ترجمه دستورالعمل who در مورد ویروس کرونا - دارالترجمه رسمی پارسیس
تصویری از ساختار ویروس کرونا

ترجمه دستورالعمل who در مورد ویروس کرونا

ما در این بخش از مقاله به معرفی دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی WHO  در مورد ویروس کرونا خواهیم پرداخت لازم به ذکر است که این دستورالعمل به طور کاملا اختصاصی توسط بخش دارالترجمه انجام شده است

آشنایی با ویروس کرونا

ویروس کرونا در هنگام درگیری با بدن انسان دارای علائم مختلفی از جمله سرماخوردگی گرفته تا بیماری های حاد مانند مشکلات تنفسی (MERS-CoV ) و  همچنین در درجه خطرناک تر سندرم شدید تنفسی شامل (SARS-CoV ) خواهد بود .

نکته : ویروس کرونا ( COVID-19  ) نوعی جدیدی از ویروس هایی است که تا کنون در جهان شناخته نشده بود .

ویروس کرونا انواع مختلفی دارند که در بدن حیوانات شایع است و جالب اینکه چندین نوع از این ویروس وجود دارد که هنوز انسان را آلوده نکرده است

علائم شایع ویروس کرونا

علایم شایع ویروس کرونا با نام اختصاصی COVID-19  شامل علائم تنفسی –تب-سرفه و در موارد شدیدتر باعث ذات الریه و نارسایی کلیه و سپس مرگ خواهد بود .

توصیه های بهداشتی سازمان WHO  به صورت استاندارد  ترجمه تخصصی شده  و برای جلوگیری از انتشار سریع این ویروس موثر است که شامل موارد ذیل خواهد بود

  • شستن منظم دست ها
  • پوشاندن دهان و بینی با استفاده از ماسک
  • پختن گوشت و تخم مرغ به طور کامل
  • پیشگیری از ارتباط مستقیم با افرادی که دارای علائم هستند

نحوه شستن منظم دست ها برای جلوگیری از انتشار کرونا

برای جلوگیری از ویروس کرونا سرسخت باشید

برای جلوگیری از ویروس کرونا سرسخت باشید

در حالت کلی  برای دانشجویان و کارمندان و کودکان باید برای فرو ریختن و از بین رفتن ویروس مرتبا دست ها را با آب و صابون برای حدود 40 تا 60 ثانبه بشویید به حدی که وقتی کثیفی و آلودگی بر روی دسته ها باشد به طور وضوح دست ها پس از شستن شفاف دیده شوند . البته در برخی اوقات میتوانید از الکل استفاده نمایید .

مشاوره در مورد بیماری کرونا ویروس

ویروس کرونا در مناطق آب و هوایی گرم و مرطوب به شدت قابل انتقال است شواهدی که تا کنون در سازمان بهداشت جهانی به دست آمده نشان می دهد در همه مناطق از جمله مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوب قدرت انتقال و انتشار ویروس تغییری نمیکند صرف نظر از شرایط آب و هوایی بهترین راه برای محافظت از خود در برابر COVID-19  تمیز کردن مکرر دست ها است با این کار ویروس های زنده بر روی محیط دست شما از بین رفته و با لمس کردن چشم و یا بین خود خطر انتشار عفونت به حد پایین خود خواهد رسید .

آب و هوای سرد  و برف نمی تواند این ویروس را بکشد

هیچ دلیل منطقی از لحاظ پزشکی ثابت نشده است که ویروس تاجی شکل کرونای جدید با هوای سرد از بین برود . موثرترین راه برای حفظ خود در برابر coronavirus  جدید شستشوی مرتبط دست ها با دستمال حاوی الکل و یا آب و صابون است .

استحمام حمام گرم هم ویروس کرونا را از بین نمیبرد 

واقعیت این است که دوش گرفتن و یا حمام داغ مانع ابتدا به COVID 19  نخواهد شد , بنابراین در این مورد نیز شستن مکرر دست ها با آب و صابون بسیار مفید است .

ویروس کرونا به هیچ وجه از طریق نیش پشه منتقل نمی شود

انتقال کرونا از نیش پشه صحت ندارد

انتقال کرونا از نیش پشه صحت ندارد

تا به امروز هیچ گونه اطلاعات و مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه وجود ندارد لذا کرونا ویروس جدید یکی ویروس تنفسی است که در درجه اول از طریق قطرات ایجاد شده هنگام عطسه و یا سرفه و یا از طریق بزاق دهان و ترشجات بینی به فرد ثانویه منتقل می شود

آیا خشک کن های دستی در کشتن کرونا موثر است ؟

خشک کن دستی و ویروس کرونا

خشک کن دستی و ویروس کرونا

هیچ اطلاعات و آمار موثقی در خصوص کشتن ویروس کرونا از طریق گرم کردن دست و یا خشک کردن دست ها موثق نیست و موثر نخواهد بود لذا بهترین کار استفاده از دستمال حاوی الکل و یا آب و صابون بوده که میتواند این ویروس را از بین ببرد .

اسکنرهای حرارتی در تشخیص افراد آلوده به کرونا ویروس جدید چقدر موثر هستند؟

اسکنرهای حرارتی در تشخیص افرادی که تب ناشی از ویروس دارند به دلیل عفونت حاد با کرونا ویروس موثر هستند .

با این حال آنها نمی تواند افراد آلوده را که هنوز به تب مبتلا نشده اند را تشخیص دهند این امر ممکن است بین 2 تا 10 روز به طول بیانجامد

کرونا ویروس ها از کجا آمده اند؟

Coronavirus  ویروس هایی هستند که در بین حیوانات گردش می کنند  اما برخی از انها تحت عنوان Covid-19  اخیرا به انسان منتقل شده اند .

آیا انسان با ویروس جدید حیوانی آلوده شده است ؟

تحقیقات دقیق نشان میدهد که ویروس SARS-Cov  در سال 2002 از گربه های اهلی و خانگی به انسان در کشور چین منتقل و ویروس Mers-Cov  از شتر در عربستان سعودی در سال 2012 منتقل شده است در مورد کرونا ویروس یا همان ویروس تاجی شکل انواع مختلفی دارند که انسان را آلوده نکرده اند اما با پیشرفت نظارت در سراسر جهان احتمالا ویروس های بیشتری نیز شناسایی شوند .( تا کنون ویروس کرونا مشترک شتر و انسان  به طور دقیق ثابت نشده است )

علائم کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند چیست ؟

بستگی به نوع ویروس دارد اما علائم رایج بین افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند شامل علائم تنفسی , تب , سرفه , تنگی نفس  و مشکلات تنفسی است و اما در موارد حاد شامل ذات الریه و نارسایی کلیه و مرگ خواهد بود

در 12 فوریه سال 2020 کرونا ویروس به عنوان سندرم حاد تنفسی با نام اختصاصی COVID-19  نام گذاری شد این ویروس نوعی از ویروس های تاجی شکل است که قبلا در انسان شناخته نشده بود لذا خطر انتشار آن بسیار بالا رفت و این امر باعث توجه سازمان های بهداشت و ارگان های سلامت عمومی جامعه شد .

نحوه انتقال انسان آلوده به انسان سالم کاملا تایید شده است اما هنوز هم نیاز به اطلاعات بیشتری از منبع عفونی این ویروس وجود دارد که میتواند در جهان فعال و ناشناخته باشد .

کدام نوع از حیوانات ناقل اصلی این ویروس بوده اند ؟

در حال حاضر خفاش ها به عنوان میزبان طبیعی این ویروس در نظر گرفته می شوند اما چندین گونه دیگر از حیوانات وجود دارند که به عنوان ناقل این بیماری نیز شناخته شده اند همانطور که در بالا ذکر شد حیوانی مانند شتر نیز میتواند ناقل این بیماری بوده باشد البته این موضوع قطعیت ندارد .

لازم به ذکر است در مورد خطر ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیک اطلاعات تکمیلی در دسترس نیست لذا این امار دقیق از اطلاعات ECDC  در سازمان بهداشت جهان اخذ شده است

برگه اطلاعاتی برای متخصصان بهداشت در مورد کرونا ویروس

کروناویروس‌ها از دهه 1960 به عنوان پاتوژن شناخته شده بود  این ویروس بسیاری از انسان ها و مهره داران را آلوده کرده و عمدتا دارای عفونت های تنفسی و تاثیر بر روی دستگاه گوارش است اما علائم این بیماری در مرتبه حادتر شبیه ذات الریه است .

امروزه طیف گسترده ای از این ویروس در خفاش ها یافت شده که ممکن است نقش مهمی در تکامل COVID- 19  داشته باشد با این حال سایر گونه های جانوری  را نیز میتوان  در انتشار آن نقش داشته باشند .

شکل جدیدی از کرونا ویروس در سالهای اخیر باعث شیوع ویروس انسانی مانند سندرم حاد چون (SAR )   در سال 2003 و همچنین MERS  در سال 2012 به وجود آمد .

این ویروس از کلمه لاتین CORONA  به عنوان تاج یا هاله نامگذاری شد خانواده این ویروس به چهار جنس  : آلفا-بتا-دلتا و گاما طبقه بندی می شوند .

برای اطلاع از آمار دقیق انتشار ویروس کرونا در سایت سازمان بهداشت جهانی لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید

لینک آمار انتشار دقیق کرونا در WHO

نکته مهم در خصوص آمار انتشار این ویروس در لینک بالا این است که این اعداد شامل موارد رفت و برگشتی است .

تمامی Class  های طبقه بندی شده برای ویروس کرونا یا COVID-19  بر اساس ثبت سازمان بهداشت جهانی لیست شده اند

لازم به ذکر لینک مورد نظر از منبع معتبر سازمان بهداشت جهانی بوده و براساس تجزیه و تحلیل WHO از داده های رسمی خواهد بود و با اضافه شدن اطلاعات اضافی ممکن است در مرحله طبقه بندی مجدد قرار بگیرد .

اما اگر میخواهید آمار لحظه ای را از سایت وزارت بهداشت – درمان و آموزش پزشکی را نیز دریافت کنید به لینک زیر مراجعه نمایید

آمار لحظه ویروس کرونا در کشور در سایت وزارت بهداشت

آیا ویروس کرونا با سارس قابل مقایسه است یا آنفولانزای فصلی

جالب است بدانید که کرونا ویروس که اولین مورد آن در چین گزارش شد از نظر ژنتیکی با ویروس SARS  مرتبط است لازم به ذکر است ویروس SARS  در سال 2002 در چین پدید آمد و در 33 کشور تنها در طی 8 ماه ایجاد شد و حدود یک دهم این افراد که ویروس حاد از سارس داشتند از دنیا رفتند.

در حالی که ویروس کرونا مانند آنفولانزای فصلی از فرد به فرد دیگر منتقل می شوند و ممکن است علائم مشابهی ایجاد کنند , این دو ویروس کاملا متفاوت هستند و به همان شیوه رفتار نمیکنند

نگرانی اصلی جهان در مورد ویروس COVID-19  به این دلیل است که تاکنون بر خلاف آنفولانزا هیچ واکس و درمان خاصی برای بیماری به صورت رسمی منتشر نشده است لذا این اپیدمی هیچ مصونیتی ندارد به همین دلیل در تئوری پزشکی کل جمعیت تا زمان پیدا شدن درمان و واکسن ویروس کرونا به طور بالقوه مستعد ابتدا به عفونت – COVID 19 هستند .

عفونت COVID-19 چقدر شدید است؟

طبق یافته های اخذ شده از سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ و میز ناشی از ویروس کرونا به طور قابل توجهی از زمان شیوع ویروس سارس کمتر است اما بسیار بیشتر از آنفولانزای فصلی است .

ویروس کرونا چگونه سریع منتقل می شود ؟

در حالی که حیوانات به عنوان منبع اصلی ویروس شناخته می شوند اما امروزه ناقل این ویروس دیگر حیوانات نیستند بلکه انسان ها خواهند بود , در حال حاضر اطلاعات اپیدمیولوژیکی کافی برای تعیین میزان شیوع این ویروس به راحتی و به صورت پایدار بین افراد وجود ندارد.

به همین دلیل به نظر می رسد این ویروس عمدتا از طریق قطرات تنفسی که افراد عطسه می کنند و یاد دم و بازدم می کنند منتقل می شوند میزان ماندگاری این ویروس نیز بر روی سطوح بالا بوده و میتواند روی سطوحی مانند میز و دستگیره زنده بمانند .

در صورتی که ویروس کرونا بر روی کسب و کار شما تاثیر گذاشته است پیشنهاد میکنم مطلب ویروس کرونا و ارتباط از راه دور را مطالعه نمایید.

اطلاعات این صفحه ممکن است بروز شود ..

نوشتهٔ پیشین
ویروس کرونا و ارتباط از راه دور چند زبانه
نوشتهٔ بعدی
10 نرم افزار دیکشنری انگلیسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست