انگیزه نامه چیست - دارالترجمه رسمی پارسیس

انگیزه نامه چیست و چه کاربردی دارد

انگیزه نامه یا SOP که مخفف کلمه انگلیسی Statement of Purpose می باشد کاربرد اصلی انگیزه نامه تشریح اهداف مورد نیاز  دانشگاه های خارج از کشور است .

انگیزه نامه بازتابی از شخصیت شما است , اگر برای درخواست بورسیه و یا ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور اقدام کرده اید انگیزه نامه شانس پذیرش شما را دو چندان میکند . شانس پذیرش شما برای تحت تاثیر قرار دادن داوران و کمیته پذیرش با ارائه مشخصات خود از طریق مقاله ای تحت عنوان انگیزه نامه ویژگی های شخصیتی شما را توصیف میکند .

برای پاسخ کامل به سوالات انگیزه نامه چیست و چه کاربردی دارد و اینکه شما چه کسی هستید و میخواهید به چه شخصیتی تبدیل شوید و چه قدر آمادگی لازم را دارید با ما همراه باشید

ترجمه انگیزه نامه 

اگر به عنوان یک متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستید و نیاز به یک ترجمه با کیفیت و حساس و اثر بخش توسط افراد با تجربه در نگارش و ترجمه تخصصی دارید ما در این مرکز با ارائه بهترین کیفیت در ترجمه انگیزه نامه تلاش خود را در پاسخ به نیاز شما به بهترین نحو انجام خواهیم داد .

رقابت در دانش آموختگی و پذیرش در دانشگاه مطرح خارج از کشور همواره دغدغه اصلی بسیاری دانشجویان بوده لذا افزایش اثر بخشی راهکارهای پذیرش یک انگیزه نامه می تواند آینده شغلی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

ترجمه انگیزه نامه یا ترجمه SOP  از مهمترین و حساس ترین خدمات ویژه پارسیس است در جهت اخذ فرصت تحصیلی در خارج از کشور به کار می رود .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست ترجمه بر روی لینک زیر کلیک کنید

ثبت سفارش ترجمه

فرمت استاندارد نوشتن یک انگیزه نامه

برای نوشتن یک انگیزه نامه یا SOP باید با قالب استاندارد دانشگاه هدف را در نظر گرفت , اکثر دانشگاه های جهان از یک قالب استاندارد برای ایجاد یک انگیزه نامه موفق برخوردار هستند , با این حال انگیزه نامه ها را میتواند در قالب های نرم افزاری استاندارد نگارش کرد

نمونه انگیزه نامه

در این بخش ما نمونه های مختلفی را از انگیزه نامه در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم شما میتوانید بر روی لینک مورد نظر کلیک کرده و دانلود نمایید

دستورالعمل استاندارد در نوشتن انگیزه نامه

در حالی که فرمت استاندارد و نمونه های آنلاین زیادی برای یک انگیزه نامه یا SOP  در اینترنت موجود است اما انتخاب فرمت استاندارد مطابق با دستورالعمل ها کاری دشوار است .

معمولا پیدا کردن جزئیات کامل از قالب بندی صحیحی و استاندارد برای تهیه یک پیش نویس در زمانی ایده آل سخت پیدا می شود لذا به همین دلیل هر انگیزه نامه ای منحصر به فرد است .

آیا ذکر نام و جزئیات دوره های علمی در انگیزه نامه اهمیت دارد ؟

در یک انگیزه نامه سنتی نیازی به نوشتن نام  و یا جزئیات دوره خود در همه جای این سند نیست ,SOP بخشی از برنامه یک دانشجو می باشد ,  به طور پیشفرض نام و مشخصات دوره شما را دارد البته ممکن در دانشگاه های و یا کالج های معتبر برخی به دنبال ذکر دقیقتر جزئیات باشند و یا برخی خیر البته بسیاری از دانشگاه های دستورالعمل استاندارد برای نگارش SOP یا همان انگیزه نامه را داشته و در اختیار دانشجویان قرار می دهد لذا رعایت دستورالعمل های استاندارد مبتنی بر آن دانشگاه از اولویت مهم و اصلی است که باید رعایت شوند .

اهداف دانشگاه ها از دریافت انگیزه نامه

در هنگام تهیه  statement of purpose باید این نکته در نظر گرفته شود که هر انگیزه نامه برای پذیرش توسط داوران باید واضح دقیق و هم حوزه باشد , منحصر به فرد بودن یک SOP  مشخصات شما را برجسته خواهد کرد لذا دلایل زیادی وجود دارد که دانشگاه های به دنبال دریافت انگیزه نامه خواهند بود .

توانایی و مهارت نگارش انگیزه نامه و عاری از هرگونه دستور خطا و درک اصولی واژگان به زبان های بین المللی و استفاده نکردن از کلمات سنگین باعث ارتباط معنایی بیشتری با داوران خواهد شد چه چیزی شما را با دیگران متمایز میکند , منحصر به فرد بودن همیشه شخصیت فرد را تا حدودی برجسته میکند , کمیته پذیرش باید بتواند شما را به عنوان یک شخص مناسب از طریق SOP  تشخیص دهد

در اینگونه موارد شرح استعداد ها , تجربیات و علاقه های قبلی به عنوان یک فرآیند مکمل در تشخیص شما توسط کمیته پذیرش اولویت دارد شما باید در مورد تلاش ها و مشارکت ها و مزایاها از طریق خدمات علمی و اجتماعی که در جامعه میتوانید به اشتراک بذارید صحبت کنید

انگیزه و علاقه شما در پذیرش دوره های تخصصی در دانشگاه های خارج از کشور باید آنچنان آشکار باشد تا از جملات فریبنده و تحقیر امیز صرف نظر کرده و تصویر برنامه های آینده خود را به بهترین شکل برای داوران تشریح کنید

نحوه ایجاد یک انگیزه نامه استاندارد

یک انگیزه نامه استاندارد باید 1 الی 2 صفحه باشد و تعداد کلمات آن در حالت ایده آل بین 800 تا 1000 کلمه باشد البته طول تعداد کلمات این سند می تواند بستگی به دستورالعمل های هر دانشگاه متفاوت باشد , اما بسیاری از آنها از یک قالب استاندارد و یک دستورالعمل کلی بهره می برند . نوشتن داستانی از زندگی شما که اهمیت آن را در قالب استاندارد حدود 1000 کلمه بیان شود بسیار سخت است اما همیشه چالشی بهترین است که با کلمات محدود بهترین تصویر ذهنی را به وجود آورید .

انگیزه نامه شامل چه مواردی است

در تشریح  اینکه انگیزه نامه چیست جزئیات زیادی در SOP وجود دارد در این سند باید اهداف و مسیر شغلی  و پیشرفت تحصیلی ذکر شود , جزئیات دیگر مبتنی بر  انگیزه های شخصی است که شما را برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود سوق می دهد.

درک نحوه نوشتن یک انگیزه نامه با توجه به محدودیت های استاندارد یک تمرین خسته کننده است که باید در هر دوره آن را تجربه کرد .

در انگیزه نامه ها چه مواردی باید حذف کرد ؟

از ذکر مسائل شخصی و خانوادگی خود در انگیزه نامه بپرهیزید شما هرگز نباید در مورد خانواده خود صحبت کنید و یا آنکه زندگی شما چه طور گذرانده شده است

استراتژی محتوا برای نوشتن یک SOP  قدرتمند و متقاعد کننده یک هنر است خواه در دوره کارشناس ارشد باشد و خواه در دوره دکترا.

نوشتن یک انگیزه نامه حرفه ای با شروع سوابق تحصیلی و انتهای آرزوهای شغلی همراه با انتخاب دانشگاه و یا کالج تمام نقاط اتصالی یک انگیزه نامه خوب خواهد بود .

نحوه نگارش یک انگیزه نامه

در نگارش این سند باید از تکنیکی استفاده کنیم که تجربه گذشته , مشارکتهای فعالی و برنامه های آینده در کنار هم شرح داده شود

بند اول انگیزه نامه شامل مقدمه

این بند اکثرا با معرفی خود اشتباه گرفته می شود در بخش مقدمه شما نباید خود را معرفی کنید بلکه باید در مورد انگیزه نامه خود بحث کرده و رویکردهای مختلف آن را برای پیشبرد اهداف شرح دهید در مورد اهداف بلند مدت خود توضیح دهید و آن را با ایده های هوشمندانه خود ترکیب کنید , درک خود را از زمینه های تخصصی بنویسید و اینکه چگونه میتوانید در پروژه مشارکت کنید .

پیشینه تجربه خود را در 2 الی 3 خط توضیح دهید و آن را با اهداف آینده خود ترکیب کنید . در مورد حکایتی بنویسید که به شما در تحقق عاقلانه و انگیزه شخصی کمک کرده است .

بند دوم  و سوم انگیزه نامه شامل سوابق تحصیلی و تجربی

این بند شامل سوابق علمی و تحصیلی شما است , بسیار روشن است به این معنی که آنچه را تاکنون انجام داده اید و آنچه را تا کنون دنبال می کنید به عنوان نقاط قوت دانشگاهی و پروژه تشریح کنید , اگر تجربه کار در صنعت موفقی داشته اید که میتواند به پیشرفت یک انگیزه نامه کمک کند شرح دهید .

بند چهارم انگیزه نامه در مورد اهداف

در این بند و پاراگراف باید شرح دهید که چرا می خواهید در این دوره های علمی هدف شرکت کنید و در این دوره ها چه مهارت هایی را دارید و یا میخواهید به دست آورید , توسعه مهارت خود را در این پاراگراف کاملا حرفه ای تشریح کنید.

بند پنج از انگیزه نامه برای اهداف شغلی

این بخش مهمترین بخش از نگارش و ایجاد یک انگیزه نامه استاندارد است اینجا جایی است که شما باید در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود صحبت کنید , این پاراگراف هدف فوری شما خواهید دقیقا پس از معرفی اهداف در بند قبلی .

شما باید در  دانشگاه ویا کمیته داوران را با اهداف شغلی خود قانع کنید , شما باید اصول و ارزشها را در آینده خود و تاثیرگذاری بر صنعت خاص روشن کنید

بند ششم در انگیزه نامه شغلی برای تشریح انتخاب دانشگاه  

چرا دانشگاه مقصد را انتخاب میکنیم در این پاراگراف خاص شما باید کمیته پذیرش را متقاعد کنید که چرا برای یک دانشگاه مناسب هستید و می توانید یک نامزد ایده آل برای آن مکان علمی باشید . شما باید در مورد دوره های تحصیلی , کارهای تحقیقات و مقالات پژوهشی , نام دانشکده  و همچنین فعالیت های مرتبط دانشگاهی بنویسید زیرا این امر در افزایش شناخت مهارت ها کمک کننده خواهد بود

بند آخر در انگیزه نامه

در این بند باید تمایل و آمادگی خود را برای ورود به دوره های تحقیقاتی و تحصیلی نتیجه گیری کنید , از آنجا این بند به عنوان آخرین بخش از نگارش یک انگیزه نامه خواهد بود , شما باید برای چالش ها پیش رو آمادگی خود را اعلام کنید , شما باید موفقیت و شایستگی خود را در حوزه تخصصی خود در دانشگاه منتخب و هدف در یک چشم انداز قابل تغییر ایجاد  کنید.

آیا انگیزه نامه ها ارتباطی با بورسیه تحصیلی دارند ؟

اگر واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در کالج خاصی هستید , در طی مراحل درخواست شما باید مقاله SOP  جداگانه ای بنویسید .

در این مقاله انگیزه نامه شما محدودیت دارید و باید از این محدودیت ها کمال استفاده برده باشید زیرا دستاوردهای مهم شما در لیاقت و یا عدم لیاقت بورسیه را مطرح میکند بنابراین یک انگیزه نامه عمومی با یک انگیزه نامه برای بورسیه تحصیلی کاملا متفاوت است .

نوشتهٔ پیشین
ترجمه بومی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه مقاله سوئدی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست