آموزش ترجمه زبان رومانیایی - دارالترجمه رسمی پارسیس
آموزش زبان رومانیایی

آموزش ترجمه زبان رومانیایی

آموزش زبان رومانیایی

آموزش زبان رومانیایی

آموزش زبان رومانیایی 

برای آموزش زبان رومانیایی ما در پست ترجمه زبان رومانیایی در مورد خدمات دارالترجمه رسمی رومانیایی توضیح دادیم اما در اینجا به آموزش زبان رومانیایی خواهیم پرداخت.

برای یادگیری زبان رومانیایی از الفبا شروع خواهیم کرد بنابراین با ما همراه باشید

 

الفبای رومانیایی

الفبای رومانیایی دارالترجمه رمانیایی پارسیس

الفبای رومانیایی

چگونه به الفبای رومانیایی و تلفظ حروف آن عادت کنیم. در زبان رومانیایی، کلمات به همان طریق که نوشته می­شوند، هجی می­گردند. جدول موجود در سایت دارالترجمه رسمی پارسیس را برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه کنید.

  • در سیلاب­ها دقت کنید. این خود کاملاً یک ترفند است. تهیۀ یک دیکشنری انگلیسی به رومانیایی و برای بررسی و پی بردن به تلفظ برخی لغات و دریافتنِ چگونگی ادای سیلاب­ها قرار می­گیرد، بسیار مفید فایده خواهد بود.
دیکشنری رمانیایی

دیکشنری رمانیایی

حال به صرف جملات ساده روی آورید، شبیه گفتن نام، سن، و ملیّت . چند فعل اصلی شبیه “a fi” (“to be”) ، “a avea” (“to have”) ، “a merge” (“to go”) ، “a face” ( “to do”) و غیره را بیاموزید. همچنین اعداد از صفر تا صد را یاد بگیرید، تا بدانید که چگونه می­توانید سن­تان را بگویید. در اینجا چند مثال آمده :

  • “Mă numesc John”=”My name is John”
  • “Am douăzeci de ani”=”I’m twenty years old” دقت کنید ! فعل استفاده شده در زبان رومانیایی برای بیان سن شخص “a avea” (“to have”) می­باشد و نه “a fi” (“to be”) .
  • “Sunt american”=”I’m American”

 

  1. با استفاده از دیکشنری، هر هفته 20 کلمۀ جدید یاد بگیرید. آنها را در فهرستی در دفترچۀ خود نوشته و آنها را بلند ادا کنید تا بخاطر سپرده شوند. این در گسترش دایرۀ لغات شما بسیار مفید خواهد بود.

 

  1. دستور زبان رومانیایی را فراگیرید. این مشکل­ترین قسمت کار است. حتی برای گویندگان بومی این زبان یاد گرفتن قواعد (با وجود هزاران استثناء) بسیار مشکل است، اما غیرممکن نیست. در اینجا برخی قواعد اولیه را بررسی می­کنیم :

 

  • حروف تعریف نامعین عبارتند از” un”  (مذکر، مفرد) ، “o” (مونث، مفرد)  و “niste” (هر دو جنس، جمع) ؛ حروف تعریف معین توسط افزودن پایان­های مشخصی و با قواعدی مشخص به کلماتی (مانند (u)l ، -a، -ua ، – le) شکل می­گیرند.
  • در زبان رومانیایی سه جنسیت وجود دارد: مذکر، مؤنث، و خنثی. اسامی خنثی آنهایی هستند که به عنوان اسامی مذکر در حالت مفرد ، و به شکل اسامی مؤنث در حالت جمع نقش ایفاء می­کنند.
  • 5 مورد قابل­ذکر در زبان رومانیایی وجود دارد: حالت اسمی ، ملکی، مفعولی، نسبی، ندایی یا خطابی. اسامی اشکال مختلفی برای هر مورد و مطابق جنسیت و تعدادِ اسامی دارند(آنها تغییر می­یابند). برای حالت ملکی و مفعولی اشکال یکسان هستند، و این دربارۀ نسبی و ندایی نیز صادق است. نوع خطابی زمانی بکار می­رود که شخصی بطور مستقیم خطاب قرار دهیم(بطور مثال نامیدن یا اسم بردن از شخصی برای جلب توجه وی) .
  • سه نوع صوت در زبان رومانیایی وجود دارد. صدای فعال، صدای منفعل و انعکاسی. صدای انعکاسی هنگامی به کار می­رود که فاعل و مفعول بی­واسطه از فعل یکسان هستند؛ مثال : “Mă îmbrac”=”I’m getting dressed” . صدای منفعل تنها زمانی بکار می­رود که فاعل مفعول عمل واقع می­شود و فاعلِ فعل شخصی دیگری است. بطور مثال:

“Hoţul a fost arestat de către poliţie”=”The thief was arrested by th police“.

  • 9 نحوۀ صرف فعل در زبان رومانیایی وجود دارد: مصدر، اخباری، التزامی، شرطی، احتمالی، امری، اسم فعل، مصدر با to ، و ing فرم (یا gerund) . فرم­های اخباری ، التزامی، شرطی، احتمالی و امری شخصی هستند، از آن جهت که می­توانند (زمان یا شخص را توصیف کنند) و به صورت فعل اسنادی در جمله بازتاب نمایند، در حالیکه چهار نوع دیگر غیرشخصی نام می­گیرند (مصدر، مصدر دارای to،اسم فعل، و ing فرم) به عنوان صفت یا قید عمل می­کنند.
  • 8 نوع تصریف زمان افعال: حال، ناقص، کاملِ ساده، مرکب کامل، کامل جمع،ماضی بعید، آینده، و آینده در گذشته. زمان حال هم حال ساده و حال استمراری را شامل می­شود؛ ناقص، گذشتۀ استمراری را شامل شده؛ گذشتۀ ساده ، به زمان ماضی ساده مربوط می­شود، و نحوۀ صرف قدیمی زمان است و تنها در برخی نواحی رومانی کاربرد دارد؛ این نحوۀ صرف فعل عموماً بوسیلۀ زمان کامل مرکب جایگزین شده است، که بر زمان گذشتۀ ساده و حال کامل دلالت دارد؛ و ماضی بعید به زمان گذشتۀ کامل مربوط می­شود.
  • وجه التزامی دارای دو زمان است: گذشته و حال. این به کاربرد خاصی از مصدر در زبان انگلیسی بازمی­گردد (بطور مثال، “Vreau să plec” به معنای “I want to leave” می­باشد).
  • نحوۀ شرطی دارای 3 زمان گذشته، حال، و حال پیشرونده (مربوط به زمان استمراری در انگلیسی) می­گردد؛ این نحوه برای بیان عملی ممکن دلالت می­کند (کاربرد فعل ربطی “might” در انگلیسی).
  • نحوۀ امری تنها یک زمان حال داشته و تحت شرایطی یکسان به مانند….

 

 

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه زبان دانمارکی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه زبان اندونزیایی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست