانند با افراد مختلف در سنین گوناگون ارتباط موثری برقرار کنند.

ترجمه هلندی همزمان با هدفون

اگر در یک کنفرانس و یا یک ورکشاپ هلندی شرکت کرده اید، می توانید از ترجمه همزمان با هدفون استفاده کنید. در این نوع از ترجمه شما نیازی نیست که منتظر تمام شدن حرف های سخنران باشید؛ بلکه به راحتی می توانید همزمان با صحبت های سخنران، ترجمه آن ها را از طریق هدفون های خود بشنوید. در این زمان مترجم شما در اتاق دیگری نشسته است و صحبت های سخنران را گوش می کند و ترجمه را برای شما در میکروفون خود ادا می کند. شما نیز این ترجمه را از طریق هدفون های خود می شنوید.

ترجمه تلفنی هلندی

ترجمه تلفنی یکی از روش های بسیار کارآمد در ترجمه شفاهی است. شما می توانید از راه دور به مترجم شفاهی زبان هلندی مد نظر خود دسترسی پیدا کنید. برای این منظور کافی است که با دارالترجمه رسمی  تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر استخدام یک مترجم تلفنی را مطرح نمایید. شما می توانید در کمترین زمان ممکن، یک کنفرانس تلفنی تشکیل داده و از وجود مترجم در گفتگوهای خود بهره مند شوید.

ترجمه ورکشاپ های تخصصی هلندی

ورکشاپ های تخصصی اهمیت زیادی برای کارآموزان دارند. شما می توانید در این ورکشاپ ها شرکت کرده و در دوره های کوتاه مدت تخصصی اطلاعات جامع و کاملی در مورد یک موضوع خاص کسب کنید. اگر ورکشاپ شما یک دوره به زبان هلندی باشد، مترجمین شفاهی زبان هلندی می توانند همراه شما در این دوره ها شرکت کرده و با استفاده از هدفون و یا بدون آن، برای شما ترجمه شفاهی را انجام دهند.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که حداقل از دو روز قبل از شروع دوره، مترجم خود را در جریان موضوع و سرفصل های ورکشاپ قرار دهید تا مترجم فرصت داشته باشد که در این زمینه به تحقیق و مطالعه بپردازد. علاوه بر این، اگر کاتالوگ و یا هر مدرک دیگری از این دوره ها در اختیار دارید، بهتر است که آن را با مترحم خود نیز به اشتراک بگذارید.

ترجمه دادگاهی هلندی

جهان امروز، گوناگونی بیشتری نسبت به قبل دارد. امروزه در اکثر کشورهای دنیا، افراد مختلفی از زبان های گوناگون زندگی می کنند که ممکن است به هر دلیلی درگیر مسائل حقوقی شوند. حتی گاهی توریست های هلندی ممکن است در داخل کشور ما درگیر مسائلی مانند سرقت و یا از دست دادن مدارک شوند. در این زمان باید یک مترجم هلندی در کنار این افراد باشد تا در دادگاه و یا ایستگاه های پلیس حضور پیدا کرده و درک روشنی از اتفاقات به دست بیاید. گاهی یک اشتباه و یا کوتاهی در این زمینه می تواند نتایج بسیار فاجعه باری داشته باشد.

ترجمه همزمان مکالمات تجاری هلندی جهت عقد قرارداد

دنیای تجارت به قدری در کشورهای مختلف گسترده شده است که دیگر حتی کسب و کارهای کوچک هم بدون ارتباطات بین المللی نمی توانند مدت زیادی دوام بیاورند. رمز موفقیت بسیاری از تجار، در برقراری ارتباط موثر و سازمان یافته با شرکای بین المللی است.

در این میان بازار هلند همواره برای صاحبان مشاغل ایرانی، یک بازار جذاب بوده است. مترجمین تجاری می توانند در زمان عقد قرارداد بین شرکت شما و سایر شرکا، در کنار شما حضور داشته و گفتگوهای شما را ترجمه کنند. بهتر است که قبل از شروع جلسات خود، با مترجم تان در مورد قرارداد و البته خط قرمزهای خود صحبت شفافی داشته باشید تا مطمئن شوید که به خوبی اهداف یکدیگر را درک می کنید.

ترجمه سیاسی هلندی

در تمام جلسات و کنفرانس های سیاسی، مترجم نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند. مترجم سیاسی باید در کنار سیاستمداران حضور داشته و گفتگوهای آن ها را با دقت زیادی ترجمه کند. ترجمه سیاسی از حساسیت بالایی برخوردار است؛ چرا که کوچکترین اشتباهی در این زمینه می تواند تاثیرات بزرگی در دنیای سیاست داشته باشد. مترجمین سیاسی باید بدانند که حق ندارند که اعتقادات خود را در ترجمه دخیل کنند.

بسیار پیش می آید که مترجم باید عباراتی را ترجمه و بیان کند که به صحت آن ها اعتقادی ندارد؛ اما به دلیل رعایت اصل امانت و صداقت، مترجم باید تمام عبارت ها را بدون کم و کاست به مخاطب یا مخاطبان خود منتقل کند.

ترجمه اقتصادی هلندی

در ترجمه اقتصادی، مترجم گفتگوهای پیرامون موضوع اقتصاد را بین دو و یا چند نفر در یک جلسه و یا کنفرانس ترجمه می کند. مترجم می تواند این ترجمه را با استفاده از هدفون نیز انجام دهد. اطلاع از اصلاحات و عبارات تخصصی اقتصادی در زبان هلندی و فارسی یکی از ضروریات ترجمه اقتصادی است که مترجمان باید به آن توجه کنند.

ترجمه پزشکی هلندی

ترجمه پزشکی نیز یکی از زمینه های کاری حساس برای مترجمان شفاهی است. اگر به هر دلیلی به یک مترجم پزشکی هلندی نیاز داشته باشید، می توانید به صورت حضوری و یا تلفنی (در صورت اضطرار) از وجود مترجم خود بهره مند شوید. مترجم پزشکی باید اطلاعات جامع و گسترده ای در حوزه پزشکی داشته باشد و علاوه بر آن، بتواند ارتباط و درک عمیقی بین پزشک و بیمار ایجاد کند. مترجم باید مطمئن شود که تمام اطلاعات مهم و حتی غیر مهم را به پزشک و بیمار منتقل کرده است. حتی کم کاری در زمینه ترجمه پزشکی طبق قوانین برخی از کشورها مانند آمریکا، می تواند پیگرد قانونی داشته باشد. بنابراین مهم است که مترجمین پزشکی با صبر و حوصله، دقت و مطالعه بالا وارد حوزه ترجمه پزشکی شوند.

ترجمه نمایشگاهی هلندی

در نمایشگاه های مختلف بین المللی، وجود یک مترجم ضروری است. مترجم شفاهی نمایشگاهی باید اطلاعات تخصصی لازم در مورد موضوع نمایشگاه را از قبل در اختیار داشته باشد تا بتواند همراه مناسبی برای شما در طول نمایشگاه باشد.

علاوه بر این، کار ترجمه نمایشگاهی معمولا سخت تر از سایر زمینه های ترجمه است. چرا که مترجم باید ساعت های طولانی در طول نمایشگاه در حال ترجمه باشد که به آمادگی فیزیکی بالایی نیاز دارد. به علاوه، معمولا محیط نمایشگاه ها شلوغ و پر سر و صدا است که تمرکز را برای مترجم بسیار دشوار می کند. به همین دلیل یک مترجم نمایشگاهی باید علاوه بر دقت و تمرکز بالا، بهتر است صدای رسا و گیرایی نیز داشته باشد.

نوشتهٔ پیشین
مترجم شفاهی ایتالیایی
نوشتهٔ بعدی
مترجم شفاهی صربی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست