آموزش زبان ترکی - دارالترجمه رسمی پارسیس

 آموزش زبان ترکی

آموزش زبان ترکی برای ایرانیان بسیار ساده تر از سایر زبان ها است چرا که ریشه و فرهنگ مشترکی در بین دو کشور وجود دارد .زبان ترکی استانبولی که در حال حاضر در کشور ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد به زبان ترکی مدرن معروف است و پایه گذار این زبان آتاتورک است.

در گذشته زبان ترکی عثمانی در بین مردم این سرزمین رواج داشت که لغات زیادی از فارسی و عربی در آن وجود دارد و حتی رسم الخط ترکی عثمانی نیز فارسی بود اما در زمان آتا تورک وی رسم الخط نوشتاری را از فارسی به لاتین تغییر داد و در زمان او سعی شد تا کلمات با ریشه ترکی به جای واژه های دیگر زبان ها به کار رود.همین امر تا به امروزه نیز ادامه دارد.

دلیل یادگیری ترکی

در حال حاضر برای مکاتبات تجاری، اداری، علمی و فرهنگی با کشور ترکیه نیاز است تا زبان ترکی استانبولی را یاد گرفت. برای این منظور موسسات و آموزشگاه های زبان های خارجی زیادی مشغول به آموزش زبان ترکی هستند که به پذیرش دانشجویان و آموزش آنان به صورت ترمیک اقدام می کنند.

 آموزش زبان ترکی برای ایرانیان بسیار ساده تر از سایر زبان ها است چرا که ریشه و فرهنگ مشترکی در بین دو کشور وجود دارد و این امر برای ترک زبان کشور ما بسیار آسان تر نیز می باشد چرا که ریشه زبان ترکی آذری و استانبولی، زبان آغوزی است که خود از زبان های آلتایی می باشد.

علاوه بر این گویش کلمات و اصطلاحات ترکی برای مخاطب ایرانی ساده و خوش آهنگ است. از نگاهی دیگر جایگاه زبان ترکی در سطح بین المللی رشد خوبی داشته است مخصوصا زبان ترکی استانبولی برای مراودات اقتصادی و علمی بسیار مهم هستند چرا که ترکیه یکی از دروازه های اروپا به شمار می رود و دارای جایگاه مهمی در ارتباطات منطقه ای در زمینه های گوناگون است. از همین رو می توان به اهمیت و جایگاه زبان ترکی استانبولی برای تجار، اساتید و توریست ها پی برد.

اهمیت آموزش زبان ترکی استانبولی

learn turkish online with parsis

learn turkish online with parsis

همانطور که اشاره شد یادگیری زبان ترکی استانبولی به دلیل اهمیت و جایگاه این زبان در مراودات اقتصادی، مجامع علمی و فرهنگی  در سطح بین المللی موجب شده است تا افراد زیادی خواهان یادگیری این زبان شوند.

البته آموزش زبان ترکی استانبولی باید توسط مراکز و آموزشگاه های معتبر صورت پذیرد تا افراد بتوانند مدرک معتبری دریافت نمایند و همچنین در پایان دوره آموزش بتوانند به این زبان بخوانند، بنویسند و صحبت کنند.

نقش ویژه اساتید و گروه آموزشی در زمینه آموزش زبان ترکی (استانبولی) برای یادگیری و کیفیت آموزش هر موسسه و آموزشگاهی بسیار پر رنگ است. اینکه این اساتید خود به عنوان استاد Native، باید مسلط به زبان ترکی و همچنین فارسی باشند و علاوه بر این، توانایی انتقال معانی و مفاهیم را به دانشجویان داشته باشند.

بسیاری از دانشجویان در رشته های مختلف دانشگاهی خواهان حضور و تحصیل در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ترکیه هستند و همچنین بسیار از تجار و بازرگانان خواهان ورود به بازار این کشور و مراودات اقتصادی با تجار ترک هستند

آموزش زبان ترکی استانبولی ویژه دانشجویان

کشور ترکیه به عنوان یکی از مناسب ترین مقصد های مهاجرت علمی و تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور به شمار می رود. چرا که علاوه بر هزینه های مناسب تحصیل و زندگی باید به کیفیت و جایگاه علمی خوب دانشگاه ها و مراکز علمی این کشور اشاره کرد. هر ساله دانشجویان زیادی از کشور و سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مراکز علمی به معرفی تعدادی از مشهورترین آنها می پردازیم.

دانشگاه های معتبر کشور ترکیه مانند دانشگاه

  • دانشگاه Bursa 
  • دانشگاه sabanci
  • دانشگاه Koc
  • دانشگاه Bilkent
  • دانشگاه Bogazici

لازم به ذکر است که دانشگاه های ترکیه که اقدام به جذب دانشجو از سایر کشورها می کنند دارای پیش نیازهای زبانی برای پذیرش هستند هرچند که  علاوه بر زبان ترکی، زبان  انگلیسی را  به عنوان زبان علمی می پذیرند . برای دانشجویان و محققین دانستن و تسلط بر زبان ترکی  استانبولی از اهمیت بالایی در فهم و درک مطالب علمی و پژوهشی دارد و کار را برای آنان بسیار ساده می نماید.

مراکز علمی معتبر کشور ترکیه مانند

  • مرکز ژنوم شناسی ازمیر
  • مرکز تحقیقات تکنولوژی فضایی
  • مرکز تحقیقات انرژی هسته ای
  • مرکز تحقیقات مرمره
  • مرکز تحقیقات نانو تکنولوژی

بیشتر این مراکز تحت حمایت دولت قرار دارند و هر ساله بودجه های زیادی برای امر تحقیقات و برگزاری همایش ها و کنفرانس ها به آن ها تعلق می گیرد. شرکت در این همایش ها و همکاری با این مراکز علمی دارای ارزش علمی زیادی است.

آموزش زبان ترکی برای توریست ها

برای سفر به کشور ترکیه و بازدید از سایت های متعدد  تفریحی و تاریخی که در شهرهای مختلف این کشور وجود دارد دانستن و آگاهی از زبان ترکی برای بهره مندی و استفاده هر چه بیشتر از مزیت های سفر و گردشگری لازم است. البته در شهرهایی جون استانبول، ازمیر، آنالیا، آنتالیا که توریستی هستند، می توان به زبان انگلیسی نیز نیازها را برطرف کرد. اگر نیاز به مترجم شفاهی ترکی به زبان بومی دارید ما در دارالترجمه ترکی خود اینکار را برای شما انجام خواهیم داد

اما نمی توان از تاثیر دانستن جملات  و اصطلاحات ترکی و به کار بردن آنها غافل شد. کلمات و اصطلاحات پرکاربردی که دانستن و استفاده از آن برای هر توریستی در کشور ترکیه توصیه می شود تا سفر لذت بخشی داشته باشند. مراکز تفریحی و تجاری مشهور و متعددی در شهرهای توریستی آن قرار دارند که گردشگران می توانند خرید های خود از برندهای معتبر  انجام دهند.

اصطلاحات پرکاربرد ترکی

آموزش زبان ترکی استانبولی برای افرادی که خواهان سفر به کشور ترکیه هستند معمولا شامل کلمات و اصطلاحات پرکاربرد می گردد که فرد بتواند گلیم خود را به خوبی از آب بیرون بکشد جهت دانلود کامل فایل pdf اختصاصی اصطلاحات پرکاربرد و روزمره ترکی استانبولی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مراکز تفریحی و توریستی در کشور ترکیه

سایت های تاریخی

  • مسجد آبی
  • کاخ توپکاپی
  • کاخ آتاتورک یا دلمه باغچه
  • برج دختر
  • جزایر پرنس
  • مسجد ایاصوفیه

این ابنیه تاریخی به عنوان جاذبه های گردشگری کشور ترکیه می باشند که تورهای هر مجموعه اطلاعاتی در مورد آن ها را به زبان ترکی در اختیار توریست ها می گذارند و البته بروشورها و کاتالوگ هایی به زبان های انگلیسی نیز در اختیار آنان قرا می گیرد. نقش زبان ترکی استانبولی در بالا بردن کیفیت سفر و کسب اطلاعات توریستی بیشتر به خوبی نمایان است.

مراکز تفریحی و تجاری

  • مرکز خرید استانبول Mall of Istanbul

این مجتمع تجاری  با بیش از 150 هزار مترمربع زیر بنا میزبان برندهای مطرح ترک و سایر برندهای جهانی است. این مرکز خرید  یکی از بزرگترین ها در نوع خود است.

  • مرکز خرید فروم Forum Istanbul

این مرکز خرید در شهر استانبول واقع شده است. این مرکز خرید یکی از پر بازدید ترین مراکز فروش در کشور ترکیه می باشد و برندهای معتبر در آنجا حضور دارند.

  • مرکز خرید و مرکز سینمایی Zorlu Center

این مجموعه علاوه بر این که مرکز تجاری است، دارای نمایشگاه ها هنری و همینطور سینما با تجهیزات عالی است.

  • مرکز خرید Agora

این مرکز خرید در شهر ازمیر ترکیه واقع شده است. این مرکز خرید علاوه بر تجاری بودن محل مناسبی برای تفریحات خانوادگی است.

  • مرکز خرید Selway

برندهای معروف دنیا در این مرکز خرید حضور دارند و این مرکز مکان مناسبی برای تفریحات نیز می باشد. وجود فودکورت ها و تجهیزات تفریحی در این مرکز، مکان مناسبی را برای توریست ها و گردشگران فراهم نموده است.

 آموزش زبان ترکی برای تجار و بازرگانان

برای مراودات تجاری و عقد قراردادهای تجاری با تجار ترکیه، صاحبین کسب و کار، تجار و بازرگانان باید آگاهی نسبی از زبان ترکی استانبولی داشته باشند تا بتوانند سریعتر به نتیجه برسند البته کمک گرفتن از خدمات ترجمه زبان ترکی نیز می تواند تمامی نیازهای تجار را برآورده سازد.

آموزش زبان ترکی استانبولی برای تجار شامل سرفصل های متعددی است که شامل: آموزش ترکی پایه (زبان محاوره ای)، آموزش ترکی برای مراودات تجاری و عقد قراردادها است.

تجربه، مهارت و سواد علمی اساتید آموزش زبان ترکی استانبولی، تاثیر مستقیمی بر میزان یادگیری زبان آموزان می شود. برای همین منظور باید برای یادگیری زبان ترکی و سایر زبان های دیگر به مراکز تخصصی و معتبر رجوع کرد تا از بابت سرفصل ها، کاربردی بودن آن ها و همچنین جامعیت مطالب مورد نیاز مطمئن شد.

بهترین مرجع برای آموزش زبان ترکی

در حال حاضر موسسات آموزشی زیادی اقدام به آموزش زبان ترکی استانبولی کرده اند و زبان آموزان زیادی را جذب می نمایند. اما برای پیدا کردن و انتخاب بهترین مرجع را برای آموزش زبان ترکی، باید به بررسی چند ویژگی بارز این دست آموزشگاه بیاندازیم.

  • یک آموزشگاه مرجع دارای مجوز رسمی از مراجع ذیصلاح و مربوطه می باشد.
  • اساتید و گروه آموزشی این آموزشگاه ها افرادی مسلط به زبان ترکی و فارسی هستند و سواد علمی بالایی دارند.
  • یک آموزشگاه مرجع بر اساس متد و سرفصل های تعیین شده بر اساس استاندارد های اصولی از مرکز زبان ترکی کشور ترکیه است.
  • آموزشگاه مرجع بعد از پایان دوره ترمیک باید گواهینامه و مدرک معتبر به زبان آموزان ارائه دهد.
  • یک آموزشگاه مرجع امکان برگزاری کلاس های خصوصی و چند نفره را به زبان آموزان می دهد.

Turkish زبان ترکی است که در قرن هشتم در مغولستان توسعه یافته و اکنون در 10 کشور و سرزمین مختلف در اروپا و آسیا صحبت می شود.

 

ترکی یک زبان بومی برای بیش از 80 میلیون نفر است که در 2 کشور یک زبان رسمی است. بیشترین تعداد سخنرانان بومی ترک را می توان در ترکیه و پس از آن آلمان ، قبرس ، اتریش و بوسنی و هرزگوین یافت کرد. در کل ، 81 میلیون زبان ترکی در سراسر جهان وجود دارد که زبان ترکی را به 20مین زبان مجهز روی زمین تبدیل می کند. اصولاً ، 1.1 درصد از جمعیت جهان به این زبان صحبت می کنند. به همین دلیل یادگیری زبان ترکی قطعاً یک انتخاب هوشمندانه است.

 

بنابراین ، آیا شما آمادگی یادگیری نحوه صحبت به زبان ترکی را دارید؟ و اینکه نیاز به ترجمه آنلاین ترکی دارید همه موارد در بخش های مربوطه  توضیح داده شده اند.

 

 

 

 

نوشتهٔ پیشین
Urgent German Translation
نوشتهٔ بعدی
نحوه انتخاب بهترین دارالترجمه

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست