ترجمه زبان انگلیسی

ترجمه شفاهی انگلیسی

ترجمه یکی از مهمترین پل های ارتباطی بین دو زبان است که یک نمونه از آن ترجمه شفاهی است.


حال این سوال پیش می‌آید که ترجمه شفاهی چیست؟


ترجمه شفاهی به ترجمه ای گفته میشود که مترجم در همان لحظه مطلب گوینده را ترجمه و بازگو کند.


در این بخش به تشریح ترجمه شفاهی زبان انگلیسی می‌پردازیم،


ترجمه شفاهی زبان انگلیسی شاخه ای از رشته مترجمی به حساب می‌آید که شامل دروس تخصصی و عمومی می باشد که دانشجو در زمان گذراندن این واحد‌های درسی مهارت های مورد نیاز در ترجمه ی شفاهی زبان انگلیسی را کسب مینمایند.

ترجمه شفاهی بر دو پایه قرار دارد:

۱-ترجمه همزمان:به ترجمه ای گفته میشود که به طور همزمان مترجم مطالب گوینده را ترجمه میکند و این ترجمه خود به سه بخش اصلی تقسیم بندی می شود :


۱-۱-ترجمه هم زمان مقطع که گوینده چند جمله از مطلب را بازگو کرده و مترجم در این مدت گوش می دهد و ترجمه این مطالب را در ذهن خود میسپارد و یا به صورت یادداشت آنها را می‌نویسد بعد برای شنوندگان بازگو می‌کند.


۲_۱-ترجمه همزمان هم ردیف که مترجم همزمان با گوینده شروع به ترجمه متن کرده و همزمان با آن بازگو می‌کند.


۳_۱-ترجمه مکتوب هم زمان که در زمانی که متن توسط گوینده خوانده میشود مترجمان در هم زمان متن ترجمه شده را قرائت می کند و هر زمان که گوینده به طور شفاهی سخنی را بگوید مترجم شفاهی باید ترجمه آن را در هم لحظه بازگو کند.
تقسیم میشود .


۲-ترجمه پیاپی:در این ترجمه مترجم ابتدا به سخنان گوینده گوش می‌دهد و مطالب را یادداشت و یا ذهن میسپارد و بعد از مطرح کردن چند جمله توسط گوینده ترجمه آن مطالب را می‌گوید هر چقدر تعداد این جمله های مطرح شده توسط گوینده بیشتر باشد ترجمه بازگو شده گویا تر است.


که ترجمه همزمان از ارزش بالاتری برخوردار می باشد و دانشجویان رشته تحصیلی مترجمی زبان انگلیسی در واحد‌های درسی خود هر دو را آموزش می‌بینند و مهارتهای لازمه را کسب و مورد تمرین قرار می‌دهند این دانشجویان با تمرین تسلط کامل به ترجمه شفاهی از انگلیسی به فارسی و بالعکس را به دست می‌آورند و در حوزه کاری خود مورد استفاده قرار می دهند و از درآمد بالایی برخوردار هستند.

جهت درخواست فوری ثبت سفارش ترجمه از طریق روش های زیر اقدام نمایید. 09100112835📞 02144878345📞 02144879630📞 دارالترجمه رسمی پارسیس به آدرس جدید منتقل یافت 👈 تهران – بزرگراه اشرفی اصفهانی- بالاتر از نیایش- جنب بانک پاسارگاد- پلاک 280- طبقه دوم واحد 4- دارالترجمه رسمی پارسیس

جهت 👈سفارش ترجمه به همراه 10 درصد تخفیف ویژه از طریق تیکت و اعلام هزینه زمان فوری کلیک کنید.