ترجمه تخصصی رشته زبان اوکراینی - دارالترجمه رسمی پارسیس
دارالترجمه اوکراینی

ترجمه تخصصی رشته زبان اوکراینی

ترجمه تخصصی رشته زبان اوکراینی

عدم وجود مرکز ترجمه اوکراینی منسجم در ایران و نیاز روز افزون هموطنان عزیز به ترجمه اوکراینی به فارسی  و فارسی به اوکراینی جهت ترجمه مدارک تحصیلی مانند دانشنامه ، مقالات اوکراینی و هزاران مورد دیگر موجب تا دفتر ترجمه اوکراینی پارسیس در راستای رفع نیاز هموطنان گرامی در خصوص ترجمه اوکراینی اقدام به تاسیس دپارتمان اوکراینی نماید و خدمات ترجمه اوکراینی به فارسی و فارسی به اوکراینی را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به هموطنان گرامی ارائه نماید .

لازم به ذکر است که اکثر مترجمین این مرکز اوکراینی الاصل می باشند و ترجمه ارزان اوکراینی در این مرکز ارائه می شود

برای بهرمندی از خدمات ترجمه زبان اوکراینی کافی است سفارش خودر از طریق لینک زیر ثبت نمایید و به فاصله چند دقیقه همکاران ما سفارش شما را پاسخ خواهند تا در صورت نهایی کردن سفارش ترجمه اوکراینی ترجمه شما شروع شود

ثبت سفارش ترجمه اوکراینی

 

خلاصه ای از اهداف آموزشی زبان اوکراینی

از جمله اهداف آموزشی زبان اوکراینی در ایران میتواند شامل موارد زیر باشد

۱-کشف لغات جدید  و واژگان و قواعد گرامری زبان اوکراینی

۲-آشنایی با نحوه تلفظ دقیق اوکراینی

۳-برنامه ریزی برای سفر به کشور اوکراین و شهر های زیبایی چون کیف

۴-کسب شغل در شرکت های اوکراینی –روسی

۵-آشنایی کلی با فرهنگ مردم اوکراینی

 

بازار کار تحصیل در رشته زبان اوکراینی

ارتباط تجاری و اقتصادی و فرهنگی مردم اوکراین با مردم ایران و در نهایت تبادل ادبیات و فرهنگ زبان اوکراینی در ایران و بالعکس در کشور اوکراین کرسی تدریس زبان اوکراینی را آنچنان که باید و شاید به صورت رسمی در دانشگاه های داخل کشور راهی را هموار نکرد به گونه ای که امروزه در گروه های آموزشی زبان روسی است که جایگزین زبان اوکراینی شده است .

اما در مورد بازار کار زبان اوکراینی نیز میتوان به تدریس در آموزشگاه ها به عنوان مترجمی زبان اوکراینی نام برد ؛ وجود بنیادهای خصوصی آموزشی زبان اوکراینی در ایران خود به نوعی بازار کار رشته اوکراینی را هر چند کم رقم میزند . البته برخی شرکت هایی بزرگ و خصوصی چون ماکسیم ؛ شرکت بین المللی کیش ؛ دارالترجمه اوکراینی رسمی پارسیس ؛ شرکت های خصوصی و صنایع بالا دستی نفت و گاز از جمله این شرکت ها هستند که نیاز به مترجم رشته زبان اوکراینی دارند

 

پس از سقوط کیان روس در قرن سیزدهم، ویژگی های زبان گفتاری که اوکراین را از زبان های خواهر او تشخیص می داد، ظهور کرد، اما بعد از چندین قرن پس از آن، زبان تقریبا هیچ ادبیاتی نداشت، که به دلیل وابستگی طولانی مدت اوکراین بود.

 

آشنایی بیشتر با زبان اوکراینی

جالب است بدانیم زبان اوکراینی با توجه به شباهتی که با زبان روسی دارد در گذشته به نام زبان روسی کوچک یا ((روچینی )) شناخته میشد , اما امروزه در بسیاری از مدارک و اسناد جمع آوری شده نیز این طور بیان شده که زبان اوکراینی از زبان شرقی اسلاویک نشات گرفته شده است ؛ در پایتخت کشور اوکراین زبان رسمی اوکراینی رواج دارد که به عنوان زبان محاوره ای نیز بیان میشود ؛ ریشه زبان اوکراینی هم ریشه با زبان های رومانی ؛ لیتوانی ؛ اسلواکی است که به زبان بالتیک شناخته شده اند.

  زبان اوکراینی قدیم با نام زبان اسلاوی بوده که بیشتر در بخشی از اروپای مرکزی و بخش شمالی آسیا صحبت می شود.

زبان های اسلاوی قدیم که در قرن بیست و یکم صحبت میشود یک شاخه ای از زبان هند و اروپایی است , زبان اوکراینی قدیم  از سرزمین اصلی خود در شرق و مرکزی اروپا (لهستان یا اوکراین) به قلمرو بالکان (بلغاری، مقدونی، اسلوونی، صربستان، بوسنی، کرواسی و بعضی اوقات مونته نگروین) گاهی اوقات به عنوان سربو کرواسی دسته بندی شده اند )، اروپای مرکزی (چک و اسلواکی)، اروپای شرقی (بلاروس، اوکراین، روسیه) و بخش شمالی آسیا (روسی) نیز نشات گرفته از این زبان هستند

 

جالب است بدانید زبان اوکراینی قدیمی بخش عظیمی از تکلم ساکنان اتحادیه جماهیر شوروی بود  , این گونه بود که بعضی از زبان های اسلاوی توسط نویسندگان در درجه اهمیت جهانی قرار داشت . به گونه ای که امروز ه حتی در برخی کلیساهای ارتدکس کلیسای اسلاووی بنا شده اند.

اما در زمان حکومت کشور روسیه امپریالیستی و تحت اتحاد جماهیر شوری زبان مشترک دولت و زندگی عمومی در اوکراین زبان  اوکراینی زبان رسمی  کشور شد  به طوری که پس از سال ۱۹۳۰ میلادی قوانین برابری بین اوکراینی ها و روسی ها وضع شد این قانون در حیطه روانسنجی زبان اوکراینی بود.

اما علاوه بر وضع این قانون توسط روسیه مدیران منطقه ای کشور اوکراین تجارت رسمی با اکثر کشور ها از جمله روسیه را با زبان غالب انجام میداند .

آموزش زبان اوکراینی :

در بحش آموزش زبان اوکراینی  قبلا هم عرض کردیم زبان اوکراینی بسیار شبیه به زبان روسی است خصوصا این شباهت از نظر تلفظ بوده که چیزی در حدود ۶۰ در صد لغات و اصطلاحات  و کلمات در زبان روسی و اوکراینی مشترک هستند.

اما اینکه چرا اوکراینی ها به زبان روسی تسلط کامل دارند و اینکه ریشه این زبان چیست قبلا بحث کردیم اما در مورد این مطلب که چرا اوکراینی ها به زبان روسی تسلط کافی دارند دلیلش تنها یک چیز است  و آن هم اینکه در قرن ۱۸ میلادی امراطوری روسیه دستور داده بود که تمامی متون ادبی به زبان اوکراینی جمع آوری شده و به زبان روسی تغییر یابد به همین دلیل بود که تمامی مردم اوکراین به زبان روسی آشنایی کامل دارند .

اگر مایل به آموزش ترجمه زبان روسی هستید مراجعه نمایید

البته راه و روش های بسیاری در یادگیری زبان اوکراینی در کشور وجود دارند از جمله این روش ها و آموزش ها آموزش زبان اوکراینی در قالب مجموعه های صوتی و تصویری بوده است ؛ به گونه ای که یک زبان آموزش رشته زبان اوکراینی اگر پکیج های اموزشی زبان اوکراینی را به طور دقیق و کامل گوش کند میتواند الفبای اصلی زبان اوکراینی را درک کرده و فرا بگیرد .

گرامر اوکراینی

گرامر اوکراینی

گرامر و دستور زبان اوکراینی

گرامر زبان اوکراینی از قوانین واجشناختی، مورفولوژیکی ( شکل، ساختار، رنگ، الگو) و به نحوی  از زبان یونانی  تبعیت میکنند .

در زبان اوکراینی صفت ها باید با تعداد ؛ جنسیت یکی و هم سو باشد . در این مقاله ما به گرامر زبان اوکراین در دارالترجمه رسمی اوکراینی پارسیس خواهیم پرداخت .

در گرامر زبان  اوکراینی ما دو طبقه بندی مختلف داریم هر دو طبقه بندی مختلف از حروف صدادار ایجاد میشوند ؛ حروف صدا دار زبان اوکراینی خود به دو دسته تقسیم میشوند :

یک نمونه از این حرف در سیریلیک a))  و در زبان اسلاوی مشترک  ы  میتوان نام برد .

اصطلاحات پرکاربرد زبان اوکراینی

سلامПривіт

صبح به خیرДоброго ранку

عصر به خیر  Добрий день

عصر به خیرДобрий вечір

شب به خیر    На добраніч

حال شما چطور است؟Як справи?

خوب، ممنون از شماДобре, дякую

خوش آمدیدЛаскаво просимо

روز زیبایی استГарний день

روز خوبی داشته باشیدУсього найкращого

خداحافظДо побачення

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
ترجمه متون پزشکی
نوشتهٔ بعدی
فیلم آموزش مکالمه زبان آلمانی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست