ترجمه تخصصی امور گمرکی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی امور گمرکی 

ترجمه تخصصی امور گمرکی ، ترجمه ای است که توسط متخصصانی انجام میشود که به طور کامل با عبارات و اصطلاحات مربوط امور گمرکی آشنا می باشند این ترجمه در دارالترجمه رسمی پارسیس انجام می شود برای ثبت سفارش ترجمه تنها از طریق لینک زیر کلیک کنید .

ثبت سفارش ترجمه

 

 

سازمان جهانی گمرک

سازمان جهانی گمرک

سازمان جهانی گمرک WCO، سازمان بین دولتی که در سال 1952 به عنوان شورای همکاری های گمرکی (CCC) برای بهبود کارایی و کارآیی ادارات گمرکی در سراسر جهان تأسیس شد. در سال 1948 یک گروه مطالعه کمیته همکاری اقتصادی اروپا، یک کمیته گمرکی را برای بررسی امکان ایجاد یک یا چند اتحادیه گمرکی بین المللی ایجاد کرد. این کمیته، که به طور رسمی به عنوان CCC در سال 1952 تاسیس شد، که بعدها با به رسمیت شناختن عضویت جهانی خود، CCC در سال 1994 به سازمان جهانی گمرک تغییر نام داد.

از لحاظ تاریخی، WCO بحث، توسعه و اجرای سیستم های گمرکی و رویه های امنیتی را دنبال کرده است . این سازمان سیستم طبقه بندی و کدگذاری کالا را به طور کاملا هماهنگ شده در اختیار دارد ، و به این ترتیب یک سیستم طبقه بندی استاندارد بین المللی برای کالاها را توسعه و اداره کرد.

WCO همچنین مسئولیت اداره موافقتنامه های سازمان تجارت جهانی در ارزیابی گمرکی را در اختیار دارد که یک سیستم برای قرار دادن مقادیر در کالاهای وارداتی و قوانین مبدأ ایجاد می کند که برای تعیین مبدأ یک کالای خاص استفاده می شود.

WCO با تمرکز بر حفاظت از جوامع از طریق تجارت بین المللی در تجارت بین المللی، گمرکات را اجرا کرده و فعالیت های جعلی را کاهش داده است. کار سازمان به این ترتیب منجر به رشد تجارت بین المللی مشروع می شود.

WCO بیش از 170 اداره گمرکی در سراسر جهان را نمایندگی می کند

WCO بیش از 170 اداره گمرکی در سراسر جهان را نمایندگی می کند و بیش از 98 درصد از کل تجارت بین المللی را اداره می کند. برنامه WCO کلمبوس بخشی جدایی ناپذیر از ابتکارات مربوط به ظرفیت سازی سازمان است که نیازهای دولت های عضو را ارزیابی می کند.

اگر ارزیابی ها نشان دهنده نیاز اساسی باشد، به اعضا  ابزار، آموزش، و حمایت مالی  داده می شوند. جلسات متعدد WCO باعث شده یک انجمن برای گفتگو و تبادل تجربیات علاوه بر کمک های فنی و آموزش. این سازمان توسط یک شورای حاکم، یک دبیرخانه و کمیته های فنی و مشورتی رهبری شود.

اداره کل گمرکی ایران

اداره کل گمرکی ایران

گمرک اداره ای دولتی است که وظیفه آن , اجرا نمودن قانون و مقررات گمرکی کشور و دریافت عوارض واردات و صادرات و ترانزیت کالاها می باشد.
عوارض گمرکی به نوعی دریافت مالیات غیرمستقیم است.
کلمه گمرک از ریشه commercium اقتباس شده که این واژه در زبانهای فرانسه و انگلیسی معنای بازرگان و مبادله کالا را دارد. این واژه همچنین به مبلغی که برای کالاهای تجاری دریافت می شود نیز اطلاق می شود.
به گفته مورخان این واژه پس از تصرف قسطنطنیه توسط دولت عثمانی آنها این واژه را از زبان یونانی وارد زبان خود کرده و با تلفظ ترکی آن یعنی کومروک بکار می بردند.
این واژه از زبان ترکی وارد زبان فارسی شده است. و در قراردادهای نادرشاه با سلطان محمود اول , نیز این کلمه مشاهده می شود.
کارشناس گمرک کسی است که به قوانین و مقررات گمرکی در کشور تسلط داشته و قادر است که در گمرک کشور و همچنین کمپانی های دولتی و خصوصی بازرگانی فعالیت کند.
اهمیت تجارت و دادوستد و فعالیت اقتصادی با دیگر کشورها به عنوان یک منبع درآمد مناسب جایگزین فروش نفت برای کشور و بالا رفتن تجارت جهانی و ضرورت دارا بودن فعالیت های دیپلماتیک تجاری با دیگر کشورها موجب شده است که گمرک جایگاه بسیار مهمی در کشور داشته باشد.
گمرک به دو نوع تجاری و مسافری تقسیم بندی می شود.گمرک مسافری بر ورود و خروج افراد نظارت دارد. و گمرک تجاری به ترانزیت کالاها و اموال مرتبط است.

ترجمه تخصصی امور گمرکی :

کلمات مشابه در رشته های مختلف و حتی در یک رشته، معانی متفاوتی را به خواننده عرضه می کنند. و یک مترجم متخصص میداند که نباید به صورت سطحی با کلمات برخورد کند.

ترجمه تخصصی، ترجمه ای است که توسط متخصصانی انجام میشود که به طور کامل با عبارات و اصطلاحات مربوط به یک رشته ی خاص آشنا هستند و معنی و مفهوم آن عبارات برای آنها روشن است.

یک مترجم توانا هم با زبان مبدا و مقصد و هم با فرهنگ آنها آشنایی دارد و به این ترتیب می تواند ترجمه ای قابل قبول را ارایه دهد. ترجمه تخصصی همچنین نیازمند این است که مترجم دارای علم به روز شده باشد، چرا که گاهی کلمه ای در گذشته به یک مفهوم و اکنون دارای مفهوم جدیدی می باشد.

مترجمان متخصصی که ترجمه تخصصی امور گمرکی را انجام میدهند، با دانش منحصر به فرد خود، کاملا به اصطلاحات ، عبارات و قوانین مربوط به امور گمرکی مسلط هستند و این کار را به نحو احسنت انجام میدهند.
این افراد معمولا در این زمینه تحصیل کرده اند و در همین زمینه نیز مشغول به کار هستند که می توان از تخصص آن ها در رفع مشکلات مربوط به امور گمرکی استفاده کرد.
در شرایط کنونی که کشور با انواع تحریم ها دست و پنجه نرم می کند، تولید کالاهایی که ارزش صادرات داشته باشند و برای کشور نیز ارز آوری مناسبی داشته باشند، ضروری به نظر می رسد.

گمرک نهادی است که تجارت را برای بسیاری از تولیدکنندگان آسان میسازد و با تدوین قوانین جامع و کارامد به اقتصاد کشور کمک بزرگی عرضه می دارد. سازمان های دیگر مانند سازمان های بیمه ای و سازمان های امنیتی نیز در کنار گمرک از اموال تاجرین محافظت کرده و در صورت لزوم به آنها خدمات ارایه می دهند. درآمدی که از راه گمرک کسب میشود را می توان مالیاتی در نظر گرفت که برای عمران کشورها خرج می شود.

هر رشته ی تخصصی و علمی دارای یک سری اصطلاحات کلیدی است که برای آن رشته ی خاص معانی و مفهوم های جداگانه ای دارد. افراد متخصص در آن رشته این مفاهیم را می آموزند و از آنها برای گسترش علم خود استفاده می کنند تا برای کسی که با این لغات آشنا نیست برداشت اشتباه پیش نیاید و در واقع یک نوع معنای واحد در تمام کشورها و افراد به وجود می آید.
سازمان گمرک هم به دلیل اینکه یک سازمان جهانی و بین المللی است، برای آسان تر شدن ارتباطات و هماهنگی بیشتر، اصطلاحات خاصی را مشخص کرده است که در ادامه به آن می پردازیم.

امور گمرکی دارای اصطلاحات خاصی در فارسی و انگلیسی است که هر کدام را به صورت خلاصه بیان می کنیم.

اصلاحات امور گمرکی

همانطور که عرض کردیم در مباحث مربوط به امور گمرکی یکسری اصطلاحات تخصصی وجود دارند که توسط مترجم تخصصی نیز استفاده میشود ما در اینجا ان را در قالب فایل پی دی اف به صورت کاملا رایگان برای شما عزیزان منتشر نمودیم برای دریافت بر روی لینک دانلود کلیک کنید

استخدام در امور گمرکی 


افرادی که علاقه به کار در سازمان گمرک دارند، می توانند از طریق کنکور انسانی و رشته مدیریت امورگمرکی به هدف خود نزدیک شوند. این افراد باید بتوانند نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به گمرک را تامین کنند

کاربران محترم جهت دانلود کامل سوالات آزمون استخدامی امور گمرکی سال 1398 از طریق لینک زیر دانلود نمایید

دانلود آزمون استخدامی امور گمرکی

آموزشن استخدامی امور گمرکی سال 98 +پاسخ نامه
دارالترجمه رسمی پارسیس نمونه سوالات اختصاصی از آزمون گمرکی سال 1398 را به صورت خلاصه و رایگان منتشر نمود برای دریافت این سوالات به صورت رایگان بر روی لینک زیر کلیک کنید

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی صنایع چوب
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی مدیریت جهانگردی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست