ترجمه زبان مجاری - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه زبان مجاری

ترجمه زبان مجاری

ترجمه زبان مجاری

ترجمه زبان مجاری

ترجمه زبان مجاری

ترجمه زبان مجاری در بین ایرانیان  تقاضای زیادی دارد به همین دلیل دارالترجمه رسمی زبان مجاری پارسیس با تاسیس دپارتمان  زبان مجاری  سعی در این دارد تا نیاز هموطنان گرامی در این زمینه را برطرف نماید دپارتمان زبان مجاری دارالترجمه پارسیس خدمات متنوعی را ارائه می نماید که به انجام ترجمه رسمی مجاری ، ترجمه غیر رسمی  مجاری ، ترجمه شفاهی مجاری ، ترجمه فیلم و کتاب مجاری و ترجمه تخصصی مجاری را ارائه می نماید  .

چنانچه قصد دارید از هزینه و زمان تحویل ترجمه زبان مجاری متن خود اطلاع پیدا بکنید کافی است متن خود را از قسمت ثبت سفارش ترجمه زبان مجاری برای ما ارسال نمایید تیم دارالترجمه رسمی پارسیس ظرف چند دقیق هزینه و زمان تحویل ترجمه را خدمت شما عزیزان اعلام خواهند کرد .

آشنایی با زبان مجاری 

برای درک زبان مردم مجارستان کافی است نیم نگاهی به خصوصیات اجتماعی این کشور اروپایی داشته باشیم . کشوری در اروپای مرکزی در حوضه پانونی که در رفتار متاثر از کشورهای دیگر اروپایی می باشد .

با عنایت به قدمت روابط بین ایران و مجارستان در نود سال اخیر و اولین نامه درخواست اتحاد با ایران در عصر صفویه ، در تقابل با ارتش عثمانی در زمان پادشاهی لودویک دوم پادشاه وقت مجارستان ؛ هیچ سندی از تاثر زبان فارسی بر مجاری و مجاری بر فارسی مشهود نمی باشد و خبری از وام واژه ها بنا به دوری مسافت دو کشور وجود ندارد.

نوشتار زبان مجاری

تاریخ نگارش در مجارستان همچون دیگر ممالک اروپایی از دیرباز شروع گشته و آنچه در نگارش مجاری جای تامل دارد الفبای مجاری می باشد . این الفبا با ۴۴ حرف  یکی از آغوش باز ترین الفباهای دنیاست ! چرا که مجارها از این حروف برای تکلم دیگر واژه های غیر مجاری استفاده میکنند و اصل الفبای نوشتاری شان همان حروف لاتین معمول می باشد که با حروف صدا دار متمایز از غیر میگردد .

A  Á  B   C  Cs  D  Dz  Dzs  E  É  F  G  Gy  H  I  Í  J  K  L  Ly  M  N  Ny  O  Ó  Ö  Ő  P  Q  R  S  Sz  T  Ty  U  Ú  Ü  Ű  V  W  X  Y  Z  Zs

و در دستور زبان مجاری به سه بخش پسوند ها ، کلمات و حکم های دستوری تقسیم میشود که هر یک مقوله ای تخصصی در زمینه ادبیات مجاری به شمار می آید .

گستره استفاده از مجاری

شاید اگر تنها به این نکته اشاره کنیم که مجارستان علیرغم جمعیت ده میلیون مجارستانی خود که گویش مجاری دارند ، در باقی کشور های اتحادیه اروپا و کشورهایی چون امریکا و کانادا گویشگر دارد ؛ کافی است بر اهمیت پراکندگی گویشگران چند میلیون نفری زبان مجاری پی ببریم . از سویی دیگر مجارستان در صندوق پول و اعتبار جهانی ، رتبه ۵۷اقتصاد جهان را در بین سایر قدرتهای اقتصادی به خود اختصاص داده است .

ادبیات و هنر مجاری

آنچه مجارها را در بین دیگر قوام از اعصار ماضی مشخص میدارد هنر سوارکاری و تربیت اسب و موسیقی و ساختن ساز ویلن است و مجارها با پاسداشت آیین های رقص و آواز فلکلور خودشان توجه و احترام جهانیان را به هنر و فرهنگ مجاری جلب نموده اند تا جایی که مقصد افسانه های ترسناک ادبیات داستانی و فانتزی شده و می باشد . اما در روزگار معاصر ما کتب تکنیکی زیادی را در صنایع از مهندسین مجاری دیده ایم تا نقطه ای که ناسا خط فرضی اتمسفر زمین را به یاد فیزیکدان و فضانورد برجسته مجاری ، تئودور فون کارمن ؛ خط کارمن می نامد .

 

جایگاه کنونی زبان مجاری

شاید فاصله جغرافیایی ایران و ارمنستان به حدی زیاد باشد که اهمیت زبان مجاری را برنتابد اما خواهر خواندگی تهران و بوداپست و تاکید دولتمردان برگسترش روابط تجاری و گردشگری ما بین دوکشور ، گسترش و نیاز ترجمه مجاری را در ذهن متبادر می نماید . مجارستان به عنوان یک کشوراروپایی با تمدن و فرهنگ متفاوت که در سطح زیبایی های بوداپست و دانوب و چشمه های آبگرم هویز طبقه بندی شده سالانه مقصد میلیونی و بیشماری از گردشگران جهان می باشد و از این رو دولت مجار سالهاست با بالا بردن سود بانکی مقصد جذب سرمایه های دنیا گردیده است .

از همین رو دارالترجمه رسمی زبان مجاری پارسیس ، خدمات خود را در ساختار تخصصی زبان مجاری با ارائه برترین ترجمه که توسط مترجمان متخصص تدارک میگردد ، تقدیم متقاضیان می نماید .

نوشتهٔ پیشین
ترجمه زبان اسپانیایی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه زبان چینی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست